Pokračování šampionátu IRC se po prvním kole závodů v Turecku uskuteční ve dnech 8.-10. května v Portugalsku.
Ještě před závodem v Portugalsku promluvil o svých dojmech francouzský pilot jedoucí s vozem Peugeot 207 S2000, Mistr světa juniorské rally (JWRC) z roku 2002, Brice Tirabassi.
Jaké jsou Vaše cíle pro tuto rally? Myslíte si, že můžete vyhrát rally v Portugalsku? Vždy se snažíme udělat vše nejlépe jak umíme. Nicméně je pravda, že i když v Portugalsku podmínky vypadají docela přívětivě, i přesto bude velice obtížné udržet se mezi předními závodníky. V Turecku jsme se přesvědčili, že když jde vše dobře, můžeme udržet tempo s nejlepšími... Takže uděláme, co budeme moci. Myslím, že Portugalsko bude pomalejší než Turecko a o trochu lepší pro nás, nebudeme potřebovat tolik znalostí o trati. Nikdo ze závodníků IRC zde poslední rok nezávodil, takže si myslím, že je to výhoda.
Co víte o rally Portugalsko? Vůbec nic! Pouze jsem viděl fotografie z dob, kdy zde závodil můj otec, a říkal mi, že ji sledovalo na trati spousty diváků a atmosféra byla skvělá, ale uvidíme!
Armindo Araujo, Miguel Campos a Bruno Maglhaes: říkají Vám něco tato jména? Myslíte si, že můžou zvítězit nad jezdci IRC? Myslím, že i když jsou to místní jezdci, budou velice rychlí. Všichni tři jmenovaní předvedli při několika příležitostech, že jsou velice rychlí nejen doma, takže proč ne. Určitě pro ně budou jezdci IRC představovat tvrdé soupeře, ale i tak mají dobré předpoklady umístit se mezi předními závodníky.
Když ne Vy, kdo má podle Vás největší šance na vítězství v této soutěži? Kdo může zvítězit? Těžko říci! Do hry může vstoupit mnoho věcí: poškození pneumatiky, poruchy, cokoliv se může stát! Šanci mají: Alen, Vouilloz... nebo jiní mohou zvítězit. V tuto chvíli opravdu nemohu říci, kdo zvítězí.
Jak hodnotíte rally v Turecku? Udělal jste nějaké úpravy ještě před Portugalskem? Podle mě jsme v Istanbulu měli trochu smůlu. Kromě toho jsme udělali chybu, že jsme si s sebou nepřivezli náhradní pneumatiky. Díky způsobu nastavení jsme v rychlejších úsecích více driftovali. Chtěli jsme to na nedělní etapu opravit, ale nemohli jsme pokračovat. Na Portugalsko jsme přizpůsobili nastavení našeho vozu. Pokud jde o motor, nic měnit nebudeme. Samozřejmě to bude na nás, najít si své tempo v této poněkud pomalejší rally.
Startovní listina na Rally Portugal je působivá... Zajisté, dívat se na startovní listinu je opravdové potěšení. To dokazuje, že jsme nevybrali špatný šampionát! Bude to tvrdý závod. Pro veřejnost, týmy, propagaci IRC je to opravdu dobré. Mít 25 nebo 26 známých jmen na startovní listině, to je něco, co ve WRC neuvidíte. Takže je to nádhera!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.