ROZHOVOR: Sebastien Loeb dokázal na Italské soutěži již třikrát zvítězit, bylo to v letech 2005, 2006 a 2008. Před pátečním startem má před sebou další výzvu.
V letošní sezoně dokázal tento fenomenální Francouz zvítězit ve všech pěti doposud odjetých soutěžích, a když k tomu připočteme vítězství na loňské Wales Rally GB, tak se zastavíme na počtu šesti nepřetržitých vítězství v řadě. O nadcházejícím víkendu se Loeb může opět zapsat do statistik světových soutěží dalším rekordem v počtu sedmi vítězství v řadě. A jak se úřadující mistr světa cítí před startem?
S jakými pocity budete stát na pátečním startu soutěže?
Přijeli jsme si sem pro výhru. Už v letech 2005, 2006, 2008, se nám tady podařilo zvítězit. V letošním roce jsme začali dobře, máme na kontě pět vítězství a v tomto trendu bychom chtěli pokračovat.
Co si myslíte o Rally d’Italia Sardegna?
Tuto soutěž mám rád. Je tady vždy pěkné počasí a tratě jsou rok o roku lepší, ze začátku byli hodně úzké, ale vždy velmi technické a náročné.
Co si myslíte o nových rychlostních zkouškách letošního ročníku?
Řekl bych, že RZ 8 Fiorentini, je velmi technická a právě na ní by se mohli tvořit rozhodující rozdíly. Naopak RZ 7 Sa Linea, je plná kamení a velmi kluzká.
Rally d’Italia Sardegna se jede po šesté, můžete říci jaké místo má v historii WRC?
Soutěž své místo v šampionátu získala v průběhu těchto let po právu. A musím říci, že je to jedna z mých nejoblíbenějších soutěží.
Máte za sebou perfektní start do sezony, pět vítězství v řadě. Už jste přemýšlel, jak dosáhnout Grand Slamu, zvítězit ve všech soutěžích v sezoně?
Máme za sebou teprve polovinu sezony, ještě je brzy na to odpovědět. Musíme se držet vítězství od začátku této soutěže, ale nebude to vůbec jednoduché. Co bude v dalších soutěžích, o tom jsem ještě nepřemýšlel.
zdroj: rallybuzz.com
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?