ROZHOVOR: Posádka AK Rallysportu Příluky Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát na nastávající IQ Jänner Rallye absolvuje svoji premiéru ve voze Fiat Grande Punto S2000.
Pro Miru a Dana to bude první závod a vozem specifikace S2000 a s vozem s pohonem všech čtyř kol vůbec. Přímo z rakouského pohraničí se nám po dnešních seznamovacích jízdách ozval Daniel Trunkát a popovídali jsme si o prvních pocitech před soutěží a hlavně o aktuální situaci na trati.
Ahoj Dane, tak jak to vypadá na trati? „Vypadá to na ledovou soutěž, nějakých 80 až 90% trati je pod ledem. Otázkou je, jak to bude vypadat v pátek. Pojede se na hřebíkách a za stávajících podmínek už budou druhé průjezdy rychlostních zkoušek určitě vyjeté na asfalt. Z našeho pohledu není úplně šťastná zejména RZ 2/4, která začíná po široké silnici, kde je dnes asfalt a druhá polovina je pro změnu na ledu. Bude to pneumatiková loterie.“
Jaké nastavení auta jste zvolili a s jakými vyhlídkami jdete to soutěže? „Na autě bude šotolinový podvozek a v současnosti řešíme, jaké tlumiče budou nejvhodnější. Soutěž bude extrémně náročná zejména na volbu pneumatik a na správné nastavení auta celkově. Moudřejší budeme po zítřejším shakedownu, který určite chceme absolvovat. Bude to zároveň naše první zkušenost s tímto autem na takovémto povrchu. Zjednodušeně řečeno, naším cílem je soutěž zejména dokončit, vyšší ambice si tuto chvíli neklademe.“
Jaké podmínky by se vám líbily nejvíce? „Škoda, že to není celé pod sněhem, kompletně pod sněhem by se nám to líbilo určitě víc. Takhle bude soutěž svým charakterem podobná pravděpodobně spíše Monte Carlu. Takže nezbývá než doufat, že se nám tyto zkušenosti podaří v budoucnosti na Monte Carlu zúročit :-) „
Co váš rozpis? Změnili jste jej oproti loňskému zdejšímu startu s Ignisem S1600? „Rozpis jsme zatím zachovali stejný - částečně i proto, že lze předpokládat, že tempo při současných ledových podmínkách nebude tak vysoké jako na asfaltu, na kterém se zde jelo loni.“
Díky za rozhovor a hodně štěstí! TZ tým + archivní foto Pavel Pešek
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.