V letošní sezoně posádka Petráš – Jindra dokázala obhájit vítězství v Opel Adam Cupu. Až na závod v okolí Slušovic se klukům dařilo výborně a připsali si vždy vítězství v hodnocení cupu. Po třech sezonách ve voze Opel Adam Cup přichází pro posádku posun o krok kupředu. V následující sezoně Jarda s Petrem usednou do Renaultu Clio Rally5.
V letošní sezoně jste dokázali obhájit prvenství v Opel Adam Cupu, jaké byly plány na začátku sezony?
Jarda: „Obhajoba titulu byl náš prioritní cíl a tomu jsme vše podřídili. S Petrem jsme trénovali a ladili rozpis celou zimu a odjeli rally Šumava čistě jako přípravu na letošní sezonu. Chtěli jsme jet pouze Cup a vše tomu podřídit. Jsme neskutečně šťastní, že se nám to povedlo a že všechna naše snaha a úsilí se vyplatila! I když po rally Kopná jsme tedy vůbec netušili, jestli se nám to povede (smích).“
Nejméně úspěšným závodem pro vás byla Kopná kde jste dojeli 4. v cupu, jak tento závod probíhal?
Petr: „Jak už naznačil Jarda, po rally Kopná nebyla nejlepší nálada. Rychlost na konkrétních úsecích jsme ukázali, ale bohužel na prvním průjezdu RZ Kopná přišly dvě chyby v retardéru. První chyba bylo nedobrždění v přírodním retardéru, následně zhasnutí motoru a ztráta kolem 30s. V dalším retardéru jsme pro změnu rozrazili balíky a s penalizací 30s a poškozeným autem jsme pokračovali dál. V této RZ tedy chybovali oba a ještě jsme měli i chybu v rozpisu. Tedy všechno špatně (smích). Z Kopné jsme tedy odjížděli s ne příliš vysokým sebevědomím, protože se zdálo, že celá příprava byla k ničemu. Navíc po skvělé zvládnuté generálce na Šumavě to bylo velké vrácení zpět na zem.“
Ve výsledcích to ve zbytku sezony vypadalo celkem jednoznačně, ale jak obtížná byla obhajoba z vašeho pohledu?
Petr: „Jednoznačné to určitě nebylo. Právě to, jak na nás naši soupeři celý rok soustavně tlačili, nás nutilo ze sebe vydat opravdu maximum, na každý závod jsme se chystali individuálně, trávili jsme čas u onboardů z loňských let, stále pilovali rozpis a nemohli jsme si dovolit nic podcenit. To, že jsme nakonec na ostatních soutěžích byli nejrychlejší posádkou, už byla jenom třešnička na dortu, sbírali jsme plody své práce. Ale jak říkám, za toto může pouze a jenom kvalita našich soupeřů, kteří na nás tlačili.“
Jak celkově hodnotíš letošní sezonu?
Petr: „Z osobní roviny jsem si jí užíval už jenom proto, že to pro mě konečně po několika slabších letech byla kompletní sezóna v rally s větším počtem startů a konkrétním programem. I proto jsem letos dal vše ostatní na druhou kolej a obětoval tomu vše. A vzhledem k tomu, jaký průběh tento rok měl, určitě to je pro mě životní a zlomová sezona a to naprosto bez přehánění. Z roviny výsledků samozřejmě skvělé, ale asi mám větší radost z té atmosféry kolem. Domlouvat si se soupeři, kde se ubytovat, abychom to k sobě měli blízko na večeři, na pivko, potkávat se, hecovat se a po závodech si vždy podat ruku s tím, že to bylo krásné závodění, to je ta největší výhra. Proto si myslím, že v letošním Adam Cupu bylo těch vítězů nakonec více.“
Který závod z letošní sezony bys vybral jako ten nejtěžší?
