ROZHOVOR: Sebastien Loeb dokázal na Italské soutěži již třikrát zvítězit, bylo to v letech 2005, 2006 a 2008. Před pátečním startem má před sebou další výzvu.
V letošní sezoně dokázal tento fenomenální Francouz zvítězit ve všech pěti doposud odjetých soutěžích, a když k tomu připočteme vítězství na loňské Wales Rally GB, tak se zastavíme na počtu šesti nepřetržitých vítězství v řadě. O nadcházejícím víkendu se Loeb může opět zapsat do statistik světových soutěží dalším rekordem v počtu sedmi vítězství v řadě. A jak se úřadující mistr světa cítí před startem?
S jakými pocity budete stát na pátečním startu soutěže?
Přijeli jsme si sem pro výhru. Už v letech 2005, 2006, 2008, se nám tady podařilo zvítězit. V letošním roce jsme začali dobře, máme na kontě pět vítězství a v tomto trendu bychom chtěli pokračovat.
Co si myslíte o Rally d’Italia Sardegna?
Tuto soutěž mám rád. Je tady vždy pěkné počasí a tratě jsou rok o roku lepší, ze začátku byli hodně úzké, ale vždy velmi technické a náročné.
Co si myslíte o nových rychlostních zkouškách letošního ročníku?
Řekl bych, že RZ 8 Fiorentini, je velmi technická a právě na ní by se mohli tvořit rozhodující rozdíly. Naopak RZ 7 Sa Linea, je plná kamení a velmi kluzká.
Rally d’Italia Sardegna se jede po šesté, můžete říci jaké místo má v historii WRC?
Soutěž své místo v šampionátu získala v průběhu těchto let po právu. A musím říci, že je to jedna z mých nejoblíbenějších soutěží.
Máte za sebou perfektní start do sezony, pět vítězství v řadě. Už jste přemýšlel, jak dosáhnout Grand Slamu, zvítězit ve všech soutěžích v sezoně?
Máme za sebou teprve polovinu sezony, ještě je brzy na to odpovědět. Musíme se držet vítězství od začátku této soutěže, ale nebude to vůbec jednoduché. Co bude v dalších soutěžích, o tom jsem ještě nepřemýšlel.
zdroj: rallybuzz.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.