Hyundai si z letošního slavnostního vyhlášení výsledků soutěže „Car of the Year“ (Vůz roku) odnesl celkem čtyři ocenění „What Car? Awards“. Z toho tři ocenění byla udělena za inovace v oblasti vozidel s alternativními pohony. Nejprestižnější ocenění za techniku, „Technology Award“, bylo značce Hyundai předáno za její práci na elektrifikaci a vývoji technologie palivových článků na vodík.
„Hyundai zvítězil nejen z toho důvodu, že vyrábí elektromobil s nejdelším dojezdem v reálném provozu, který jsme dosud testovali [KONA Electric], ale také za průkopnickou práci v rámci vývoje technologie vodíkových palivových článků, která by mohla jednoho dne nabídnout zákazníkům automobil s delším dojezdem na elektrický pohon bez potíží s nabíjením akumulátorů,“ poznamenal tým časopisu What Car?.
Hyundai nabízí jedinečnou produktovou řadu, která zahrnuje vozidla s pohonem na benzin i naftu, hybridní verze s možností vnějšího nabíjení i bez ní, elektromobily i vozidla s palivovými články na vodík. KONA Electric je nejnovějším zcela elektricky poháněným modelem Hyundai, který doplňuje modelovou řadu IONIQ a nové NEXO, poháněné palivovými články na vodík, jež bude uvedeno na trh začátkem letošního roku. KONA Electric disponuje nejmodernějším elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů, inovativní konektivitou a okouzlujícím designem. Ohromuje rovněž pozoruhodným dojezdem 449 km.
Odborníci z redakce časopisu What Car? již druhým rokem v řadě udělili titul „Hybrid Car of the Year“ (Hybridní vůz roku) modelu Hyundai IONIQ Hybrid. Ve svém odůvodnění uvedli, že IONIQ Hybrid představuje nejvytříbenější všestranný automobil ze všech konkurentů. IONIQ Hybrid dosahuje díky kombinaci hospodárného zážehového motoru 1,6 litru a elektromotoru kombinované spotřeby paliva 4,5 l/100 km (WLTP) a emisí CO2 84 g/km. IONIQ Plug-in byl navíc časopisem What Car? jmenován „Nejlepším externě nabíjitelným hybridním vozem za méně než 30 000 liber“ („Best Plug-in Hybrid for less than £30,000“).
„Myslíme si, že běžný IONIQ je nejlepším hybridním vozem, který si můžete koupit, ale patří také mezi nejlepší externě nabíjitelné hybridní vozy bez ohledu na cenu,“ dodal tým časopisu What Car?.
Modelová řada IONIQ – první vůz na světě, nabízený se třemi různými elektrifikovanými pohony – zahrnuje rovněž model IONIQ Electric, který zákazníkům nabízí dojezd až 280 km s nulovými emisemi.
Ashley Andrew, generální ředitel společnosti Hyundai Motor UK, k tomu řekl: „Máme největší radost, že inovativní práce značky Hyundai v oblasti pohonů byla oceněna nejprestižnějším motoristickým časopisem pro širokou veřejnost. Naše technologie elektrického a hybridního pohonu vstupuje neuvěřitelnou rychlostí do mainstreamového segmentu. Naše úsilí o snižování emisí napříč naší produktovou řadou tím nekončí. Do roku 2025 máme v plánu celkem 18 nových elektrifikovaných modelů.“
Čtvrté ocenění pro značku Hyundai bylo na slavnostním večeru uděleno modelu i30 N, který v soutěži časopisu What Car? zvítězil v kategorii „Best hot hatch for £22,000-£27,000“ („Nejlepší ostrý hatchback za 22 000 až 27 000 liber“). „První ostrý hatchback Hyundai nabízí velkou radost z jízdy a přichází s tak kompletní výbavou, že nemusíte vydat ani penci navíc za příplatkové doplňky. Je to ostrý hatchback, který potěší jak rozum, tak srdce,“ uvedla porota soutěže časopisu What Car?. Steve Huntingford, redaktor časopisu What Car?, řekl: „Hyundai si během velmi krátké doby vybudoval reputaci výrobce nejlepších vozidel s hybridním, elektrickým a dokonce i vodíkovým pohonem s palivovými články. Hyundai si proto zaslouží obě naše ocenění, Technology Award a Hybrid Car of the Year. Nemůžeme však ignorovat ani práci této značky na opačné straně spektra: Hyundai i30 N vstoupil na trh ostrých hatchbacků mimořádně úspěšně díky nabídce dokonalé jízdní dynamiky a neuvěřitelného poměru cena/výkon.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?