Rozhovor s Mírou Plíhalem

plihal, jiri
plihal, jiri, foto: www.rallyzone.cz | Šteigr, Marek
Marek Šteigr 25. května 2009 15:50
Sdílej:

Miroslav Plíhal je mladým a nadějným jezdcem v týmu Lukáše Pondělíčka. I s ním jsme udělali krátký rozhovor během výstavy Tempo 2009 na výstavišti v Litoměřicích.

Pro ty kdo nezaregistrovali jméno Miroslava Plíhala je třeba uvést, že se jedná o mladého a nadějného jezdce z Litoměřic, který si odbyl rally premiéru na loňském Vyškově. Míra startoval v loňském roce se Škodou Felicia Kit Car v poháru K4 rally a celkové druhé místo ve skupině SA2, bylo příslibem do budoucnosti. Pro letošní sezonu změnil Míra spolujezdce i vůz. Pavla Dreslera nahradil na místě spolujezdce Jirka Stross a v dílně Lukáše Pondělíčka nahradil Felicii další Citroën C2 R2 MAX. Cíle pro letošní sezonu? To už v rozhovoru.Míro před letošní sezonou jste přezbrojili na C2 R2 MAX. Zkus porovnat Felicii s Citröenem.Největší rozdíl mezi oběma auty je v podvozku. Podvozek „cé dvojky“ se mi zdá mnohem lepší, protože v zatáčkách v něm cítím, že auto ujíždí a poznám hned kde je hranice. Ve Felicii jsem tohle nikdy nepoznal, vjel jsem do zatáčky a najednou se to utrhlo a byl jsem v poli. V Citröenu je ten podvozek už někde jinde.Kromě podvozku jsou nějaké další výrazné změny oproti Felicii?Je tady rozdíl v průběhu kroutícího momentu. Tohle auto jede od tří do devíti tisíc otáček, dá se říct pořád. Oproti tomu Kit Car jsem musel hodně točit, aby to auto jelo.Kromě těchto změn jsi si musel zvykat i na přechod mezi „háčkovým“ řazením a sekvencí. Jak ta změna proběhla?Pro mě je sekvence určitě plus. Problém to téměř nedělalo. Akorát když přišla trochu krize a já se začal soustředit víc na volant. To se mi pak stalo, že jsem si chtěl zmáčknout spojku a místo toho jsem sešlápl brzdu. To se ale stalo tak třikrát a pak už to byla pohoda. V Kitu jsem taky občas řadil bez spojky, ale tohle je jiné. Teď už můžu říct, že lepší. Nedávno si absolvoval první závod s tímhle autem. Konečné umístění při premiéře s novým autem se zdá být nad očekávání dobré. Jak probíhal závod?Tak první závod jsme jeli opravdu v pohodě. Cílem bylo dojet a naučit se s tím autem trochu jezdit. Konečné druhé místo v naší třídě SA2 bylo pak skvělé umístění.                    Nová zbraň v týmu Lukáše Pondělíčka, určená pro Míru Plíhala.Dalším závodem pro tebe bude Rally Vysočina v Telči. Jedete se ještě seznamovat s autem, nebo už chcete začít útočit?Chtěli bychom už postupně útočit a jezdit postupně rychleji a rychleji. Učení už proběhlo na Lužičkách.Dlouhodobé cíle pro sezonu jsou asi výš než loni, že?Chtěli bychom vyhrát naší kategorii SA2 v poháru K4 Rally. Takže oproti loňskému výsledku určitě o kousek výš.Míro cíle v rally jsou jasné, ale tebe teď čeká ještě jedna životní zkouška. Řekni, o co jde?Čeká mě maturita na gymnáziu tady v Litoměřicích. Maturovat budu z angličtiny, češtiny, ekonomie a programování. Matura bude ve středu 27. května a hned den po maturitě bychom měli odjíždět na Telč. Takže to bude trochu rušný týden.Míro díky za rozhovor a určitě ti budeme držet palce nejen při Rally Vysočina, ale i při maturitě.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.