Lukáš Pondělíček o Barum Rally Zlín

Pondělíček, Lukáš
Pondělíček, Lukáš, foto: www.rallyzone.cz | Palásek, Michal
Tomáš Urban 8. září 2009 09:32
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Lukáš Pondělíček s Pavlem Dreslerem startovali na letošní Czech Barum Rally ve Zlíně. Jak se jim tady líbilo?

Modročerveno bílý Citroen sice vinou nefungujícího alternátoru co cíle nedojel, ale to bylo až ve druhé etapě. Lukáše jsme se zeptali, jak se mu ve Zlíně jelo.

Do první RZ jste šli s velkým nasazením a mezi citroeny jste vyhráli. Jak na tebe působila atmoséfa zlínské RZ?

L.P.: Atmosféru v autě moc nevnimáš, jinak asi nejlepší městská RZ co jsem jel. Akorát proč odpoledne na rampu a večer na vložku, proč to nebylo spojeno vše na večer...

 Druhá etapa, velký boj s Tondou Matysem. Jak vlastně hodnotíš rychlostní zkoušky na Barum rally?

L.P.: Nebojoval jsem s Tondou, ale sám se sebou... Nemohl jsem se dostat ráno do tempa. Na Pindule jsme jeli okolo Luďkova památniku, na 3 RZ jsme byli ve velké rychlosti hodně daleko od trati. Naštěstí se nic nestalo a všechny stromky, zabradlí i diváci se nám vyhnuli. Asi minutu na to, jsme dorazili k rozbitému Votavovi - pak jsem proste nemohl jet rychle...

 Po etapě druhé místo za Tondou o minutu. V sobotu nějaké zrušené zkoušky. Byly nějaké problémy nebo to prostě jen nesedlo?

L.P.: Tondovi to tam hodně sedlo a i auto už ho začalo poslouchat, byl jsem rád, že alespoň on jede rychle.

 Ve druhé etapě už asi nebylo o co závodit.

L.P.:Nebylo, na startu do první RZ odešel altík. Na vložce jsem byl 2x venku, protože jsem neposlouchal, koukal na display a přemýslel, jestli to dotáhnu do servisu.

 

Jak se stane aby se poškodil alternátor? Je to poměrně často psaná závada vedoucí k odstoupení.L.P.: Je to výrobni a globálni vada, inzenýři v Citroenu to řesi. Alternátoru je prostě velké horko. škoda, že nemůzeme sami závadu odstranit, protože pokud bych jel jen za sebe v A6, už bych to měl vyprojektovano jinak, ale musim dodržovat Citroen Trophy.

Mnoho posádek si chválilo organizaci soutěže. Někteří říkali, že některé retartédy nebyly dobře. Co ty na to?

L.P.: Po tom, když jsem stál u Votavy a jeho hořiciho auta a pořadatelé nikde a na intrnetu jsem viděl Vouilloze, jak hasí auto vodou z potoka kýblema od místních ....nekolikrát projet Zlinskou zacpou, nic moc... Některé retardéry nesmysl .... Ve Zlíně se mi prostě nelibilo ...

Děkuji za rozhovor

L.P.:Taky děkuji.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.