Jarda: „Technicky nejtěžší soutěží byla rozhodně Šumava. Psychicky pro mne byla nejtěžší Plzeň, jelikož po nepovedené Kopné jsme museli předvést dobrý výsledek a cítil jsem na sobě největší tlak, abychom předvedli, že všechno úsilí co jsme do závodů v předchozích 9ti měsících investovali, mělo smysl.“
Petr: „Určitě potvrdím tu Plzeň, to byl zlomový závod. Pro mě osobně byl ještě těžký Vyškov, kdy jsem byl na konci poměrně těžkého programu a už docházely síly.“
Uvidíme vás ještě letos na nějakém podniku? (Mikuláš, Praha nebo nějaký zahraniční start za odměnu na konec roku)
Jarda: „Původně bylo v plánu jet Vsetín s Peugotem R2 z týmu Brynda Racing – byl to vždy můj sen si toto auto vyzkoušet. Vozy R2 se mi vždy líbily svým projevem – opravdový závoďák s točivou atmosférou – lepší už může být jen S1600 (smích). Bohužel se mi tento sen nesplní, jelikož jsme koupili novou techniku a rozhodli jsme pošetřit finance a směřovat je na testování. Bylo to opravdu těžké rozhodnutí, jelikož přestup z atmosférického Cupu do R2 by byl přirozený a nevím, jestli se mi to někdy v budoucnu povede z turbo auta si R2 ještě někdy zkusit... Ale teď na to nemyslím a těším se na poznávání nového vozu!“
Podělíte se s fanoušky o nějakou vtipnou historku ze závodu?
Jarda: „Nejvtipnější musel být pohled na nás pro naše mechaniky na Rally Šumava. Na trati byla „přezouvačka“, kde jsme museli svépomocí vyměnit přední kola za nové, co jsme si vezli sebou. V Cupu jsme měli na šrouby jen klasický „kříž“, takže byla vyžadována naše mechanická zručnost, což pro nás „markeťáky“ byl opravdu velký požadavek (smích). Zvládli jsme to jen tak tak a do časovky dojeli už v naší minutě… Hodně jsme pak přezouvání trénovali (smích).“
Petr: „To souhlasím, ale já ještě zmíním, jak jsem ztratil brýle na Rally Fulnek. Vyjeli jsme ze servisu, ujeli cca 100 metrů a odstavili auto, abychom se oblékli. Já si odložil brýle na střechu (zas a znovu) a zbytek už je jasný. Došlo mi to až před startem rychlostní zkoušky a Jardova otázka s vyděšeným tónem “a vidíš na to vůbec?” byla taky skvělá. Holt jsem mamlas a chyb sice dělám pár, ale zase je pravidelně opakuju. Nicméně na noty jsem viděl bez problému, vzal druhé brýle a jelo se dál.“
Co plánujete do sezony příští?
„Pořídili jsme Renault Clio Rally5 a pojedeme celé MČR, takže pro nás bude hodně nového. „Velký závod“ jsem si společně vyzkoušeli již v letošní sezoně na Šumavě a Petr ještě na Barumce a Pačejově, takže rámcovou představu máme. Clio Rally5 jsem zkusil na pouze na velmi krátkém testu, takže tam je otázek více, ale úvodní dojmy byly velice pozitivní a hned jsem se v autě cítili jistě. Zkoušel jsem i Rally4, ale tam je ten skok z Cupu opravdu obrovský až děsivý, takže jsem rád, že pojedeme „pouze“ Rally5 (smích).“
Poděkování, vzkaz fanouškům…
„S Petrem bychom chtěli poděkovat především našemu týmu Brynda Racing, který nám vždy auto perfektně připravil a poskytl zázemí a podporu na každém závodě. Po celou sezonu jsme neměli ani jednu závadu na autě a proto jsme mohli titul slavit už v předposledním závodě! Dále bych chtěl poděkovat své rodině, která mne v závodění podporuje a prožívá mé závody se mnou. Děkujeme všem našim fanouškům a doufáme, že nás bude sledovat i v naší další závodnické etapě a že je našimi výsledky nezklameme. Nakonec bychom chtěli poděkovat i všem účastníkům Adam Cupu za skvělé souboje na trati a perfektní partu mimo nich – byla to naše nejlepší sezona a atmosféra Cupu nám oběma bude moc chybět!“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.