Jak trnitá cesta ke třetímu místu byla jsem si povídal s Pavlem Valouškem. Chystá něco na Barum Rally?
Výborné třetí místo vybojovala v Hustopečích posádka Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza.
Hustopeče jsou minulostí, jak hodnotíš tuto rally z organizačního hlediska?P.V.: Já myslím, že na to, že rally je v českém mistráku teprve druhým rokem, tak jde stále organizačně nahoru. Myslím si, že byla velmi dobrá servisní zóna a co se týče rychlostních zkoušek, tak měly úplně jiný charakter než rychlostky všude jinde v ČR a o to také jde. Myslím si, že to byly velmi náročné závody.
V Brně byl umělý brod, někteří jezdci hovořili o zkroucení brzdových kotouců?P.V: Nám se v brodě zkroutil zase celý výfuk, ale co se dá dělat, no. Takový je prostě sport.
Co bylo příčinou ztráty z brněnské RZ?P.V: Hned v úvodu jsem udělal velmi hloupé hodiny, které nás stály cca 17 sekund a potom už jsem se nebyl schopen koncentrovat a dostat se do optimálního tempa. Navíc jsme těsně před cílem udělali defekt zadního kola, čímž jsme si značně zkomplikovali možnost točit pneumatiky na autě, jak jsme měli naplánované. Jinak bych chtěl velmi poděkovat a kvitovat gesto Václava Arazima, kterého jsme na okruhu dojeli a naprosto okamžitě nás pustil před sebe, že jsme neztratili vůbec žádný čas. Ještě jednou velké díky posádce Václav Arazim a Julius Gál.
Jak problematické bylo zvolení dobrých gum na první den?
P.V.: Myslím si, že my jsme zvolili velmi dobře. Jenže jsme si to celé zkomplikovali defektem zadního kola na první RZ. Vezli jsme v podstatě tři druhy pneumatik na autě a v kufru. Chtěli jsme je vzájemně kombinovat, ale tím defektem vzniklo, že jsme byli nucení jet ve předu suchou pneumatiku a vzadu mokrou. Takže toto nebylo příliš ideální. Defektem jsme si zkomplikovali možnost kombinování pneumatik.
Kdyby se nestaly problémy na 1 RZ dokázal bys porazit Vencu Pecha?P.V: Tak toto nedokážu vůbec posoudit. Každopádně Václav je tak dobrý pilot a ještě ze super zázemím. Je vždy velmi těžké jej porazit. Navíc, když ještě porovnáme časy z určitých úseků z loňského roku, tak Václav udělal ještě velký skok dopředu.
Druhý den jste jeli takzvanou udržovací jízdu. Jak se dá udržet koncentrace, nepramenily z toho chyby?P.V.: Ano to je pravda. Druhý den jsme se snažili jet už jen takticky, po té co po chybě odpadl rival, kterého jsme chtěli sesadit z třetího místa. (Orsák) Nejsem moc na takovou jízdu zvyklý, ale musel jsem ji podstoupit s tím, že jsme měli přetáhlou repasi motoru a turba. Už jsem se snažil motor ani tolik netočit. Vypínalo se nám, asi díky teplotě už i ALS a v cíli jsme zjistili, že je hodně načaté těsnění pod hlavou, takže jsme hrozně rádi, že jsme závod dokončili.
Další závod je až Barum Rally, budeš podávat přihlášku do BF Goodrich teamu nebo nechystáš na tuto soutěž nějaké překvapení?P.V: Na Barumku se velmi těšíme. Jinak do BF Goodrich drivers teamu přihlášku nebudu posílat, protože nemůžu. Ale letos budu do projektu dost aktivně také zapojen. Budu u celé volby jezdce. Pomáhat při výběru jezdce a radit také pro koho se z těch jezdců nejlépe rozhodnout. Měl bych být také u testů, abych byl tomu jezdci nápomocen ze zkušenostmi a v komunikaci atd. Hrozně se na to těším, že poznám BF Goodrich drives team i z jiné stránky. Bude to super. Jinak já bych měl startovat se svým vozem Mitsubishi Lancer Evo 9. Na to se také moc těším.
Letos jezdíš i sprinty, pojedeš na takřka domácí Kopné?
P.V: Ano to je pravda. Startovat na Kopné letos určitě budu. Mám ten podnik moc a moc rád a také místní pořadatelé jsou super. Startoval jsem na Kopné naposledy v roce 2005 a už se na ten start opravdu moc těším. Věřím, že uspějeme mnohem lépe než na úvodních dvou sprintech.
Děkujeme za rozhovorP.V: Také děkuji za rozhovor.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.