Václav Dunovský startoval se Suzuki Ignis S1600 na posledním podniku rallysprintového mistrovství v Třebíči.
Vraťme se ale ještě krátce ke Kopné. Tam jste předváděli obrovský souboj a nakonec zvítězili ve třídě, jak těžká letošní Kopná byla?
V.D.: Kopná je sama o sobě přetěžká soutěž, její letošní obtížnost pro nás byla umocněna velkou konkurencí ve třídě N2. Kluci jeli naprosto skvěle, takže jsme museli hodně bojovat. David ale podal výborný výkon a i díky jeho přesnému vedení jsme v závěru strhli vítězstvína naši stranu. S ostaními jsme se ale shodli, že tentokrát už to bylo opravdu jen o miniaturních chybách.
V Třebíči jste absolvovali první kilometry s vozem Ignis S1600, jak težký byl přechod z Hondy do Suzuki?
V.D. Přechod je to vlastně extrémní - s vozy skupiny A nemám žádnou závodní zkušenost, navíc můj jízdní styl z Hondy se nedá téměř nijak použít v S1600, takže jsem začínal od nuly.
Nakonec z toho bylo druhé místo, po problémech soupěřů, ale na to se histore neptá, jak těžký byl Třebíč na vodě a s novým vozem?
V.D.: Ignis je stále skvělé auto, které určitě nepatří do starého železa a jelo se mi i v tom strašném počasí opravdu perfektně. S1600 je prostě opravdové závodní auto.
Děkuji za rozhovor.
Foto: Šedivec
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?