Miroslav Plíhal je mladým a nadějným jezdcem v týmu Lukáše Pondělíčka. I s ním jsme udělali krátký rozhovor během výstavy Tempo 2009 na výstavišti v Litoměřicích.
Pro ty kdo nezaregistrovali jméno Miroslava Plíhala je třeba uvést, že se jedná o mladého a nadějného jezdce z Litoměřic, který si odbyl rally premiéru na loňském Vyškově. Míra startoval v loňském roce se Škodou Felicia Kit Car v poháru K4 rally a celkové druhé místo ve skupině SA2, bylo příslibem do budoucnosti. Pro letošní sezonu změnil Míra spolujezdce i vůz. Pavla Dreslera nahradil na místě spolujezdce Jirka Stross a v dílně Lukáše Pondělíčka nahradil Felicii další Citroën C2 R2 MAX. Cíle pro letošní sezonu? To už v rozhovoru.Míro před letošní sezonou jste přezbrojili na C2 R2 MAX. Zkus porovnat Felicii s Citröenem.Největší rozdíl mezi oběma auty je v podvozku. Podvozek „cé dvojky“ se mi zdá mnohem lepší, protože v zatáčkách v něm cítím, že auto ujíždí a poznám hned kde je hranice. Ve Felicii jsem tohle nikdy nepoznal, vjel jsem do zatáčky a najednou se to utrhlo a byl jsem v poli. V Citröenu je ten podvozek už někde jinde.Kromě podvozku jsou nějaké další výrazné změny oproti Felicii?Je tady rozdíl v průběhu kroutícího momentu. Tohle auto jede od tří do devíti tisíc otáček, dá se říct pořád. Oproti tomu Kit Car jsem musel hodně točit, aby to auto jelo.Kromě těchto změn jsi si musel zvykat i na přechod mezi „háčkovým“ řazením a sekvencí. Jak ta změna proběhla?Pro mě je sekvence určitě plus. Problém to téměř nedělalo. Akorát když přišla trochu krize a já se začal soustředit víc na volant. To se mi pak stalo, že jsem si chtěl zmáčknout spojku a místo toho jsem sešlápl brzdu. To se ale stalo tak třikrát a pak už to byla pohoda. V Kitu jsem taky občas řadil bez spojky, ale tohle je jiné. Teď už můžu říct, že lepší. Nedávno si absolvoval první závod s tímhle autem. Konečné umístění při premiéře s novým autem se zdá být nad očekávání dobré. Jak probíhal závod?Tak první závod jsme jeli opravdu v pohodě. Cílem bylo dojet a naučit se s tím autem trochu jezdit. Konečné druhé místo v naší třídě SA2 bylo pak skvělé umístění. Nová zbraň v týmu Lukáše Pondělíčka, určená pro Míru Plíhala.Dalším závodem pro tebe bude Rally Vysočina v Telči. Jedete se ještě seznamovat s autem, nebo už chcete začít útočit?Chtěli bychom už postupně útočit a jezdit postupně rychleji a rychleji. Učení už proběhlo na Lužičkách.Dlouhodobé cíle pro sezonu jsou asi výš než loni, že?Chtěli bychom vyhrát naší kategorii SA2 v poháru K4 Rally. Takže oproti loňskému výsledku určitě o kousek výš.Míro cíle v rally jsou jasné, ale tebe teď čeká ještě jedna životní zkouška. Řekni, o co jde?Čeká mě maturita na gymnáziu tady v Litoměřicích. Maturovat budu z angličtiny, češtiny, ekonomie a programování. Matura bude ve středu 27. května a hned den po maturitě bychom měli odjíždět na Telč. Takže to bude trochu rušný týden.Míro díky za rozhovor a určitě ti budeme držet palce nejen při Rally Vysočina, ale i při maturitě.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.