Je téměř konec sezony ve které se jméno Semerád objevovalo velmi často. O tom jaká sezona byla i co čeká závodnický klan Semerádů v příštím roce, jsem si povídal s hlavou rodiny - Josefem Semerádem.
Ten starší, Josef Semerád, si v roce 2006 vyjel absolutní prvenství v mistrovství České republiky v rallysprintu. Syn Martin si letos v Rakousku vybojoval účast na šesti závodech mistrovství světa v příštím roce. Vyhrál totiž evropskou část projektu pro mladé jezdce Pirelli Star Driver Shoot-Out Europe 2008.
Pane Semeráde, již léta patříte mezi vynikající české jezdce. Co považujete za svůj největší úspěch v kariéře závodníka?
J.Semerád: "Z hlediska výsledků za svůj největší úspěch považuji rok 2006, kdy jsme vyhráli mistrovství České republiky ve sprintrally. Ale ještě větší úspěchem je to, že se mi podařilo vychovat špičkového závodníka ze svého syna Martina. To považuji za svůj největší úspěch."
Váš syn Martin se zúčastnil projektu firmy Pirelli pro mladé jezdce a zvítězil v evropské části. Co tento úspěch s sebou přináší?
J. Semerád: "Tak tento výsledek s sebou přináší starty na mistrovství světa a také zviditelnění českého rallysportu jako takového. Je to výborná vizitka pro tento krásný sport. Ještě chci zmínit, že tento úspěch není jen náš Semerádů, ale je to úspěch autoklubu, automobilové federace, prostě všech, kteří se na Martinovu výsledku podíleli. Chci také poděkovat všem našim partnerům. Před 3 roky jsme požádali federaci automobilového sportu o výjimku , aby mohl vzniknout pohár mládeže. Dnes už jsou z tohoto poháru 3 jezdci na špici závodnického pole (např.: Martin Semerád a Martin Bujáček, pozn. autora) a další ještě bezpochyby dorostou."
Jaké máte plány do konce roku? Budete testovat?
J. Semerád: "Sezóna sice pomalu končí, ale plány máme ještě veliké. V pátek odjíždíme na rallysprint do Německa, poté absolvujeme trénink v Anglii. Martin ještě odletí do Makedonie převzít ceny a 5. až 6. prosince nás čeká Pražský rallysprint."
Blíží se akce Autoslide 2009 – můžete prozradit, jestli se zúčastníte této akce a s jakým automobilem?
J. Semerád: "Slíbili jsme, že přijedeme oba. Pojedeme s našimi oblíbenými mitsubishi lancery evo 9, ale v sériové/tréninkové verzi."
Co se týče roku příštího – už máte nějaké plány? Které soutěže by jste chtěli jet?
J. Semerád: "Martin pojede 8 závodů mistrovství světa v produkčních vozech – PWRC. Z toho v 6 těchto závodech bude podporovaný právě společností Pirelli. Osobně bych rád odjel co nejvíce závodů v rallysprintu, ale to až podle toho kolik nám zbude na závodění v Čechách prostředků. Teď ještě nevíme, jestli Martin pojede mistrovství světa s produkčním vozem nebo vozem specifikace S2000. Podle toho vše přizpůsobíme."
Pane Semeráde, děkuji Vám za příjemný rozhovor a přeji hodně sportovních i osobních úspěchů.
J. Semerád: "Také děkuji. Touto cestou bych rád pozdravil naše fanoušky a příznivce rallysportu. Už se těšíme na setkání na Autoslide-u."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.