Těsně po zveřejnění informace, že poslední dva podniky mistrovství světa absolvuje Petter Solberg s Citroënem C4 WRC, se o svém rozhodnutí rozpovídal samotný jezdec.
Proč Citroën a ne Ford?
Testoval jsem oba vozy. A já cítím, že Citroën je tím pravým autem na asfalt. Je velmi dobrý na zpevněném povrchu. Vím, ve Španělsku bude strašně těžké porazit Sebastiena Loeba, ale s tímto vozem mám šanci, za kterou jsem šťastný.
Bylo to těžké rozhodnutí?
Velmi těžké. Opravdu velmi, velmi těžké. Ani nemůžu říci, jak jsem byl před tímto rozhodnutím nervózní, ani jak jsem v této chvíli šťastný. Musel jsem udělat zásadní rozhodnutí, velmi těžké rozhodnutí. Teď se chci trochu pobavit.
Co na toto rozhodnutí říká šef M-Sportu Malcolm Wilson?
Mezi námi nejsou spálené mosty. Důležité je, co jsme si řekli. Dnes ráno jsem s ním měl dlouhý rozhovor a Malcolm mi poblahopřál k dobrému obchodu. Což mě těší a jsem mu strašně vděčný za příležitost, kterou mi dal k testování.
Znamená to, že v příští sezoně pojedeš s Fordem?
Na příští rok nemám ještě nic jisté. Je před námi 13 podniků, pět z nich se jede velmi daleko a bude potřeba větší rozpočet. Na kterém v současnosti pracuji, ale s jakým autem pojedu, to zatím nevím.
Věříš, že se to nakonec podaří?
No, snažím se. Jsem o tom přesvědčen, ale v současné situaci to není jednoduché.
V jakém týmu budeš startovat s C4 WRC?
Pojedeme opět jako Petter Solberg World Rally Team. Mám skvělý tým a skvělou partu lidí.
Myslíš, že můžeš ve Španělsku Sebastiena Loeba porazit?
Jak jsem řekl, bude to opravdu moc těžké. Nemám žádné zkušenosti s C4 při závodě, ale jezdil jsem xsaru a po testech s C4 vím, kde bych se mohl pohybovat. V xsaře jsem se strašně bavil, ale C4 to je opravdu velký krok vpřed.
zdroj: autosport.com
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.