ROZHOVOR: Posádka AK Rallysportu Příluky Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát na nastávající IQ Jänner Rallye absolvuje svoji premiéru ve voze Fiat Grande Punto S2000.
Pro Miru a Dana to bude první závod a vozem specifikace S2000 a s vozem s pohonem všech čtyř kol vůbec. Přímo z rakouského pohraničí se nám po dnešních seznamovacích jízdách ozval Daniel Trunkát a popovídali jsme si o prvních pocitech před soutěží a hlavně o aktuální situaci na trati.
Ahoj Dane, tak jak to vypadá na trati? „Vypadá to na ledovou soutěž, nějakých 80 až 90% trati je pod ledem. Otázkou je, jak to bude vypadat v pátek. Pojede se na hřebíkách a za stávajících podmínek už budou druhé průjezdy rychlostních zkoušek určitě vyjeté na asfalt. Z našeho pohledu není úplně šťastná zejména RZ 2/4, která začíná po široké silnici, kde je dnes asfalt a druhá polovina je pro změnu na ledu. Bude to pneumatiková loterie.“
Jaké nastavení auta jste zvolili a s jakými vyhlídkami jdete to soutěže? „Na autě bude šotolinový podvozek a v současnosti řešíme, jaké tlumiče budou nejvhodnější. Soutěž bude extrémně náročná zejména na volbu pneumatik a na správné nastavení auta celkově. Moudřejší budeme po zítřejším shakedownu, který určite chceme absolvovat. Bude to zároveň naše první zkušenost s tímto autem na takovémto povrchu. Zjednodušeně řečeno, naším cílem je soutěž zejména dokončit, vyšší ambice si tuto chvíli neklademe.“
Jaké podmínky by se vám líbily nejvíce? „Škoda, že to není celé pod sněhem, kompletně pod sněhem by se nám to líbilo určitě víc. Takhle bude soutěž svým charakterem podobná pravděpodobně spíše Monte Carlu. Takže nezbývá než doufat, že se nám tyto zkušenosti podaří v budoucnosti na Monte Carlu zúročit :-) „
Co váš rozpis? Změnili jste jej oproti loňskému zdejšímu startu s Ignisem S1600? „Rozpis jsme zatím zachovali stejný - částečně i proto, že lze předpokládat, že tempo při současných ledových podmínkách nebude tak vysoké jako na asfaltu, na kterém se zde jelo loni.“
Díky za rozhovor a hodně štěstí! TZ tým + archivní foto Pavel Pešek
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.