Těsně po zveřejnění informace, že poslední dva podniky mistrovství světa absolvuje Petter Solberg s Citroënem C4 WRC, se o svém rozhodnutí rozpovídal samotný jezdec.
Proč Citroën a ne Ford?
Testoval jsem oba vozy. A já cítím, že Citroën je tím pravým autem na asfalt. Je velmi dobrý na zpevněném povrchu. Vím, ve Španělsku bude strašně těžké porazit Sebastiena Loeba, ale s tímto vozem mám šanci, za kterou jsem šťastný.
Bylo to těžké rozhodnutí?
Velmi těžké. Opravdu velmi, velmi těžké. Ani nemůžu říci, jak jsem byl před tímto rozhodnutím nervózní, ani jak jsem v této chvíli šťastný. Musel jsem udělat zásadní rozhodnutí, velmi těžké rozhodnutí. Teď se chci trochu pobavit.
Co na toto rozhodnutí říká šef M-Sportu Malcolm Wilson?
Mezi námi nejsou spálené mosty. Důležité je, co jsme si řekli. Dnes ráno jsem s ním měl dlouhý rozhovor a Malcolm mi poblahopřál k dobrému obchodu. Což mě těší a jsem mu strašně vděčný za příležitost, kterou mi dal k testování.
Znamená to, že v příští sezoně pojedeš s Fordem?
Na příští rok nemám ještě nic jisté. Je před námi 13 podniků, pět z nich se jede velmi daleko a bude potřeba větší rozpočet. Na kterém v současnosti pracuji, ale s jakým autem pojedu, to zatím nevím.
Věříš, že se to nakonec podaří?
No, snažím se. Jsem o tom přesvědčen, ale v současné situaci to není jednoduché.
V jakém týmu budeš startovat s C4 WRC?
Pojedeme opět jako Petter Solberg World Rally Team. Mám skvělý tým a skvělou partu lidí.
Myslíš, že můžeš ve Španělsku Sebastiena Loeba porazit?
Jak jsem řekl, bude to opravdu moc těžké. Nemám žádné zkušenosti s C4 při závodě, ale jezdil jsem xsaru a po testech s C4 vím, kde bych se mohl pohybovat. V xsaře jsem se strašně bavil, ale C4 to je opravdu velký krok vpřed.
zdroj: autosport.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.