Na slovíčko s Mojmírem Maderem

Máder, Mojmír
Máder, Mojmír, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 12. ledna 2009 20:22
Sdílej:

Již před Vánocemi jsem si povídal o uplynulé sezóně s Mojmírem Maderem, který po českých tratích vodí Nissan Almera GTI ve třídě N3.

Než začne samotné povídání, je třeba se podívat jak si posádka Mojmír Mader - Rostislav Orel vedla v roce 2008. Posádka odstartovala do seriálu jednodenních soutěží až v Tišnově. Zde vybojovala osmé místo ve třídě. Dalším podnikem byla domácí Kopná a zde sedmé místo, stejně jako v Pačejově a ve Vsetíně. Nejlépe se posádce dařilo v Jeseníkách, kde skončili čtvrtí. Celkově v hodnocení třídy N3 zaujali sedmou pozici. Jaká tedy byla letošní sezóna Vám řekne Mojmír Mader.

Sezónu jste chtěli začít ve Vyškově, co bylo příčinou že jste začali až v Tišnově? Byl to nedostatek času. V té době jsem byl hodně pracovně vytížen a taky nás pozlobila technika.

V Tišnově opět zaúřadovalo počasí. Skončili jste osmí, byla znát pauza za volantem?To určitě byla. První soutěže jsou pro mě vždy trápení, navíc jsme jeli celou soutěž na suchých gumách a to se muselo někde projevit. Rallysprint Kopná - skvělé počasí, parádní atmosféra a hlavně domácí závod. Bylo to svazující?  Víme že byly problémy se zvěří a také s autem?Opět ta neštastná převodovka navíc defekt, hodiny, srnky. Prostě se to doma nasbíralo.

 

Vzdálený Pačejov poznamenalo hodně počasí, jak na vás jako pilota působí déšť?Déšt´nemám v oblibě. Moc mně nesedí. Podle toho to pak vypadalo.V Jeseníkách se vám dařilo, byl jste už tedy řádně rozjetý, nebo vám prostě vše sedlo.Tady během soutěže jsem si přál, aby pořádně pršelo. Měli jsme mokré gumy. Na suchých vložkách nám konkurence moc ujížděla, ale na mokru to nebylo již tak hrozné.Vsetín se letos obešel bez sněhu, ale přesto bylo velké množství havárií, rušení RZ to asi na klidu moc nepřidá?Přiznám se, že na to nemyslím a jedu si pořád svoje.

 

 

Letos jste získali sedmé místo ve třídě, opravdu konkurence poskočila o takový kus dopředu?Loni se dařilo více, ale asi je pravdou, že nám více sedí dvoudenní soutěže. Určitě jsou konkurenti zase o kus dál. Ono je to taky o vyježděnosti. Pokud začínáte v půlce sezóny a ostatní jsou již rozjetí je to poznat. Konkurence nespí, ale i na rally dosáhla světová krize, jak vidíte budoucnost českého rallysportu a taky vaši budoucnost v rally?To je otázka na dlouhé povídání. Rally pojede dále. Bude asi menší startovní pole méně nové techniky, ale ti skalní vydrží.  Pořád se také řeší jestli hans ano nebo ne, jak to vidíte vy? Měl by tento systém být ve sprintech?Na to je velmi těžká odpověd. Jaký je rozdíl jestli havarujete ve dvoudenní nebo jednodenní soutěži? Ale takto se můžeme ptát dále. Proč v některých šampionátech mohu mít bezpečnostní prvky (pásy, sedačka, kombinéza atd.) s prošlou homologací. Přitom se jede na stejné trati ve stejném startovnímv poli. Z hlediska bezpečnosti je to nesmysl jde jen o komerci. Osobně bych tonechal na jezdcích jestli budou nebo nebudou hans používat.

 

 

Přejděme ale do jiného soudku. Jak trávíte volný čas? Sportujete?Ano. V létě kolo a kolečkové brusle. In-line hokej a v zimě lední hokej.Nemůžu se nezeptat jak jste trávit vánoce?Vánoce jsem strávil klasicky s rodinou

Na závěr bych Vám chtěl popřát za celou redakci rallyzone.cz vše nejlepší v novém roce, mnoho úspěchů a hodně zdraví.

Děkuji za rozhovor.Děkuji.

Fotografie: Rallyzone.cz/Tomáš Urban, Roman Turovský, Martin Trdla

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?