ROZHOVOR; Petter Solberg mluvil na tiskové konferenci před startem jeho domácího závodu i o dalších vyhlídkách.
Pettere, po jedné rally se opět vracíte do kolotoče WRC s jiným týmem i vozem. Jak těžké bylo to vše připravit?Prvně jsem byl velmi zklamán tím, co se stalo se Subaru. Byli jsme v dlouhodobém kontaktu a pořád jsou naše vztahy na dobré úrovni. Dva dny po oznámení o ukončení aktivit Subaru jsem se začal zabývat všemi možnostmi. Já, moje žena a další kamarádi jsme začali velice tvrdě pracovat na tom, abychom našli nějaké řešení.Během tří týdnů se nám to podařilo. Máme auto, truck a mohli jsme i testovat. Dokonce jsem si našel čas testovat i vůz z LeMans. Myslím, že doma jsem za celou dobu byl tak jeden den a jednu hodinu. Hodně jsem se toho naučil.Jak tedy vypadají Vaše plány? Pojedete i všechny závody této sezony?Mám auto, které se již nevyrábí, je z roku 2006. Kdyby se mi podařilo udělat pár dobrých výsledků, byl bych spokojený. Kdybych s autem moc ztrácel, tak budeme muset popřemýšlet i o dalších možnostech. Mám i plán B, ale napřed bych chtěl zkusit plán A. Jaký je to rozdíl v porovnání s továrním týmem? Jste teď, když máte svoje vlastní auto, pod tlakem? Jste v podstatě sám svým šéfem.Vyvíjím na sebe tlak. Je to jednoduše jen další situace, se kterou se v životě potkáte. V budoucnosti mám jeden velký sen, ale na ten je zatím moc brzy. V současné době mám kolem sebe spoustu dobrý lidí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.