Letošní ročník Rally Cupu je ve své polovině a tak jsem si nejen o uplynulých závodech povídal s Martinem Mazuchem. Jezdcem, jenž po tratích letošního RC Cupu vodí modré eRko.
Martine, jsi stálým účastníkem Rally Cupu. Nechyběl si ani na jednom závodě. Pověz nám, co jsi od Rally Cupu očekával, ještě předtím než odstartoval celý šampionát? Rally Cup 2008 splnil stoprocentně mé očekávání. Každý šampionát potřebuje ty pravé zapálené lidi, které jejich činnost musí přirozeně bavit. Tím si myslím má Rallye Cup hodně navrch. Ať už bych jmenoval Roberta Valečka, Dana Kroba, či další pořadatele jednotlivých soutěží, co se pořadatelství týče, jsou to lidé opravdu zapálení pro správnou věc. Nesmím zapomenout na Přemysla „Maevada“ Budína, který se stará o mediální propagaci Rallye Cupu, dále pak pochvalu zaslouží jistě video tvůrci Roman „Romus“ Čepela a Vladimír „Blesky“ Duda se svým synem. V propagaci po mediální stránce jsme aktivní i my, jako Rally Fans Katovice. Od počátku jsme nechyběli ani na jednom závodě. Samozřejmě každý začátek čehokoliv sebou přináší sem tam nějakou dětskou nemoc…. Postupem času se ale všechny „problémky“ vyřešily, a dnes tu máme velice dobrý, takřka rodinný vztah mezi pořadateli RC Cupu a posádkami. Jednoduše, Rallye Cup je myslím finančně dostupný pro každého, a kdo vstoupí – musí samozřejmě trošku chtít – do rodinné atmosféry tohoto cupu, už se mu ven chtít nebude. To jest můj náhled na RC cup. Jest možné, že to ostatní cítí jinak. První soutěží Rally Cupu byla Erzetka Berounsko, kde se všem odkryly karty a začaly boje o první body. Jak by si popsal svoje první dojmy ze soutěže? Pár erzetek jsme měli možnost absolvovat již v roce 2007, takže jsme více méně tušili, do čeho jdeme a jak to bude vypadat. Soutěž se oproti ostatním zlepšila a dal se takovýto pokrok čekat logicky i u dalších soutěží pořadatelského sboru Roberta Valečka. Sem tam se najde člověk, kterému nepasuje systém jedné rychlostní zkoušky, která se jede několikrát v obou směrech, ale my, jako pořád nezkušení závodníci tento systém máme rádi, respektive nám nevadí. Boje o body jsou tou další věcí, proč se rádi účastníme RC cupu. Soutěživost ke sportu patří. Druhý podnik byl ve znamení "stejného mravu" tím sem chtěl říci stejné party pořadatelů. Dá se říci že, po prvním závodě jsi začal více zrychlovat a poznávat svoje hranice? Pořadatele prvních dvou erzetek už sem vychválil dost v prvních dvou odstavcích;-), takže jestli zrychlujeme a poznáváme hranice? Myslím, že postupem času každý určitě zrychluje, ale určitě se nedá říci, že jsme někdy vůbec byli až na hranici. Závodíme více méně pro radost. Už jsme se ocitli na čerstvě zasetém poli, takže to byla celkem vydařená šotolinová vložka ( naštěstí tam nebyl příkop ), dále jsme erko dolovali z příkopu a klubka ohradníku za přihlížení stáda krav. Veliká sranda byla shánět vodu do chladiče na diváckém místě v jedné vesnici ( povedlo se a závod jsme dokončili ). A vůbec, celkově se nám krizové a úsměvné situace moc nevyhýbají. Doposud tvým posledním závodem v Rally Cupu byl MATRIX M.V. Rallye Kostelec nad Orlicí. Všechny přihlášené posádky měly jedinečnou možnost svést se na "super speciálce" centrem města. Jak sis to užil, jet po boku tak velkého davu diváků? Erzeta centrem Kostelce nad Orlicí neměla chybu. Byl to opravdu silný zážitek. Pravda, vyskytlo se pár problémů s diváky a sem tam nestáli lidi tam, kde by bylo zdrávo, ale takovéto problémy se nevyhýbají ani soutěžím ve velkém mistráku. Na tuto erzetu jsme se vyloženě těšili. Bezvadnému zážitku ještě přidávaly naše celkem ne moc držící gumy, takže jsme tuto RZ odjeli, dá se říci v jednom dlouhém smyku. Samozřejmě je to pak cítit na čase, který byl hroší, ale zábava to byla veliká, divákům se také líbilo, takže nějaký čas ani moc nehrál roli. Jak vnímáš průběh sezony? Kam až by si chtěl vyšplhat v průběžném pořadí jezdců? Baví nás sbírat body a soupeřit. Soupeříme samozřejmě jen s jezdci jedoucími na naší úrovni. Naše technika ani mé řidičské umění nedovolují pomýšlet někam vysoko. Bylo by super umístit se na konci RC cupu v první polovině celkové klasifikace skupiny H3 a ještě větší úspěch by pro nás byl to samé zvládnout v celkové klasifikaci historiků. Chtěl bych využít této možnosti a poděkovat našemu věrnému mechanikovi Robertu Matějkovi, dále Ondrovi Novotnému, který se stará o logistiku našeho týmu. Přihodím-li k tomu ještě Vendu Zíbara, který také velice pomáhá, jsou to tři lidé, kterým patří největší dík posádky modrého eRka. Tento víkend startuje 7. Rallye Pardubice kde bezesporu nebudeš chybět za volantem svého eRka. Z jakými ambicemi vstupuješ do soutěže? Již celý týden bojuji s neústupnou chřipkou, tak doufám, že ta mrcha nebude otravovat právě za volantem na Rally Pardubice. Jedná se už o celkem slušnou dávku, myslím necelých 80 ostrých km, takže to bude asi dosti těžké. Ambice máme velice skromné. Při posledních dvou závodech se nám smůla pověsila na záda, a tak teď doufáme, že ji necháme na startu první erzety a už konečně dojedeme bez jakékoliv technické závady. Ve skupině H3 víc a víc přibývá konkurence a to je super pro další porovnání. Na Pardubice se moc těšíme. Každého, kdo na Rally Cupu ještě nebyl srdečně zvu. Ze strany diváka je to velice vděčná zábava. Zajímavé video sestřihy a fotografie z Rallye Cupu lze nalézt na našem webu www.rallyfans-katovice.wz.cz Já si dovolím i za redakci Rallyzone popřát Martinovi i celému týmu hodně rychlých časů na Rally Pardubice a děkuji za rozhovor.
Iilustrační foto: Jiří Rohlena
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.