ROZHOVOR; Petter Solberg mluvil na tiskové konferenci před startem jeho domácího závodu i o dalších vyhlídkách.
Pettere, po jedné rally se opět vracíte do kolotoče WRC s jiným týmem i vozem. Jak těžké bylo to vše připravit?Prvně jsem byl velmi zklamán tím, co se stalo se Subaru. Byli jsme v dlouhodobém kontaktu a pořád jsou naše vztahy na dobré úrovni. Dva dny po oznámení o ukončení aktivit Subaru jsem se začal zabývat všemi možnostmi. Já, moje žena a další kamarádi jsme začali velice tvrdě pracovat na tom, abychom našli nějaké řešení.Během tří týdnů se nám to podařilo. Máme auto, truck a mohli jsme i testovat. Dokonce jsem si našel čas testovat i vůz z LeMans. Myslím, že doma jsem za celou dobu byl tak jeden den a jednu hodinu. Hodně jsem se toho naučil.Jak tedy vypadají Vaše plány? Pojedete i všechny závody této sezony?Mám auto, které se již nevyrábí, je z roku 2006. Kdyby se mi podařilo udělat pár dobrých výsledků, byl bych spokojený. Kdybych s autem moc ztrácel, tak budeme muset popřemýšlet i o dalších možnostech. Mám i plán B, ale napřed bych chtěl zkusit plán A. Jaký je to rozdíl v porovnání s továrním týmem? Jste teď, když máte svoje vlastní auto, pod tlakem? Jste v podstatě sám svým šéfem.Vyvíjím na sebe tlak. Je to jednoduše jen další situace, se kterou se v životě potkáte. V budoucnosti mám jeden velký sen, ale na ten je zatím moc brzy. V současné době mám kolem sebe spoustu dobrý lidí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.