Solberg se rozpovídal o změně vozu

Solberg, Petter
Solberg, Petter, foto: Subaru WRT
Josef Janoušek 4. září 2009 12:37
Sdílej:

Těsně po zveřejnění informace, že poslední dva podniky mistrovství světa absolvuje Petter Solberg s Citroënem C4 WRC, se o svém rozhodnutí rozpovídal samotný jezdec.

Proč Citroën a ne Ford?

Testoval jsem oba vozy. A já cítím, že Citroën je tím pravým autem na asfalt. Je velmi dobrý na zpevněném povrchu. Vím, ve Španělsku bude strašně těžké porazit Sebastiena Loeba, ale s tímto vozem mám šanci, za kterou jsem šťastný.

Bylo to těžké rozhodnutí?

Velmi těžké. Opravdu velmi, velmi těžké. Ani nemůžu říci, jak jsem byl před tímto rozhodnutím nervózní, ani jak jsem v této chvíli šťastný. Musel jsem udělat zásadní rozhodnutí, velmi těžké rozhodnutí. Teď se chci trochu pobavit.

Co na toto rozhodnutí říká šef M-Sportu Malcolm Wilson?

Mezi námi nejsou spálené mosty. Důležité je, co jsme si řekli. Dnes ráno jsem s ním měl dlouhý rozhovor a Malcolm mi poblahopřál k dobrému obchodu. Což mě těší a jsem mu strašně vděčný za příležitost, kterou mi dal k testování.

Znamená to, že v příští sezoně pojedeš s Fordem?

Na příští rok nemám ještě nic jisté. Je před námi 13 podniků, pět z nich se jede velmi daleko a bude potřeba větší rozpočet. Na kterém v současnosti pracuji, ale s jakým autem pojedu, to zatím nevím.

Věříš, že se to nakonec podaří?

No, snažím se. Jsem o tom přesvědčen, ale v současné situaci to není jednoduché.

V jakém týmu budeš startovat s C4 WRC?

Pojedeme opět jako Petter Solberg World Rally Team. Mám skvělý tým a skvělou partu lidí.

Myslíš, že můžeš ve Španělsku Sebastiena Loeba porazit?

Jak jsem řekl, bude to opravdu moc těžké. Nemám žádné zkušenosti s C4 při závodě, ale jezdil jsem xsaru a po testech s C4 vím, kde bych se mohl pohybovat. V xsaře jsem se strašně bavil, ale C4 to je opravdu velký krok vpřed.

zdroj: autosport.com

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.