Pokračování šampionátu IRC se po prvním kole závodů v Turecku uskuteční ve dnech 8.-10. května v Portugalsku.
Ještě před závodem v Portugalsku promluvil o svých dojmech francouzský pilot jedoucí s vozem Peugeot 207 S2000, Mistr světa juniorské rally (JWRC) z roku 2002, Brice Tirabassi.
Jaké jsou Vaše cíle pro tuto rally? Myslíte si, že můžete vyhrát rally v Portugalsku? Vždy se snažíme udělat vše nejlépe jak umíme. Nicméně je pravda, že i když v Portugalsku podmínky vypadají docela přívětivě, i přesto bude velice obtížné udržet se mezi předními závodníky. V Turecku jsme se přesvědčili, že když jde vše dobře, můžeme udržet tempo s nejlepšími... Takže uděláme, co budeme moci. Myslím, že Portugalsko bude pomalejší než Turecko a o trochu lepší pro nás, nebudeme potřebovat tolik znalostí o trati. Nikdo ze závodníků IRC zde poslední rok nezávodil, takže si myslím, že je to výhoda.
Co víte o rally Portugalsko? Vůbec nic! Pouze jsem viděl fotografie z dob, kdy zde závodil můj otec, a říkal mi, že ji sledovalo na trati spousty diváků a atmosféra byla skvělá, ale uvidíme!
Armindo Araujo, Miguel Campos a Bruno Maglhaes: říkají Vám něco tato jména? Myslíte si, že můžou zvítězit nad jezdci IRC? Myslím, že i když jsou to místní jezdci, budou velice rychlí. Všichni tři jmenovaní předvedli při několika příležitostech, že jsou velice rychlí nejen doma, takže proč ne. Určitě pro ně budou jezdci IRC představovat tvrdé soupeře, ale i tak mají dobré předpoklady umístit se mezi předními závodníky.
Když ne Vy, kdo má podle Vás největší šance na vítězství v této soutěži? Kdo může zvítězit? Těžko říci! Do hry může vstoupit mnoho věcí: poškození pneumatiky, poruchy, cokoliv se může stát! Šanci mají: Alen, Vouilloz... nebo jiní mohou zvítězit. V tuto chvíli opravdu nemohu říci, kdo zvítězí.
Jak hodnotíte rally v Turecku? Udělal jste nějaké úpravy ještě před Portugalskem? Podle mě jsme v Istanbulu měli trochu smůlu. Kromě toho jsme udělali chybu, že jsme si s sebou nepřivezli náhradní pneumatiky. Díky způsobu nastavení jsme v rychlejších úsecích více driftovali. Chtěli jsme to na nedělní etapu opravit, ale nemohli jsme pokračovat. Na Portugalsko jsme přizpůsobili nastavení našeho vozu. Pokud jde o motor, nic měnit nebudeme. Samozřejmě to bude na nás, najít si své tempo v této poněkud pomalejší rally.
Startovní listina na Rally Portugal je působivá... Zajisté, dívat se na startovní listinu je opravdové potěšení. To dokazuje, že jsme nevybrali špatný šampionát! Bude to tvrdý závod. Pro veřejnost, týmy, propagaci IRC je to opravdu dobré. Mít 25 nebo 26 známých jmen na startovní listině, to je něco, co ve WRC neuvidíte. Takže je to nádhera!
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?