Šestatřicetiletý Michal Srb patři do rallysprintového inventáře. O tom, že je rychlý, přesvědčil už mnohokrát, ale občas mu chybělo potřebné štěstí. Vloni to opět cinklo a „Majkl“ získal cenný skalp do své sbírky.
Michale, velká gratulace k vítězství ve třídě RC4 II, vypadá to, že jsi už vychytal Adama R2, je to tak?
„Adam je výborně postavené auto už z fabriky Opel Motorsport, takže bylo potřeba pouze věci přizpůsobit našim soutěžím. Stále je samozřejmě ještě na nastavení spousta práce, ale oproti Citroënu funguje Adam podvozkově neskutečně.“
Cesta k vítězství ale nebyla jednoduchá a ty jsi měl ve třídě poměrně silné soupeře…
„Loňská sezona byla všeobecně v rallysprintech hodně dobře obsazená. Vždyť ze sedmi vypsaných tříd měly čtyři více jak dvacet startujících, což je nádherné číslo. V RC4 II nás bylo dvaadvacet a třída měla krásný náboj. Hned od začátku sezony se ukázalo několik velice rychlých posádek v čele s bratry Čepelovými, mladými Danielem Bartůňkem a Petrem Kačírkem. A o vyrovnanosti třídy hovoří i fakt, že se jelo sedm podniků a do listiny vítězů se zapsalo pět jmen.“
Ty pravidelně startuješ v rallysprintovém mistrovství, ale na prvním podniku sezony ve Valašském Meziříčí jsi chyběl. Já měl za to, že se ti valašské erzety líbí, tak kde se stala chyba?
„Chyba se stala už v roce 2023 na Rally Morava, kde jsem havaroval a auto nebylo kompletně a zodpovědně připravené na start ve Valmezu.“
Na Kopné a v Plzni jsi zajel shodně třetí místo. Asi mnohem víc bolelo umístění z Plzně, kde jsi o stříbro přišel v poslední erzetě…
„Na Kopné jsem hledal zpátky důvěru k sobě a technice, neboť obě havárie z roku 2023 a následná odstoupení, byly způsobeny technickou závadou. To ale nijak nesnižuje fakt, že ve Slušovicích nám Jirka Gerych doslova uletěl. Sprint v Plzni byl pro mě celkově výsledkovým zklamáním. Od začátku jsme bojovali o vítězství, ale bohužel jsem v odpoledním horku nestačil na soupeře a zbylo na nás 3. místo. Je škoda, že jak Jirka Gerych, tak i vítěz z Plzně Filip Šimík startovali v loňském roce pouze výjimečně, neboť by měla třída ještě větší grády. Ale na druhou stranu, cesta k titulu by byla mnohem, mnohem složitější.“
V Příbrami už to ale „cinklo“ po zlatu, to ses už zdravě naštval?
„Zřejmě ano. Příbram mám rád, vyřešili jsme zádrhel z Plzně a tahali jsme. Opět se odehrávaly krásné souboje na erzetách a nic nebylo zadarmo. Osm rychlostních zkoušek a čtyři vítězové, prostě paráda. A klobouk dolů před Verčou Kožmínovou, která vyhrála závěrečnou zkoušku.“
Ve Vyškově tě hodně zlobili bratři Čepelové…
„Bratři Čepelové zlobili celou sezonu, ve Vyškově jsme s nimi prohráli o šest vteřin, takže sezona nemohla být napínavější a vyrovnanější. Například v Plzni jsme na vítěze ztratili pouhých 11 vteřin, a přesto jsme byli až třetí.“
Dobře jsi rozjel i předposlední sprint, ale v cíli jsme tě neviděli, co se stalo?
„Na Moravu jsem přijel s tím, že chceme vyhrát a udělali jsme pro to všechno. Voda nám také hrála do karet. Bohužel na RZ4 nám prasklo rameno. I když to byl před závodem preventivně vyměněný díl, my se ve veliké rychlosti poroučeli z tratě. Obrovské štěstí, že jsme nic netrefili a po dvou stech metrech klouzání po promočené louce se bezpečně zastavili metr od srázu a stromů. Nakonec to dopadlo nejlépe, jak mohlo, sice bez bodů, ale ve zdraví jsme odjížděli domů.“
Tečku za sezonou jsi udělal ve Vsetíně. Ty máš rád zápletky a rozuzlení v poslední zkoušce?
„Takovou zápletku jsem sice neplánoval, ale teď to zpětně hodnotím s nadšením. Miluji závody, kdy se jede do posledního metru a je o co bojovat. Ve Vsetíně se opět sešla silná konkurence a kromě Šimíka tam byli všichni loňští vítězové jednotlivých sprintů. Klaplo to neskutečně, poslední závod a poslední rychlostní zkouška rozhodla o vítězi. Přitom před závěrečnou zkouškou to vypadalo všelijak. Byli jsme druzí za Danem Bartůňkem, jeho Fiesta proti vsetínským kopcům lépe táhne než náš Opel. Nás navíc Adam zlobil při řazení, ale s obrovským nasazením jsme někde našli drahocenné vteřinky a ve stopce jsme se s Alešem nefalšovaně radovali z vítězství téhle náročné a neskutečně vyrovnané sezony.“
Když připočítám titul z ČMPR, tak ten loňský je tvůj třetí, ale asi nejvíc vybojovaný, mám pravdu?
„Je to pravda, loňský byl nejvíc vydřený, vybojovaný a myslím, že i nejhodnotnější. Máme z toho obrovskou radost.“
Jak trávíš čas během zimní pauzy?
„Čas trávím převážně prací a ten zbytek drahocenného času věnuji své rodině a dětem.“
Kde a v čem tě uvidíme v roce 2025 je asi jasné, ale zkus nás překvapit…
„Žádné překvápko v podobě změny techniky se určitě nebude konat.Rádi bychom se ukázali alespoň na vybraných sprintrally a úplně nej by bylo vyjet na nějaký závod do zahraničí.“
Poděkování a vzkaz fanouškům…
„Moc bych chtěl poděkovat Alešovi za skvělou sezonu, našim sponzorům, partnerům a rodině. Zároveň chci popřát všem fanouškům rally úspěšný vstup do roku 2025. A ať je soutěže i nadále baví, jako baví nás.“
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.