Hyundai si z letošního slavnostního vyhlášení výsledků soutěže „Car of the Year“ (Vůz roku) odnesl celkem čtyři ocenění „What Car? Awards“. Z toho tři ocenění byla udělena za inovace v oblasti vozidel s alternativními pohony. Nejprestižnější ocenění za techniku, „Technology Award“, bylo značce Hyundai předáno za její práci na elektrifikaci a vývoji technologie palivových článků na vodík.
„Hyundai zvítězil nejen z toho důvodu, že vyrábí elektromobil s nejdelším dojezdem v reálném provozu, který jsme dosud testovali [KONA Electric], ale také za průkopnickou práci v rámci vývoje technologie vodíkových palivových článků, která by mohla jednoho dne nabídnout zákazníkům automobil s delším dojezdem na elektrický pohon bez potíží s nabíjením akumulátorů,“ poznamenal tým časopisu What Car?.
Hyundai nabízí jedinečnou produktovou řadu, která zahrnuje vozidla s pohonem na benzin i naftu, hybridní verze s možností vnějšího nabíjení i bez ní, elektromobily i vozidla s palivovými články na vodík. KONA Electric je nejnovějším zcela elektricky poháněným modelem Hyundai, který doplňuje modelovou řadu IONIQ a nové NEXO, poháněné palivovými články na vodík, jež bude uvedeno na trh začátkem letošního roku. KONA Electric disponuje nejmodernějším elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů, inovativní konektivitou a okouzlujícím designem. Ohromuje rovněž pozoruhodným dojezdem 449 km.
Odborníci z redakce časopisu What Car? již druhým rokem v řadě udělili titul „Hybrid Car of the Year“ (Hybridní vůz roku) modelu Hyundai IONIQ Hybrid. Ve svém odůvodnění uvedli, že IONIQ Hybrid představuje nejvytříbenější všestranný automobil ze všech konkurentů. IONIQ Hybrid dosahuje díky kombinaci hospodárného zážehového motoru 1,6 litru a elektromotoru kombinované spotřeby paliva 4,5 l/100 km (WLTP) a emisí CO2 84 g/km. IONIQ Plug-in byl navíc časopisem What Car? jmenován „Nejlepším externě nabíjitelným hybridním vozem za méně než 30 000 liber“ („Best Plug-in Hybrid for less than £30,000“).
„Myslíme si, že běžný IONIQ je nejlepším hybridním vozem, který si můžete koupit, ale patří také mezi nejlepší externě nabíjitelné hybridní vozy bez ohledu na cenu,“ dodal tým časopisu What Car?.
Modelová řada IONIQ – první vůz na světě, nabízený se třemi různými elektrifikovanými pohony – zahrnuje rovněž model IONIQ Electric, který zákazníkům nabízí dojezd až 280 km s nulovými emisemi.
Ashley Andrew, generální ředitel společnosti Hyundai Motor UK, k tomu řekl: „Máme největší radost, že inovativní práce značky Hyundai v oblasti pohonů byla oceněna nejprestižnějším motoristickým časopisem pro širokou veřejnost. Naše technologie elektrického a hybridního pohonu vstupuje neuvěřitelnou rychlostí do mainstreamového segmentu. Naše úsilí o snižování emisí napříč naší produktovou řadou tím nekončí. Do roku 2025 máme v plánu celkem 18 nových elektrifikovaných modelů.“
Čtvrté ocenění pro značku Hyundai bylo na slavnostním večeru uděleno modelu i30 N, který v soutěži časopisu What Car? zvítězil v kategorii „Best hot hatch for £22,000-£27,000“ („Nejlepší ostrý hatchback za 22 000 až 27 000 liber“). „První ostrý hatchback Hyundai nabízí velkou radost z jízdy a přichází s tak kompletní výbavou, že nemusíte vydat ani penci navíc za příplatkové doplňky. Je to ostrý hatchback, který potěší jak rozum, tak srdce,“ uvedla porota soutěže časopisu What Car?. Steve Huntingford, redaktor časopisu What Car?, řekl: „Hyundai si během velmi krátké doby vybudoval reputaci výrobce nejlepších vozidel s hybridním, elektrickým a dokonce i vodíkovým pohonem s palivovými články. Hyundai si proto zaslouží obě naše ocenění, Technology Award a Hybrid Car of the Year. Nemůžeme však ignorovat ani práci této značky na opačné straně spektra: Hyundai i30 N vstoupil na trh ostrých hatchbacků mimořádně úspěšně díky nabídce dokonalé jízdní dynamiky a neuvěřitelného poměru cena/výkon.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.