Šestatřicetiletý Michal Srb patři do rallysprintového inventáře. O tom, že je rychlý, přesvědčil už mnohokrát, ale občas mu chybělo potřebné štěstí. Vloni to opět cinklo a „Majkl“ získal cenný skalp do své sbírky.
Michale, velká gratulace k vítězství ve třídě RC4 II, vypadá to, že jsi už vychytal Adama R2, je to tak?
„Adam je výborně postavené auto už z fabriky Opel Motorsport, takže bylo potřeba pouze věci přizpůsobit našim soutěžím. Stále je samozřejmě ještě na nastavení spousta práce, ale oproti Citroënu funguje Adam podvozkově neskutečně.“
Cesta k vítězství ale nebyla jednoduchá a ty jsi měl ve třídě poměrně silné soupeře…
„Loňská sezona byla všeobecně v rallysprintech hodně dobře obsazená. Vždyť ze sedmi vypsaných tříd měly čtyři více jak dvacet startujících, což je nádherné číslo. V RC4 II nás bylo dvaadvacet a třída měla krásný náboj. Hned od začátku sezony se ukázalo několik velice rychlých posádek v čele s bratry Čepelovými, mladými Danielem Bartůňkem a Petrem Kačírkem. A o vyrovnanosti třídy hovoří i fakt, že se jelo sedm podniků a do listiny vítězů se zapsalo pět jmen.“
Ty pravidelně startuješ v rallysprintovém mistrovství, ale na prvním podniku sezony ve Valašském Meziříčí jsi chyběl. Já měl za to, že se ti valašské erzety líbí, tak kde se stala chyba?
„Chyba se stala už v roce 2023 na Rally Morava, kde jsem havaroval a auto nebylo kompletně a zodpovědně připravené na start ve Valmezu.“
Na Kopné a v Plzni jsi zajel shodně třetí místo. Asi mnohem víc bolelo umístění z Plzně, kde jsi o stříbro přišel v poslední erzetě…
„Na Kopné jsem hledal zpátky důvěru k sobě a technice, neboť obě havárie z roku 2023 a následná odstoupení, byly způsobeny technickou závadou. To ale nijak nesnižuje fakt, že ve Slušovicích nám Jirka Gerych doslova uletěl. Sprint v Plzni byl pro mě celkově výsledkovým zklamáním. Od začátku jsme bojovali o vítězství, ale bohužel jsem v odpoledním horku nestačil na soupeře a zbylo na nás 3. místo. Je škoda, že jak Jirka Gerych, tak i vítěz z Plzně Filip Šimík startovali v loňském roce pouze výjimečně, neboť by měla třída ještě větší grády. Ale na druhou stranu, cesta k titulu by byla mnohem, mnohem složitější.“
V Příbrami už to ale „cinklo“ po zlatu, to ses už zdravě naštval?
„Zřejmě ano. Příbram mám rád, vyřešili jsme zádrhel z Plzně a tahali jsme. Opět se odehrávaly krásné souboje na erzetách a nic nebylo zadarmo. Osm rychlostních zkoušek a čtyři vítězové, prostě paráda. A klobouk dolů před Verčou Kožmínovou, která vyhrála závěrečnou zkoušku.“
Ve Vyškově tě hodně zlobili bratři Čepelové…
„Bratři Čepelové zlobili celou sezonu, ve Vyškově jsme s nimi prohráli o šest vteřin, takže sezona nemohla být napínavější a vyrovnanější. Například v Plzni jsme na vítěze ztratili pouhých 11 vteřin, a přesto jsme byli až třetí.“
Dobře jsi rozjel i předposlední sprint, ale v cíli jsme tě neviděli, co se stalo?
„Na Moravu jsem přijel s tím, že chceme vyhrát a udělali jsme pro to všechno. Voda nám také hrála do karet. Bohužel na RZ4 nám prasklo rameno. I když to byl před závodem preventivně vyměněný díl, my se ve veliké rychlosti poroučeli z tratě. Obrovské štěstí, že jsme nic netrefili a po dvou stech metrech klouzání po promočené louce se bezpečně zastavili metr od srázu a stromů. Nakonec to dopadlo nejlépe, jak mohlo, sice bez bodů, ale ve zdraví jsme odjížděli domů.“
Tečku za sezonou jsi udělal ve Vsetíně. Ty máš rád zápletky a rozuzlení v poslední zkoušce?
„Takovou zápletku jsem sice neplánoval, ale teď to zpětně hodnotím s nadšením. Miluji závody, kdy se jede do posledního metru a je o co bojovat. Ve Vsetíně se opět sešla silná konkurence a kromě Šimíka tam byli všichni loňští vítězové jednotlivých sprintů. Klaplo to neskutečně, poslední závod a poslední rychlostní zkouška rozhodla o vítězi. Přitom před závěrečnou zkouškou to vypadalo všelijak. Byli jsme druzí za Danem Bartůňkem, jeho Fiesta proti vsetínským kopcům lépe táhne než náš Opel. Nás navíc Adam zlobil při řazení, ale s obrovským nasazením jsme někde našli drahocenné vteřinky a ve stopce jsme se s Alešem nefalšovaně radovali z vítězství téhle náročné a neskutečně vyrovnané sezony.“
Když připočítám titul z ČMPR, tak ten loňský je tvůj třetí, ale asi nejvíc vybojovaný, mám pravdu?
„Je to pravda, loňský byl nejvíc vydřený, vybojovaný a myslím, že i nejhodnotnější. Máme z toho obrovskou radost.“
Jak trávíš čas během zimní pauzy?
„Čas trávím převážně prací a ten zbytek drahocenného času věnuji své rodině a dětem.“
Kde a v čem tě uvidíme v roce 2025 je asi jasné, ale zkus nás překvapit…
„Žádné překvápko v podobě změny techniky se určitě nebude konat.Rádi bychom se ukázali alespoň na vybraných sprintrally a úplně nej by bylo vyjet na nějaký závod do zahraničí.“
Poděkování a vzkaz fanouškům…
„Moc bych chtěl poděkovat Alešovi za skvělou sezonu, našim sponzorům, partnerům a rodině. Zároveň chci popřát všem fanouškům rally úspěšný vstup do roku 2025. A ať je soutěže i nadále baví, jako baví nás.“
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.