Morten Ostberg: Jednáme se šesti jezdci

Solberg, Petter
Solberg, Petter, foto: Subaru WRT
iM2 16. září 2008 16:53
Sdílej:

ROZHOVOR; Adapta World Rally Team byl minulý týden oficiálně ohlášen jako druhý tým, který pojede se dvěma vozy Subaru Impreza WRC specifikace 08. My Vám přinášíme rozhovor se jeho šéfem Morenem Ostbergem.

Tým zatím oznámil pouze jednu posádku. Celkem nepřekvapivě se ji stala posádka Mads Ostberg/Ole Kristian. Na jméno dvojice, která se posadí do druhého vozu, si budeme muset ještě chvíli počkat. Jakých výsledků může v příštím roce dosáhnout Váš syn Mads Ostberg? Myslím, že by Mads mohl bojovat o body v jednotlivých soutěžích, minimálně na těch, na kterých už má jisté zkušenosti. Pochopitelně to nebude jednoduché, ale ambice na to má. Naše plány jsou ale mnohem větší. V roce 2010 chceme vidět Madse v továrním týmu a tomu jsme podřídili náš plán s vozem WRC. V roce 2006 jel Mads tři světové soutěže, v roce 2007 šest a letos sedm. Teď cítíme, že je ten správný krok k tomu, aby se zúčastnil deseti soutěží. Celková očekávání jsou trošku větší, než to, co zatím letos dokázal. Doufáme, že dokončování soutěží na bodech se stane normálním. Mohli jste si vybrat jakýkoliv z vozů kategorie WRC, proč jste tedy dali přednost Subaru před Citroënem nebo Fordem? Hned ze dvou důvodů. První je, že již dlouhou dobu spolupracujeme s Prodrivem (připravuje tovární Subaru na starty v MS) a spolupráci s tímto týmem absolutně věříme. Subaru je v našem plánu již od doby, kdy se v roce 2006 Mads poprvé postavil na start soutěže MS. Nedávno jsme sice docela vážně diskutovali o tom, zda – li neodejít od Subaru, ale nakonec jsme se shodni na setrvání. Dalším důvodem je, že plně věříme novému vozu, který před nedávnem vyjel na tratě světových soutěží. Impreza S9 (model z roku 2003), Impreza S10 (model z roku 2004/5) a S12b (model z roku 2007) dopomohli Madsovi, aby učinil kroky vpřed a my doufáme, že nový vůz bude dalším výrazným krokem. Jak dopadá hledání druhého jezdce týmu pro příští sezónu? Dopadá to zatím velice dobře. Měli jsme nějaké vážné rozhovory. Jak asi tušíte, nemohu teď říci žádné konkrétní jméno, protože jednotliví jezdci jsou v odlišných pozicích. Jsme ještě stále v poměrně špatné fázi sezóny na nějaká konkrétní jména, ale mohu říci, že vedeme jednání se šesti jezdci. Očekávám, že toto číslo se může příští týden ještě zvýšit. Můžete nám říci nějaká konkrétní jména? Můžu Vám říci jen jedno. Je jím Anders Grondal v Norska. Jsme s ním v kontaktu a dobře se známe z národního šampionátu. Mluvili jsme s ním o konkrétních možnostech na příští rok a momentálně se snaží sehnat požadovaný rozpočet na příští rok před dalšími jednáními.
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.