Miroslav Plíhal je mladým a nadějným jezdcem v týmu Lukáše Pondělíčka. I s ním jsme udělali krátký rozhovor během výstavy Tempo 2009 na výstavišti v Litoměřicích.
Pro ty kdo nezaregistrovali jméno Miroslava Plíhala je třeba uvést, že se jedná o mladého a nadějného jezdce z Litoměřic, který si odbyl rally premiéru na loňském Vyškově. Míra startoval v loňském roce se Škodou Felicia Kit Car v poháru K4 rally a celkové druhé místo ve skupině SA2, bylo příslibem do budoucnosti. Pro letošní sezonu změnil Míra spolujezdce i vůz. Pavla Dreslera nahradil na místě spolujezdce Jirka Stross a v dílně Lukáše Pondělíčka nahradil Felicii další Citroën C2 R2 MAX. Cíle pro letošní sezonu? To už v rozhovoru.Míro před letošní sezonou jste přezbrojili na C2 R2 MAX. Zkus porovnat Felicii s Citröenem.Největší rozdíl mezi oběma auty je v podvozku. Podvozek „cé dvojky“ se mi zdá mnohem lepší, protože v zatáčkách v něm cítím, že auto ujíždí a poznám hned kde je hranice. Ve Felicii jsem tohle nikdy nepoznal, vjel jsem do zatáčky a najednou se to utrhlo a byl jsem v poli. V Citröenu je ten podvozek už někde jinde.Kromě podvozku jsou nějaké další výrazné změny oproti Felicii?Je tady rozdíl v průběhu kroutícího momentu. Tohle auto jede od tří do devíti tisíc otáček, dá se říct pořád. Oproti tomu Kit Car jsem musel hodně točit, aby to auto jelo.Kromě těchto změn jsi si musel zvykat i na přechod mezi „háčkovým“ řazením a sekvencí. Jak ta změna proběhla?Pro mě je sekvence určitě plus. Problém to téměř nedělalo. Akorát když přišla trochu krize a já se začal soustředit víc na volant. To se mi pak stalo, že jsem si chtěl zmáčknout spojku a místo toho jsem sešlápl brzdu. To se ale stalo tak třikrát a pak už to byla pohoda. V Kitu jsem taky občas řadil bez spojky, ale tohle je jiné. Teď už můžu říct, že lepší. Nedávno si absolvoval první závod s tímhle autem. Konečné umístění při premiéře s novým autem se zdá být nad očekávání dobré. Jak probíhal závod?Tak první závod jsme jeli opravdu v pohodě. Cílem bylo dojet a naučit se s tím autem trochu jezdit. Konečné druhé místo v naší třídě SA2 bylo pak skvělé umístění. Nová zbraň v týmu Lukáše Pondělíčka, určená pro Míru Plíhala.Dalším závodem pro tebe bude Rally Vysočina v Telči. Jedete se ještě seznamovat s autem, nebo už chcete začít útočit?Chtěli bychom už postupně útočit a jezdit postupně rychleji a rychleji. Učení už proběhlo na Lužičkách.Dlouhodobé cíle pro sezonu jsou asi výš než loni, že?Chtěli bychom vyhrát naší kategorii SA2 v poháru K4 Rally. Takže oproti loňskému výsledku určitě o kousek výš.Míro cíle v rally jsou jasné, ale tebe teď čeká ještě jedna životní zkouška. Řekni, o co jde?Čeká mě maturita na gymnáziu tady v Litoměřicích. Maturovat budu z angličtiny, češtiny, ekonomie a programování. Matura bude ve středu 27. května a hned den po maturitě bychom měli odjíždět na Telč. Takže to bude trochu rušný týden.Míro díky za rozhovor a určitě ti budeme držet palce nejen při Rally Vysočina, ale i při maturitě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.