Aktuálně vám přinášíme krátký rozhovor s Lukášem Pondělíčkem před Valašskou rally.
Lukáš Pondělíček je na tratích rychlostních zkoušek od roku 2006, když debutoval na Rally Vysočina Okříšky. V témže roce byl ve sprintech jedenáctý ve třídě A6. V roce 2007 se mu dařilo o poznání lépe, celkově byl pátý ve třídě A6 MMČR a v prostředním mistrovství byl čtvrtý v A6.
Rok 2008 tým pokračoval s Felicií Kit Car, ale již od Rally Český Krumlov tým pořídil Citroen C2 R2. Celkově to Lukáše vyneslo na čtvrté místo v MMČR .
Nyní již dáme slovo samotnému jezdci.
V loňské Valašské rally jste skončili ve třídě poslední, ale to bylo ještě s Felicií. V polovině loňské sezóny jste změnili techniku na Citroen a pak se začalo dařit, jak to vidíš na Valašce? Konkurence bude obrovská."Na třetí RZ jsem byl 4 minuty venku, proto to poslední místo - jinak Felda poslední nedojížděla o 2 týdny později byla 3 na Šumavě. Dál jsem jel jen pro radost - byl to také první závod s Pavlem (Dreslerem). Tak jsme se vzájemně testovali,"."C2 je super auto, na podzim jsem se trochu do toho obul zařídil ve Francii MAXE v plné poslední verzi. Takže do Valmezu jedu zkoušet zbrusu nové auto, hledat nastavení a hlavně nerozbít :-) . Konkurenci nějak neřeším pojedu si svoje v MAXU je tolik nového, ".Vysvětli prosím čtenářům co přesně obnáší název auta Citroen C2 R 2 MAX?"První byl C2 chalenge, potom C2R2 a nakonec C2R2 MAX - přirovnal bych to asi evo1.evo2.evo3. Název R2 byl uveden současně se vznikem třídy R2."
Valašská rally patří k podnikům s velmi náročnými tratěmi, jaká trať ti vyhovuje a co říkáš k tratím letošní Valašky?"Vůbec netuším kudy se jede, nějak se o to nikdy moc nezajímám. Jedu tam co mi Pavel řekne :-). Ale tratě na Valašsku se mi vždycky líbily. Mám rád Krumlov a Hustopeče,"Bude konec března, počasí může být všelijaké, na jakém povrchu se ti nejlépe jede?"Mám rád suchý čistý nerozbitý asfalt a taky když hodně prší, nemusím vytahané bláto a polosucho,".Děkuji za rohovor.
Lukáš Pondělíček - Pavel Dresler, Citroen C2 R2 Max, mají startovní číslo 51.
Foto: Luboš Jánoš, Rallyzone.cz - Tomáš Urban
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?