Již před Vánocemi jsem si povídal o uplynulé sezóně s Mojmírem Maderem, který po českých tratích vodí Nissan Almera GTI ve třídě N3.
Než začne samotné povídání, je třeba se podívat jak si posádka Mojmír Mader - Rostislav Orel vedla v roce 2008. Posádka odstartovala do seriálu jednodenních soutěží až v Tišnově. Zde vybojovala osmé místo ve třídě. Dalším podnikem byla domácí Kopná a zde sedmé místo, stejně jako v Pačejově a ve Vsetíně. Nejlépe se posádce dařilo v Jeseníkách, kde skončili čtvrtí. Celkově v hodnocení třídy N3 zaujali sedmou pozici. Jaká tedy byla letošní sezóna Vám řekne Mojmír Mader.
Sezónu jste chtěli začít ve Vyškově, co bylo příčinou že jste začali až v Tišnově? Byl to nedostatek času. V té době jsem byl hodně pracovně vytížen a taky nás pozlobila technika.
V Tišnově opět zaúřadovalo počasí. Skončili jste osmí, byla znát pauza za volantem?To určitě byla. První soutěže jsou pro mě vždy trápení, navíc jsme jeli celou soutěž na suchých gumách a to se muselo někde projevit. Rallysprint Kopná - skvělé počasí, parádní atmosféra a hlavně domácí závod. Bylo to svazující? Víme že byly problémy se zvěří a také s autem?Opět ta neštastná převodovka navíc defekt, hodiny, srnky. Prostě se to doma nasbíralo.
Vzdálený Pačejov poznamenalo hodně počasí, jak na vás jako pilota působí déšť?Déšt´nemám v oblibě. Moc mně nesedí. Podle toho to pak vypadalo.V Jeseníkách se vám dařilo, byl jste už tedy řádně rozjetý, nebo vám prostě vše sedlo.Tady během soutěže jsem si přál, aby pořádně pršelo. Měli jsme mokré gumy. Na suchých vložkách nám konkurence moc ujížděla, ale na mokru to nebylo již tak hrozné.Vsetín se letos obešel bez sněhu, ale přesto bylo velké množství havárií, rušení RZ to asi na klidu moc nepřidá?Přiznám se, že na to nemyslím a jedu si pořád svoje.
Letos jste získali sedmé místo ve třídě, opravdu konkurence poskočila o takový kus dopředu?Loni se dařilo více, ale asi je pravdou, že nám více sedí dvoudenní soutěže. Určitě jsou konkurenti zase o kus dál. Ono je to taky o vyježděnosti. Pokud začínáte v půlce sezóny a ostatní jsou již rozjetí je to poznat. Konkurence nespí, ale i na rally dosáhla světová krize, jak vidíte budoucnost českého rallysportu a taky vaši budoucnost v rally?To je otázka na dlouhé povídání. Rally pojede dále. Bude asi menší startovní pole méně nové techniky, ale ti skalní vydrží. Pořád se také řeší jestli hans ano nebo ne, jak to vidíte vy? Měl by tento systém být ve sprintech?Na to je velmi těžká odpověd. Jaký je rozdíl jestli havarujete ve dvoudenní nebo jednodenní soutěži? Ale takto se můžeme ptát dále. Proč v některých šampionátech mohu mít bezpečnostní prvky (pásy, sedačka, kombinéza atd.) s prošlou homologací. Přitom se jede na stejné trati ve stejném startovnímv poli. Z hlediska bezpečnosti je to nesmysl jde jen o komerci. Osobně bych tonechal na jezdcích jestli budou nebo nebudou hans používat.
Přejděme ale do jiného soudku. Jak trávíte volný čas? Sportujete?Ano. V létě kolo a kolečkové brusle. In-line hokej a v zimě lední hokej.Nemůžu se nezeptat jak jste trávit vánoce?Vánoce jsem strávil klasicky s rodinou
Na závěr bych Vám chtěl popřát za celou redakci rallyzone.cz vše nejlepší v novém roce, mnoho úspěchů a hodně zdraví.
Děkuji za rozhovor.Děkuji.
Fotografie: Rallyzone.cz/Tomáš Urban, Roman Turovský, Martin Trdla
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?