Eurostroj Rallye Team v AČR je název nové soutěžní stáje, která bude v letošní sezóně útočit na přední umístění v hodnocení Mistrovství ČR ve sprintrally.
V jejích barvách se představí dva vozy Mitsubishi Lancer EVO VII, za jejichž volanty se posadí zakladatel týmu Eddy Schlager, který bude startovat s novým spolujezdcem Haraldem Gottliebem, a vynikající ostravský pilot Lumír Firla, navigován Pavlem Švajdou. O zajímavostech ohledně vzniku stáje jsme si povídali se šéfem týmu a majitelem firmy Eurostroj Schlager – soutěžním jezdcem Eddym Schlagerem.
Eddy, jak Eurostroj Rallye Team vlastně vznikl? „Když firma investuje peníze do sportovní reklamy, chtěla by docílit maximálního efektu. Aby byla reklama co nejvíce vidět, rozhodli jsme se zachovat loňský design a do těchto líbivých barev obléknout hned dva špičkové vozy.“
Proč padla volba na Lumíra Firlu a ne třeba na Lubomíra Minaříka, se kterým jsi spolupracoval poslední čtyři sezóny? „Lumír je vynikající jezdec a v poslední době na mě dělal velmi dobrý dojem. K tomu se váže přirozeně také spojení na Pavla Švajdu, s nímž jsem loni absolvoval dva podniky. Ten vlastně jednání uvedl do pohybu. Lumír je velmi příjemný a kooperativní člověk, se kterým se dá velmi dobře spolupracovat v týmu. K tomu je přirozeně velkou výhodou, že oba jezdíme stejným vozem. Z toho vyplývá také spolupráce v servisu a v oblasti náhradních dílů. Ještě jeden aspekt navíc mluvil pro Lumíra Firlu: v oblasti kolem Ostravy, kde on a jeho otec znají spoustu lidí a firem, se pokusí pro Eurostroj najít nové obchodní kontakty. Co se týče Luboše Minaříka, tak každý fanoušek rally v Čechách ví, že jsem mu několik let velmi pomáhal. Nicméně, reklama Eurostroje na jeho Puntu nikdy neměla takový efekt, jaký jsem si představoval. Při současných finančních podmínkách nebyla spolupráce s Lubošem a stájí Roto Plzeň pro mou firmu výhodná.“
A nemohla se situace vyřešit tím, že by Luboš Minařík usedl do Mitsubishi Lancer? „Já jsem přesvědčen o tom, že Luboš je velmi talentovaný a dobrý jezdec vozů s pohonem předních kol, a proto považuji za dobré, že zůstane u této technologie vozu. Velmi rád bych jej totiž v budoucnu viděl ve speciálu rozrůstající se kategorie R3.“
Jaká jsou očekávání a cíle nového týmu pro rok 2008? „Hlavním cílem pro mě je, aby zafungovala reklama mojí firmy. Jak si Lumír povede ve srovnání s mnoha Evo devítkami, to se uvidí, nicméně pevně věřím, že pronikne mezi absolutní špičku. Jaké výsledky můžu zajet já osobně ve třídě S2, to se uvidí. Rád bych si spravil chuť po předchozích třech sezónách, plných smůly, a z jízdy chci mít hlavně potěšení. Můj „talent“ ve spojení s mým věkem už nepřipouští žádná velká překvapení.“
Počítá se s tím, že bude Eurostroj Rallye Team fungovat i v dalších letech? „Vše nasvědčuje tomu, že sezóna 2008 bude mojí poslední. Musím se postarat o svou dceru Melissu, která se svým školním družstvem lehké atletiky absolvuje téměř každý víkend nějaký závod. To, zda bude Eurostroj Rallye Team v roce 2009 ještě existovat, velmi závisí také na obchodních úspěších roku 2008.“
Nezbývá než popřát všem členům nově složeného týmu hodně štěstí do nadcházející sezóny. První soutěží, kde se oba vozy představí v plné síle, bude dubnová Böttcher rally v okolí Vyškova, která je pro vilémovického Eddyho Schlagera prakticky domácím závodem. Lumír Firla pak na rozdíl od svého týmového kolegy před startem sprintového mistrovství ještě absolvuje podnik mezinárodního šampionátu - Valašskou rally, kde nasbírá své první letošní soutěžní kilometry.
Text: Jiří Dokulil, ftr-media Foto: Jiří Dokulil, Jan Olejníček a Firla Autosport
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.