Letošní ročník Rally Cupu je ve své polovině a tak jsem si nejen o uplynulých závodech povídal s Martinem Mazuchem. Jezdcem, jenž po tratích letošního RC Cupu vodí modré eRko.
Martine, jsi stálým účastníkem Rally Cupu. Nechyběl si ani na jednom závodě. Pověz nám, co jsi od Rally Cupu očekával, ještě předtím než odstartoval celý šampionát? Rally Cup 2008 splnil stoprocentně mé očekávání. Každý šampionát potřebuje ty pravé zapálené lidi, které jejich činnost musí přirozeně bavit. Tím si myslím má Rallye Cup hodně navrch. Ať už bych jmenoval Roberta Valečka, Dana Kroba, či další pořadatele jednotlivých soutěží, co se pořadatelství týče, jsou to lidé opravdu zapálení pro správnou věc. Nesmím zapomenout na Přemysla „Maevada“ Budína, který se stará o mediální propagaci Rallye Cupu, dále pak pochvalu zaslouží jistě video tvůrci Roman „Romus“ Čepela a Vladimír „Blesky“ Duda se svým synem. V propagaci po mediální stránce jsme aktivní i my, jako Rally Fans Katovice. Od počátku jsme nechyběli ani na jednom závodě. Samozřejmě každý začátek čehokoliv sebou přináší sem tam nějakou dětskou nemoc…. Postupem času se ale všechny „problémky“ vyřešily, a dnes tu máme velice dobrý, takřka rodinný vztah mezi pořadateli RC Cupu a posádkami. Jednoduše, Rallye Cup je myslím finančně dostupný pro každého, a kdo vstoupí – musí samozřejmě trošku chtít – do rodinné atmosféry tohoto cupu, už se mu ven chtít nebude. To jest můj náhled na RC cup. Jest možné, že to ostatní cítí jinak. První soutěží Rally Cupu byla Erzetka Berounsko, kde se všem odkryly karty a začaly boje o první body. Jak by si popsal svoje první dojmy ze soutěže? Pár erzetek jsme měli možnost absolvovat již v roce 2007, takže jsme více méně tušili, do čeho jdeme a jak to bude vypadat. Soutěž se oproti ostatním zlepšila a dal se takovýto pokrok čekat logicky i u dalších soutěží pořadatelského sboru Roberta Valečka. Sem tam se najde člověk, kterému nepasuje systém jedné rychlostní zkoušky, která se jede několikrát v obou směrech, ale my, jako pořád nezkušení závodníci tento systém máme rádi, respektive nám nevadí. Boje o body jsou tou další věcí, proč se rádi účastníme RC cupu. Soutěživost ke sportu patří. Druhý podnik byl ve znamení "stejného mravu" tím sem chtěl říci stejné party pořadatelů. Dá se říci že, po prvním závodě jsi začal více zrychlovat a poznávat svoje hranice? Pořadatele prvních dvou erzetek už sem vychválil dost v prvních dvou odstavcích;-), takže jestli zrychlujeme a poznáváme hranice? Myslím, že postupem času každý určitě zrychluje, ale určitě se nedá říci, že jsme někdy vůbec byli až na hranici. Závodíme více méně pro radost. Už jsme se ocitli na čerstvě zasetém poli, takže to byla celkem vydařená šotolinová vložka ( naštěstí tam nebyl příkop ), dále jsme erko dolovali z příkopu a klubka ohradníku za přihlížení stáda krav. Veliká sranda byla shánět vodu do chladiče na diváckém místě v jedné vesnici ( povedlo se a závod jsme dokončili ). A vůbec, celkově se nám krizové a úsměvné situace moc nevyhýbají. Doposud tvým posledním závodem v Rally Cupu byl MATRIX M.V. Rallye Kostelec nad Orlicí. Všechny přihlášené posádky měly jedinečnou možnost svést se na "super speciálce" centrem města. Jak sis to užil, jet po boku tak velkého davu diváků? Erzeta centrem Kostelce nad Orlicí neměla chybu. Byl to opravdu silný zážitek. Pravda, vyskytlo se pár problémů s diváky a sem tam nestáli lidi tam, kde by bylo zdrávo, ale takovéto problémy se nevyhýbají ani soutěžím ve velkém mistráku. Na tuto erzetu jsme se vyloženě těšili. Bezvadnému zážitku ještě přidávaly naše celkem ne moc držící gumy, takže jsme tuto RZ odjeli, dá se říci v jednom dlouhém smyku. Samozřejmě je to pak cítit na čase, který byl hroší, ale zábava to byla veliká, divákům se také líbilo, takže nějaký čas ani moc nehrál roli. Jak vnímáš průběh sezony? Kam až by si chtěl vyšplhat v průběžném pořadí jezdců? Baví nás sbírat body a soupeřit. Soupeříme samozřejmě jen s jezdci jedoucími na naší úrovni. Naše technika ani mé řidičské umění nedovolují pomýšlet někam vysoko. Bylo by super umístit se na konci RC cupu v první polovině celkové klasifikace skupiny H3 a ještě větší úspěch by pro nás byl to samé zvládnout v celkové klasifikaci historiků. Chtěl bych využít této možnosti a poděkovat našemu věrnému mechanikovi Robertu Matějkovi, dále Ondrovi Novotnému, který se stará o logistiku našeho týmu. Přihodím-li k tomu ještě Vendu Zíbara, který také velice pomáhá, jsou to tři lidé, kterým patří největší dík posádky modrého eRka. Tento víkend startuje 7. Rallye Pardubice kde bezesporu nebudeš chybět za volantem svého eRka. Z jakými ambicemi vstupuješ do soutěže? Již celý týden bojuji s neústupnou chřipkou, tak doufám, že ta mrcha nebude otravovat právě za volantem na Rally Pardubice. Jedná se už o celkem slušnou dávku, myslím necelých 80 ostrých km, takže to bude asi dosti těžké. Ambice máme velice skromné. Při posledních dvou závodech se nám smůla pověsila na záda, a tak teď doufáme, že ji necháme na startu první erzety a už konečně dojedeme bez jakékoliv technické závady. Ve skupině H3 víc a víc přibývá konkurence a to je super pro další porovnání. Na Pardubice se moc těšíme. Každého, kdo na Rally Cupu ještě nebyl srdečně zvu. Ze strany diváka je to velice vděčná zábava. Zajímavé video sestřihy a fotografie z Rallye Cupu lze nalézt na našem webu www.rallyfans-katovice.wz.cz Já si dovolím i za redakci Rallyzone popřát Martinovi i celému týmu hodně rychlých časů na Rally Pardubice a děkuji za rozhovor.
Iilustrační foto: Jiří Rohlena
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.