Je téměř konec sezony ve které se jméno Semerád objevovalo velmi často. O tom jaká sezona byla i co čeká závodnický klan Semerádů v příštím roce, jsem si povídal s hlavou rodiny - Josefem Semerádem.
Ten starší, Josef Semerád, si v roce 2006 vyjel absolutní prvenství v mistrovství České republiky v rallysprintu. Syn Martin si letos v Rakousku vybojoval účast na šesti závodech mistrovství světa v příštím roce. Vyhrál totiž evropskou část projektu pro mladé jezdce Pirelli Star Driver Shoot-Out Europe 2008.
Pane Semeráde, již léta patříte mezi vynikající české jezdce. Co považujete za svůj největší úspěch v kariéře závodníka?
J.Semerád: "Z hlediska výsledků za svůj největší úspěch považuji rok 2006, kdy jsme vyhráli mistrovství České republiky ve sprintrally. Ale ještě větší úspěchem je to, že se mi podařilo vychovat špičkového závodníka ze svého syna Martina. To považuji za svůj největší úspěch."
Váš syn Martin se zúčastnil projektu firmy Pirelli pro mladé jezdce a zvítězil v evropské části. Co tento úspěch s sebou přináší?
J. Semerád: "Tak tento výsledek s sebou přináší starty na mistrovství světa a také zviditelnění českého rallysportu jako takového. Je to výborná vizitka pro tento krásný sport. Ještě chci zmínit, že tento úspěch není jen náš Semerádů, ale je to úspěch autoklubu, automobilové federace, prostě všech, kteří se na Martinovu výsledku podíleli. Chci také poděkovat všem našim partnerům. Před 3 roky jsme požádali federaci automobilového sportu o výjimku , aby mohl vzniknout pohár mládeže. Dnes už jsou z tohoto poháru 3 jezdci na špici závodnického pole (např.: Martin Semerád a Martin Bujáček, pozn. autora) a další ještě bezpochyby dorostou."
Jaké máte plány do konce roku? Budete testovat?
J. Semerád: "Sezóna sice pomalu končí, ale plány máme ještě veliké. V pátek odjíždíme na rallysprint do Německa, poté absolvujeme trénink v Anglii. Martin ještě odletí do Makedonie převzít ceny a 5. až 6. prosince nás čeká Pražský rallysprint."
Blíží se akce Autoslide 2009 – můžete prozradit, jestli se zúčastníte této akce a s jakým automobilem?
J. Semerád: "Slíbili jsme, že přijedeme oba. Pojedeme s našimi oblíbenými mitsubishi lancery evo 9, ale v sériové/tréninkové verzi."
Co se týče roku příštího – už máte nějaké plány? Které soutěže by jste chtěli jet?
J. Semerád: "Martin pojede 8 závodů mistrovství světa v produkčních vozech – PWRC. Z toho v 6 těchto závodech bude podporovaný právě společností Pirelli. Osobně bych rád odjel co nejvíce závodů v rallysprintu, ale to až podle toho kolik nám zbude na závodění v Čechách prostředků. Teď ještě nevíme, jestli Martin pojede mistrovství světa s produkčním vozem nebo vozem specifikace S2000. Podle toho vše přizpůsobíme."
Pane Semeráde, děkuji Vám za příjemný rozhovor a přeji hodně sportovních i osobních úspěchů.
J. Semerád: "Také děkuji. Touto cestou bych rád pozdravil naše fanoušky a příznivce rallysportu. Už se těšíme na setkání na Autoslide-u."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.