Jak trnitá cesta ke třetímu místu byla jsem si povídal s Pavlem Valouškem. Chystá něco na Barum Rally?
Výborné třetí místo vybojovala v Hustopečích posádka Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza.
Hustopeče jsou minulostí, jak hodnotíš tuto rally z organizačního hlediska?P.V.: Já myslím, že na to, že rally je v českém mistráku teprve druhým rokem, tak jde stále organizačně nahoru. Myslím si, že byla velmi dobrá servisní zóna a co se týče rychlostních zkoušek, tak měly úplně jiný charakter než rychlostky všude jinde v ČR a o to také jde. Myslím si, že to byly velmi náročné závody.
V Brně byl umělý brod, někteří jezdci hovořili o zkroucení brzdových kotouců?P.V: Nám se v brodě zkroutil zase celý výfuk, ale co se dá dělat, no. Takový je prostě sport.
Co bylo příčinou ztráty z brněnské RZ?P.V: Hned v úvodu jsem udělal velmi hloupé hodiny, které nás stály cca 17 sekund a potom už jsem se nebyl schopen koncentrovat a dostat se do optimálního tempa. Navíc jsme těsně před cílem udělali defekt zadního kola, čímž jsme si značně zkomplikovali možnost točit pneumatiky na autě, jak jsme měli naplánované. Jinak bych chtěl velmi poděkovat a kvitovat gesto Václava Arazima, kterého jsme na okruhu dojeli a naprosto okamžitě nás pustil před sebe, že jsme neztratili vůbec žádný čas. Ještě jednou velké díky posádce Václav Arazim a Julius Gál.
Jak problematické bylo zvolení dobrých gum na první den?
P.V.: Myslím si, že my jsme zvolili velmi dobře. Jenže jsme si to celé zkomplikovali defektem zadního kola na první RZ. Vezli jsme v podstatě tři druhy pneumatik na autě a v kufru. Chtěli jsme je vzájemně kombinovat, ale tím defektem vzniklo, že jsme byli nucení jet ve předu suchou pneumatiku a vzadu mokrou. Takže toto nebylo příliš ideální. Defektem jsme si zkomplikovali možnost kombinování pneumatik.
Kdyby se nestaly problémy na 1 RZ dokázal bys porazit Vencu Pecha?P.V: Tak toto nedokážu vůbec posoudit. Každopádně Václav je tak dobrý pilot a ještě ze super zázemím. Je vždy velmi těžké jej porazit. Navíc, když ještě porovnáme časy z určitých úseků z loňského roku, tak Václav udělal ještě velký skok dopředu.
Druhý den jste jeli takzvanou udržovací jízdu. Jak se dá udržet koncentrace, nepramenily z toho chyby?P.V.: Ano to je pravda. Druhý den jsme se snažili jet už jen takticky, po té co po chybě odpadl rival, kterého jsme chtěli sesadit z třetího místa. (Orsák) Nejsem moc na takovou jízdu zvyklý, ale musel jsem ji podstoupit s tím, že jsme měli přetáhlou repasi motoru a turba. Už jsem se snažil motor ani tolik netočit. Vypínalo se nám, asi díky teplotě už i ALS a v cíli jsme zjistili, že je hodně načaté těsnění pod hlavou, takže jsme hrozně rádi, že jsme závod dokončili.
Další závod je až Barum Rally, budeš podávat přihlášku do BF Goodrich teamu nebo nechystáš na tuto soutěž nějaké překvapení?P.V: Na Barumku se velmi těšíme. Jinak do BF Goodrich drivers teamu přihlášku nebudu posílat, protože nemůžu. Ale letos budu do projektu dost aktivně také zapojen. Budu u celé volby jezdce. Pomáhat při výběru jezdce a radit také pro koho se z těch jezdců nejlépe rozhodnout. Měl bych být také u testů, abych byl tomu jezdci nápomocen ze zkušenostmi a v komunikaci atd. Hrozně se na to těším, že poznám BF Goodrich drives team i z jiné stránky. Bude to super. Jinak já bych měl startovat se svým vozem Mitsubishi Lancer Evo 9. Na to se také moc těším.
Letos jezdíš i sprinty, pojedeš na takřka domácí Kopné?
P.V: Ano to je pravda. Startovat na Kopné letos určitě budu. Mám ten podnik moc a moc rád a také místní pořadatelé jsou super. Startoval jsem na Kopné naposledy v roce 2005 a už se na ten start opravdu moc těším. Věřím, že uspějeme mnohem lépe než na úvodních dvou sprintech.
Děkujeme za rozhovorP.V: Také děkuji za rozhovor.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.