EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Lukáš Pondělíček s Pavlem Dreslerem startovali na letošní Czech Barum Rally ve Zlíně. Jak se jim tady líbilo?
Modročerveno bílý Citroen sice vinou nefungujícího alternátoru co cíle nedojel, ale to bylo až ve druhé etapě. Lukáše jsme se zeptali, jak se mu ve Zlíně jelo.
Do první RZ jste šli s velkým nasazením a mezi citroeny jste vyhráli. Jak na tebe působila atmoséfa zlínské RZ?
L.P.: Atmosféru v autě moc nevnimáš, jinak asi nejlepší městská RZ co jsem jel. Akorát proč odpoledne na rampu a večer na vložku, proč to nebylo spojeno vše na večer...
Druhá etapa, velký boj s Tondou Matysem. Jak vlastně hodnotíš rychlostní zkoušky na Barum rally?
L.P.: Nebojoval jsem s Tondou, ale sám se sebou... Nemohl jsem se dostat ráno do tempa. Na Pindule jsme jeli okolo Luďkova památniku, na 3 RZ jsme byli ve velké rychlosti hodně daleko od trati. Naštěstí se nic nestalo a všechny stromky, zabradlí i diváci se nám vyhnuli. Asi minutu na to, jsme dorazili k rozbitému Votavovi - pak jsem proste nemohl jet rychle...
Po etapě druhé místo za Tondou o minutu. V sobotu nějaké zrušené zkoušky. Byly nějaké problémy nebo to prostě jen nesedlo?
L.P.: Tondovi to tam hodně sedlo a i auto už ho začalo poslouchat, byl jsem rád, že alespoň on jede rychle.
Ve druhé etapě už asi nebylo o co závodit.
L.P.:Nebylo, na startu do první RZ odešel altík. Na vložce jsem byl 2x venku, protože jsem neposlouchal, koukal na display a přemýslel, jestli to dotáhnu do servisu.
Jak se stane aby se poškodil alternátor? Je to poměrně často psaná závada vedoucí k odstoupení.L.P.: Je to výrobni a globálni vada, inzenýři v Citroenu to řesi. Alternátoru je prostě velké horko. škoda, že nemůzeme sami závadu odstranit, protože pokud bych jel jen za sebe v A6, už bych to měl vyprojektovano jinak, ale musim dodržovat Citroen Trophy.
Mnoho posádek si chválilo organizaci soutěže. Někteří říkali, že některé retartédy nebyly dobře. Co ty na to?
L.P.: Po tom, když jsem stál u Votavy a jeho hořiciho auta a pořadatelé nikde a na intrnetu jsem viděl Vouilloze, jak hasí auto vodou z potoka kýblema od místních ....nekolikrát projet Zlinskou zacpou, nic moc... Některé retardéry nesmysl .... Ve Zlíně se mi prostě nelibilo ...
Děkuji za rozhovor
L.P.:Taky děkuji.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.