ROZHOVOR; Přinášíme Vám rozhovor se šéfem Citroënu Olivierem Quesnelem o titulu, o vítězstvích, o protivnících a jeho roli v týmu.
Jaké cíle má Váš tým pro sezónu 2009?Tím že jsme vloni vyhráli oba tituly, tak letos nemůžeme mít nižší cíle, než je obhájit. Proto jsme si předsevzali, že v roce 2009 opět získáme obě korunky. Samozřejmě, že Sébastien Loeb a Daniel Elena by chtěli získat svůj šestý jezdecký titul. Bylo by také pěkné, kdyby Dani Sordo dosáhl svého prvního vítězství v nejvyšší kategorii. S našim novým juniorským týmem bychom chtěli vyslat do soutěží i další nové talenty. Doufám, že to bude hodnotný partner našemu továrnímu týmu.Myslíte si, že i letos budou šampionát WRC tak napjatý jako vloni?Myslím, že bude možná i napínavější! Každopádně, o titul se popere Citroën i Ford, stejně jako vloni. Oba týmy budou samozřejmě silnější, než byly vloni. Bude také zajímavé sledovat, jak se povede jezdcům jako Chris Atkinson s vozem C4 WRC. Dobře znám kvality vozu, který se mu dostane do rukou a jsem si jistý, že z něj bude brzy potencionální uchazeč o vítězství. Přesně před rokem jste byl jmenován sportovním šéfem Citroënu. Co plánujete pro Váš druhý rok?Citroën Sport by měl opět odrážet kreativitu a technický pokrok Citroënu. V roce 2009 budeme aktivní na více frontách. K WRC budeme plánovat další budoucnost. Především bychom chtěli rozšířit náš zákaznický program. Chtěli bychom dostat naše vozy do více národních šampionátů. Proto bychom chtěli rozšířit naši nabídku závodních vozů. Začneme s C2-R2 MAX.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?