ROZHOVOR: Posádka AK Rallysportu Příluky Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát na nastávající IQ Jänner Rallye absolvuje svoji premiéru ve voze Fiat Grande Punto S2000.
Pro Miru a Dana to bude první závod a vozem specifikace S2000 a s vozem s pohonem všech čtyř kol vůbec. Přímo z rakouského pohraničí se nám po dnešních seznamovacích jízdách ozval Daniel Trunkát a popovídali jsme si o prvních pocitech před soutěží a hlavně o aktuální situaci na trati.
Ahoj Dane, tak jak to vypadá na trati? „Vypadá to na ledovou soutěž, nějakých 80 až 90% trati je pod ledem. Otázkou je, jak to bude vypadat v pátek. Pojede se na hřebíkách a za stávajících podmínek už budou druhé průjezdy rychlostních zkoušek určitě vyjeté na asfalt. Z našeho pohledu není úplně šťastná zejména RZ 2/4, která začíná po široké silnici, kde je dnes asfalt a druhá polovina je pro změnu na ledu. Bude to pneumatiková loterie.“
Jaké nastavení auta jste zvolili a s jakými vyhlídkami jdete to soutěže? „Na autě bude šotolinový podvozek a v současnosti řešíme, jaké tlumiče budou nejvhodnější. Soutěž bude extrémně náročná zejména na volbu pneumatik a na správné nastavení auta celkově. Moudřejší budeme po zítřejším shakedownu, který určite chceme absolvovat. Bude to zároveň naše první zkušenost s tímto autem na takovémto povrchu. Zjednodušeně řečeno, naším cílem je soutěž zejména dokončit, vyšší ambice si tuto chvíli neklademe.“
Jaké podmínky by se vám líbily nejvíce? „Škoda, že to není celé pod sněhem, kompletně pod sněhem by se nám to líbilo určitě víc. Takhle bude soutěž svým charakterem podobná pravděpodobně spíše Monte Carlu. Takže nezbývá než doufat, že se nám tyto zkušenosti podaří v budoucnosti na Monte Carlu zúročit :-) „
Co váš rozpis? Změnili jste jej oproti loňskému zdejšímu startu s Ignisem S1600? „Rozpis jsme zatím zachovali stejný - částečně i proto, že lze předpokládat, že tempo při současných ledových podmínkách nebude tak vysoké jako na asfaltu, na kterém se zde jelo loni.“
Díky za rozhovor a hodně štěstí! TZ tým + archivní foto Pavel Pešek
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.