ROZHOVOR; “B“ tým Citroënu si odbude v Irsku svoji ostrou závodnickou premiéru. V tomto rozhovoru s manažerem týmu Benoitem Nogierem se můžete dočíst o plánech juniorské týmu Citroënu.
Kdo stál za nápadem B týmu Citroënu?Je to logické pokračování našeho programu, se kterým jsme začali v minulém roce. Našim cílem bylo, přivést na start další tým. Tento projekt vedl k založení Juniorského týmu. Hlavní výhodou je, že si můžeme vychovávat mladé jezdce. Doufáme, že díky tomuto projektu najdeme nové talenty pro náš tovární tým. Pojede tým všechny soutěže sezony?Konečnou podobu jeho programu na nadcházející sezonu ještě nemáme. Počítali jsme s minimálně dvěma vozy na všech podnicích příští sezony. Budeme tedy moci na každém podniku sbírat body. Evgeny Novikov začne s jeho programem osmi závodů na Norské rally. Sébastien Ogier se s námi zúčastní prvních šesti podniků. Je zde však velká šance, že jeho program rozšíříme i na další závody. Chris Atkinson pojede s naší C4kou v Irsku. Jak jsme již dříve oznámili, zatím nemá další konkrétní plány. Obě strany však mají zájem na další spolupráci. Jaké cíle má Váš tým v debutové sezoně?Především chceme ukázat, že jsme konkurenceschopní. Průměrný věk našich čtyř pilotů (Chrise Atkinsona, Conrada Rautenbacha, Sébastiena Ogiera a Evgenye Novikova) je pouhých 22 let. Cílem našeho týmu je, abychom byli hlavně spolehliví a dokončili co nejvíce soutěží. To je naše priorita.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?