EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Lukáš Pondělíček s Pavlem Dreslerem startovali na letošní Czech Barum Rally ve Zlíně. Jak se jim tady líbilo?
Modročerveno bílý Citroen sice vinou nefungujícího alternátoru co cíle nedojel, ale to bylo až ve druhé etapě. Lukáše jsme se zeptali, jak se mu ve Zlíně jelo.
Do první RZ jste šli s velkým nasazením a mezi citroeny jste vyhráli. Jak na tebe působila atmoséfa zlínské RZ?
L.P.: Atmosféru v autě moc nevnimáš, jinak asi nejlepší městská RZ co jsem jel. Akorát proč odpoledne na rampu a večer na vložku, proč to nebylo spojeno vše na večer...
Druhá etapa, velký boj s Tondou Matysem. Jak vlastně hodnotíš rychlostní zkoušky na Barum rally?
L.P.: Nebojoval jsem s Tondou, ale sám se sebou... Nemohl jsem se dostat ráno do tempa. Na Pindule jsme jeli okolo Luďkova památniku, na 3 RZ jsme byli ve velké rychlosti hodně daleko od trati. Naštěstí se nic nestalo a všechny stromky, zabradlí i diváci se nám vyhnuli. Asi minutu na to, jsme dorazili k rozbitému Votavovi - pak jsem proste nemohl jet rychle...
Po etapě druhé místo za Tondou o minutu. V sobotu nějaké zrušené zkoušky. Byly nějaké problémy nebo to prostě jen nesedlo?
L.P.: Tondovi to tam hodně sedlo a i auto už ho začalo poslouchat, byl jsem rád, že alespoň on jede rychle.
Ve druhé etapě už asi nebylo o co závodit.
L.P.:Nebylo, na startu do první RZ odešel altík. Na vložce jsem byl 2x venku, protože jsem neposlouchal, koukal na display a přemýslel, jestli to dotáhnu do servisu.
Jak se stane aby se poškodil alternátor? Je to poměrně často psaná závada vedoucí k odstoupení.L.P.: Je to výrobni a globálni vada, inzenýři v Citroenu to řesi. Alternátoru je prostě velké horko. škoda, že nemůzeme sami závadu odstranit, protože pokud bych jel jen za sebe v A6, už bych to měl vyprojektovano jinak, ale musim dodržovat Citroen Trophy.
Mnoho posádek si chválilo organizaci soutěže. Někteří říkali, že některé retartédy nebyly dobře. Co ty na to?
L.P.: Po tom, když jsem stál u Votavy a jeho hořiciho auta a pořadatelé nikde a na intrnetu jsem viděl Vouilloze, jak hasí auto vodou z potoka kýblema od místních ....nekolikrát projet Zlinskou zacpou, nic moc... Některé retardéry nesmysl .... Ve Zlíně se mi prostě nelibilo ...
Děkuji za rozhovor
L.P.:Taky děkuji.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?