ROZHOVOR; Přinášíme Vám rozhovor se šéfem Citroënu Olivierem Quesnelem o titulu, o vítězstvích, o protivnících a jeho roli v týmu.
Jaké cíle má Váš tým pro sezónu 2009?Tím že jsme vloni vyhráli oba tituly, tak letos nemůžeme mít nižší cíle, než je obhájit. Proto jsme si předsevzali, že v roce 2009 opět získáme obě korunky. Samozřejmě, že Sébastien Loeb a Daniel Elena by chtěli získat svůj šestý jezdecký titul. Bylo by také pěkné, kdyby Dani Sordo dosáhl svého prvního vítězství v nejvyšší kategorii. S našim novým juniorským týmem bychom chtěli vyslat do soutěží i další nové talenty. Doufám, že to bude hodnotný partner našemu továrnímu týmu.Myslíte si, že i letos budou šampionát WRC tak napjatý jako vloni?Myslím, že bude možná i napínavější! Každopádně, o titul se popere Citroën i Ford, stejně jako vloni. Oba týmy budou samozřejmě silnější, než byly vloni. Bude také zajímavé sledovat, jak se povede jezdcům jako Chris Atkinson s vozem C4 WRC. Dobře znám kvality vozu, který se mu dostane do rukou a jsem si jistý, že z něj bude brzy potencionální uchazeč o vítězství. Přesně před rokem jste byl jmenován sportovním šéfem Citroënu. Co plánujete pro Váš druhý rok?Citroën Sport by měl opět odrážet kreativitu a technický pokrok Citroënu. V roce 2009 budeme aktivní na více frontách. K WRC budeme plánovat další budoucnost. Především bychom chtěli rozšířit náš zákaznický program. Chtěli bychom dostat naše vozy do více národních šampionátů. Proto bychom chtěli rozšířit naši nabídku závodních vozů. Začneme s C2-R2 MAX.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.