Je to zajímavý příběh - práva na oblečení Bentley totiž nikdy neměla automobilka jako taková. Oblečení Bentley již od roku 1982 vyrábí malá rodinná firma v Manchesteru. Celé desetiletí to nikomu ani ničemu nevadilo, jenže nyní si automobilka zřejmě uvědomila, že i zisk z oblečení není vůbec špatný a zanedbatelný příjem, a tak se věci daly do pohybu.
Vše začalo tím, že automobilka Bentley Motors vyrobila první velkou kolekci bund, mikin a sportovního oblečení. V tu chvíli ji malá Manchesterská firma začala zajímat, a nakonec se právníci z Bentley Motors pokusili vytlačit malou rodinou firmu z trhu.
Manchesterský výrobce oblečení má však na oblečení Bentley plná práva, spočívající v ochranné známce Spojeného království pro oděvy značky Bentley, a to již 36 let. Rodinná firma Brandlogic se tedy nenechala zastrašit a podnikla to nejlepší, co se v danou chvíli dalo - útok. Malá firma tedy žaluje automobilku Bentley a bude velmi zajímavé sledovat, jak se tento souboj Davida s Goliášem bude vyvíjet.
Celá záležitost se k nejvyššímu soudu dostane až v červenci příštího roku. Christopher Lees, ředitel značky Brandlogic, k tomu uvedl: "Nemáme jinou možnost, než jít s tím k soudu. Snažili jsme se být rozumní, ale nejde to. Zdá se, že si myslí, že jsou nedotkutelní". Bentley Motors oponuje: "Jsme zklamáni, že jsme se dostali do této fáze. Bentley Motors však prodává oblečení již více než 30 let, a věříme, že máme právo v tom pokračovat."
Oblečení značky Bentley bylo založeno v roce 1962 Gerardem Bentleyem, aby vyrábělo výhradně golfové oblečení. V roce 1990 ho odkoupila rodina Leesových. Společnost byla později dána do konkurzu, ale rodina Leesových odkoupila název oděvní značky Bentley a v roce 2009 ji zaregistrovala jako obchodní značku ve Velké Británii.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.