ROZHOVOR; Přinášíme Vám rozhovor se šéfem Citroënu Olivierem Quesnelem o titulu, o vítězstvích, o protivnících a jeho roli v týmu.
Jaké cíle má Váš tým pro sezónu 2009?Tím že jsme vloni vyhráli oba tituly, tak letos nemůžeme mít nižší cíle, než je obhájit. Proto jsme si předsevzali, že v roce 2009 opět získáme obě korunky. Samozřejmě, že Sébastien Loeb a Daniel Elena by chtěli získat svůj šestý jezdecký titul. Bylo by také pěkné, kdyby Dani Sordo dosáhl svého prvního vítězství v nejvyšší kategorii. S našim novým juniorským týmem bychom chtěli vyslat do soutěží i další nové talenty. Doufám, že to bude hodnotný partner našemu továrnímu týmu.Myslíte si, že i letos budou šampionát WRC tak napjatý jako vloni?Myslím, že bude možná i napínavější! Každopádně, o titul se popere Citroën i Ford, stejně jako vloni. Oba týmy budou samozřejmě silnější, než byly vloni. Bude také zajímavé sledovat, jak se povede jezdcům jako Chris Atkinson s vozem C4 WRC. Dobře znám kvality vozu, který se mu dostane do rukou a jsem si jistý, že z něj bude brzy potencionální uchazeč o vítězství. Přesně před rokem jste byl jmenován sportovním šéfem Citroënu. Co plánujete pro Váš druhý rok?Citroën Sport by měl opět odrážet kreativitu a technický pokrok Citroënu. V roce 2009 budeme aktivní na více frontách. K WRC budeme plánovat další budoucnost. Především bychom chtěli rozšířit náš zákaznický program. Chtěli bychom dostat naše vozy do více národních šampionátů. Proto bychom chtěli rozšířit naši nabídku závodních vozů. Začneme s C2-R2 MAX.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.