Pavel Valoušek nejen o Rally Hustopeče

Valoušek, Pavel
Valoušek, Pavel, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 17. června 2009 15:47
Sdílej:

Jak trnitá cesta ke třetímu místu byla jsem si povídal s Pavlem Valouškem. Chystá něco na Barum Rally?

Výborné třetí místo vybojovala v Hustopečích posádka Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza.

Hustopeče jsou minulostí, jak hodnotíš tuto rally z organizačního hlediska?P.V.: Já myslím, že na to, že rally je v českém mistráku teprve druhým rokem, tak jde stále organizačně nahoru. Myslím si, že byla velmi dobrá servisní zóna a co se týče rychlostních zkoušek, tak měly úplně jiný charakter než rychlostky všude jinde v ČR a o to také jde. Myslím si, že to byly velmi náročné závody.

V Brně byl umělý brod, někteří jezdci hovořili o zkroucení brzdových kotouců?P.V: Nám se v brodě zkroutil zase celý výfuk, ale co se dá dělat, no. Takový je prostě sport. 

 

Co bylo příčinou ztráty z brněnské RZ?P.V: Hned v úvodu jsem udělal velmi hloupé hodiny, které nás stály cca 17 sekund a potom už jsem se nebyl schopen koncentrovat a dostat se do optimálního tempa. Navíc jsme těsně před cílem udělali defekt zadního kola, čímž jsme si značně zkomplikovali možnost točit pneumatiky na autě, jak jsme měli naplánované. Jinak bych chtěl velmi poděkovat a kvitovat gesto Václava Arazima, kterého jsme na okruhu dojeli a naprosto okamžitě nás pustil před sebe, že jsme neztratili vůbec žádný čas. Ještě jednou velké díky posádce Václav Arazim a Julius Gál.   

Jak problematické bylo zvolení dobrých gum na první den?

P.V.: Myslím si, že my jsme zvolili velmi dobře. Jenže jsme si to celé zkomplikovali defektem zadního kola na první RZ. Vezli jsme v podstatě tři druhy pneumatik na autě a  v kufru. Chtěli jsme je vzájemně kombinovat, ale tím defektem vzniklo,  že jsme byli nucení jet ve předu suchou pneumatiku a vzadu mokrou. Takže toto nebylo příliš ideální. Defektem jsme si zkomplikovali možnost kombinování pneumatik.

Kdyby se nestaly problémy na 1 RZ dokázal bys porazit Vencu Pecha?P.V: Tak toto nedokážu vůbec posoudit. Každopádně Václav je tak dobrý pilot a ještě ze super zázemím. Je vždy velmi těžké jej porazit. Navíc, když ještě porovnáme časy z určitých úseků z loňského roku, tak Václav udělal ještě velký skok dopředu.

Druhý den jste jeli takzvanou udržovací jízdu. Jak se dá udržet koncentrace, nepramenily z toho chyby?P.V.: Ano to je pravda. Druhý den jsme se snažili jet už jen takticky, po té co po chybě odpadl rival, kterého jsme chtěli sesadit z třetího místa. (Orsák) Nejsem moc na takovou jízdu zvyklý, ale musel jsem ji podstoupit s tím, že jsme měli přetáhlou repasi motoru a turba. Už jsem se snažil motor ani tolik netočit. Vypínalo se nám, asi díky teplotě už i ALS a v cíli jsme zjistili, že je hodně načaté těsnění pod hlavou, takže jsme hrozně rádi, že jsme závod dokončili.

Další závod je až Barum Rally, budeš podávat přihlášku do BF Goodrich teamu nebo nechystáš na tuto soutěž nějaké překvapení?P.V: Na Barumku se velmi těšíme. Jinak do BF Goodrich drivers teamu přihlášku nebudu posílat, protože nemůžu. Ale letos budu do projektu dost aktivně také zapojen. Budu u celé volby jezdce. Pomáhat při výběru jezdce a radit také pro koho se z těch jezdců nejlépe rozhodnout. Měl bych být také u testů, abych byl tomu jezdci nápomocen ze zkušenostmi a v komunikaci atd. Hrozně se na to těším, že poznám BF Goodrich drives team i z jiné stránky. Bude to super. Jinak já bych měl startovat se svým vozem Mitsubishi Lancer Evo 9. Na to se také moc těším.

Letos jezdíš i sprinty, pojedeš na takřka domácí Kopné?

P.V: Ano to je pravda. Startovat na Kopné letos určitě budu. Mám ten podnik moc a moc rád a také místní pořadatelé jsou super. Startoval jsem na Kopné naposledy v roce 2005 a už se na ten start opravdu moc těším. Věřím, že uspějeme mnohem lépe než na úvodních dvou sprintech.

Děkujeme za rozhovorP.V: Také děkuji za rozhovor.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?