Těsně po zveřejnění informace, že poslední dva podniky mistrovství světa absolvuje Petter Solberg s Citroënem C4 WRC, se o svém rozhodnutí rozpovídal samotný jezdec.
Proč Citroën a ne Ford?
Testoval jsem oba vozy. A já cítím, že Citroën je tím pravým autem na asfalt. Je velmi dobrý na zpevněném povrchu. Vím, ve Španělsku bude strašně těžké porazit Sebastiena Loeba, ale s tímto vozem mám šanci, za kterou jsem šťastný.
Bylo to těžké rozhodnutí?
Velmi těžké. Opravdu velmi, velmi těžké. Ani nemůžu říci, jak jsem byl před tímto rozhodnutím nervózní, ani jak jsem v této chvíli šťastný. Musel jsem udělat zásadní rozhodnutí, velmi těžké rozhodnutí. Teď se chci trochu pobavit.
Co na toto rozhodnutí říká šef M-Sportu Malcolm Wilson?
Mezi námi nejsou spálené mosty. Důležité je, co jsme si řekli. Dnes ráno jsem s ním měl dlouhý rozhovor a Malcolm mi poblahopřál k dobrému obchodu. Což mě těší a jsem mu strašně vděčný za příležitost, kterou mi dal k testování.
Znamená to, že v příští sezoně pojedeš s Fordem?
Na příští rok nemám ještě nic jisté. Je před námi 13 podniků, pět z nich se jede velmi daleko a bude potřeba větší rozpočet. Na kterém v současnosti pracuji, ale s jakým autem pojedu, to zatím nevím.
Věříš, že se to nakonec podaří?
No, snažím se. Jsem o tom přesvědčen, ale v současné situaci to není jednoduché.
V jakém týmu budeš startovat s C4 WRC?
Pojedeme opět jako Petter Solberg World Rally Team. Mám skvělý tým a skvělou partu lidí.
Myslíš, že můžeš ve Španělsku Sebastiena Loeba porazit?
Jak jsem řekl, bude to opravdu moc těžké. Nemám žádné zkušenosti s C4 při závodě, ale jezdil jsem xsaru a po testech s C4 vím, kde bych se mohl pohybovat. V xsaře jsem se strašně bavil, ale C4 to je opravdu velký krok vpřed.
zdroj: autosport.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.