Již před Vánocemi jsem si povídal o uplynulé sezóně s Mojmírem Maderem, který po českých tratích vodí Nissan Almera GTI ve třídě N3.
Než začne samotné povídání, je třeba se podívat jak si posádka Mojmír Mader - Rostislav Orel vedla v roce 2008. Posádka odstartovala do seriálu jednodenních soutěží až v Tišnově. Zde vybojovala osmé místo ve třídě. Dalším podnikem byla domácí Kopná a zde sedmé místo, stejně jako v Pačejově a ve Vsetíně. Nejlépe se posádce dařilo v Jeseníkách, kde skončili čtvrtí. Celkově v hodnocení třídy N3 zaujali sedmou pozici. Jaká tedy byla letošní sezóna Vám řekne Mojmír Mader.
Sezónu jste chtěli začít ve Vyškově, co bylo příčinou že jste začali až v Tišnově? Byl to nedostatek času. V té době jsem byl hodně pracovně vytížen a taky nás pozlobila technika.
V Tišnově opět zaúřadovalo počasí. Skončili jste osmí, byla znát pauza za volantem?To určitě byla. První soutěže jsou pro mě vždy trápení, navíc jsme jeli celou soutěž na suchých gumách a to se muselo někde projevit. Rallysprint Kopná - skvělé počasí, parádní atmosféra a hlavně domácí závod. Bylo to svazující? Víme že byly problémy se zvěří a také s autem?Opět ta neštastná převodovka navíc defekt, hodiny, srnky. Prostě se to doma nasbíralo.
Vzdálený Pačejov poznamenalo hodně počasí, jak na vás jako pilota působí déšť?Déšt´nemám v oblibě. Moc mně nesedí. Podle toho to pak vypadalo.V Jeseníkách se vám dařilo, byl jste už tedy řádně rozjetý, nebo vám prostě vše sedlo.Tady během soutěže jsem si přál, aby pořádně pršelo. Měli jsme mokré gumy. Na suchých vložkách nám konkurence moc ujížděla, ale na mokru to nebylo již tak hrozné.Vsetín se letos obešel bez sněhu, ale přesto bylo velké množství havárií, rušení RZ to asi na klidu moc nepřidá?Přiznám se, že na to nemyslím a jedu si pořád svoje.
Letos jste získali sedmé místo ve třídě, opravdu konkurence poskočila o takový kus dopředu?Loni se dařilo více, ale asi je pravdou, že nám více sedí dvoudenní soutěže. Určitě jsou konkurenti zase o kus dál. Ono je to taky o vyježděnosti. Pokud začínáte v půlce sezóny a ostatní jsou již rozjetí je to poznat. Konkurence nespí, ale i na rally dosáhla světová krize, jak vidíte budoucnost českého rallysportu a taky vaši budoucnost v rally?To je otázka na dlouhé povídání. Rally pojede dále. Bude asi menší startovní pole méně nové techniky, ale ti skalní vydrží. Pořád se také řeší jestli hans ano nebo ne, jak to vidíte vy? Měl by tento systém být ve sprintech?Na to je velmi těžká odpověd. Jaký je rozdíl jestli havarujete ve dvoudenní nebo jednodenní soutěži? Ale takto se můžeme ptát dále. Proč v některých šampionátech mohu mít bezpečnostní prvky (pásy, sedačka, kombinéza atd.) s prošlou homologací. Přitom se jede na stejné trati ve stejném startovnímv poli. Z hlediska bezpečnosti je to nesmysl jde jen o komerci. Osobně bych tonechal na jezdcích jestli budou nebo nebudou hans používat.
Přejděme ale do jiného soudku. Jak trávíte volný čas? Sportujete?Ano. V létě kolo a kolečkové brusle. In-line hokej a v zimě lední hokej.Nemůžu se nezeptat jak jste trávit vánoce?Vánoce jsem strávil klasicky s rodinou
Na závěr bych Vám chtěl popřát za celou redakci rallyzone.cz vše nejlepší v novém roce, mnoho úspěchů a hodně zdraví.
Děkuji za rozhovor.Děkuji.
Fotografie: Rallyzone.cz/Tomáš Urban, Roman Turovský, Martin Trdla
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.