Jirka Volf hodnotí Setkání mistrů

Volf, Jiří
Volf, Jiří, foto: Volf media
Roman Hanák 5. listopadu 2007 20:11
Sdílej:

Na setkání mistrů v Sosnové, o minulém víkendu, bude Jiří Volf rychle zapomínat. Páteční program byl v ryze sponzorském duchu, kde vedle Jirky usedla asi dvacítka partnerů teamu, sponzorů, kamarádů a v neposlední řadě i mechaniků, kteří vůz po celou sezónu připravovali.

Součástí patečního programu byly i testy nastavení diferenciálů a alternativních řídících jednotek pro vůz teamu Mitsubishi Lancer Evo IX. Sobotní rozjížďky Jirka pojal spíše jako exhibici pro diváky, než závodění na krev o finále, až do rozjížďky s Pepou Semerádem, která skončila masivní kolizí s betonovou bariérou.    Jaké byly plány pro Sosnovou a proč to dopadlo havárií?: „Plány na Sosnovou byly jednoduché. Sice v minulosti s WRC jsem vždy soutěžil o přední místa, ale tentokrát jsem vyrazil do České Lípy za zábavou a pobavením diváků. Pátečních jízd jsem si užíval, smyky a takzvaná jízda dveřmi dopředu doprovázela toto celé  vystoupení našeho EVO IX. Zlikvidoval jsem řadu pneumatik a nasbíral obrovské množství dat v řídící jednotce auta. Jediným problémem byl přerušovač ruční brzdy, který způsoboval rozpojeni diferenciálu. Tento problém jsme ale okamžitě odstranili.“ vysvětlil Jiří Volf. „Auto fungovalo opravdu neuvěřitelně spolehlivě.“ V čem byla tedy příčina kontaktu s bariérou. „Je to jednoduché. Chyba byla mezi volantem a sedačkou. Moje setra nikdy před tím neseděla v závodním autě, tak jsem jí chtěl ukázat svezení smykem. Vůbec jsem nepočítal, že bychom s Pepou Semerádem vyhráli, ale když jsem jej viděl při výjezdu zhruba na stejné úrovni, doslova ve mě chytly saze. Věděl jsem, že vnitřní dráha je většinou rychlejší a tak jsem přidal. Při vjezdu na cílovou rovinku, jsem najel moc zprava a dostal vůz do neotáčivého smyku. Kontaktu s betonem jsem nedokázal zabránit. Podle informace z řídící jednotky auta, rychlost nebyla vetší než v jiných případech před tím, zde jsem to ale neuřídil.“

Jaká je škoda na vozidle a ohrozí to váš program do budoucí Prahy: „Škoda je solidní, druhým nárazem do bariéry došlo k poškození přední části vozu, kde jsou samé drahé díly. Normálně by 3 týdny na opravu naprosto stačili, ale vozidlo musí počkat na našeho karosáře, který je na dovolené a to je problém. Věřím, že do Prahy bude EVO fit.“ doufá Jiří Volf.

Na Jirku se můžeme těšit na Pražském rally sprintu 7.-8.12.07. V současné době probíhají jednání s hlavním partnerem této akce, což znamená představení vozu v nových barvách a designu. Všechny zveme na krásnou podívanou rally vozů a driftů v ulicích Prahy (Strahova) a jejího okolí (Řeporyje).   

VOLF MEDIA SERVICE

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.