Je to zajímavý příběh - práva na oblečení Bentley totiž nikdy neměla automobilka jako taková. Oblečení Bentley již od roku 1982 vyrábí malá rodinná firma v Manchesteru. Celé desetiletí to nikomu ani ničemu nevadilo, jenže nyní si automobilka zřejmě uvědomila, že i zisk z oblečení není vůbec špatný a zanedbatelný příjem, a tak se věci daly do pohybu.
Vše začalo tím, že automobilka Bentley Motors vyrobila první velkou kolekci bund, mikin a sportovního oblečení. V tu chvíli ji malá Manchesterská firma začala zajímat, a nakonec se právníci z Bentley Motors pokusili vytlačit malou rodinou firmu z trhu.
Manchesterský výrobce oblečení má však na oblečení Bentley plná práva, spočívající v ochranné známce Spojeného království pro oděvy značky Bentley, a to již 36 let. Rodinná firma Brandlogic se tedy nenechala zastrašit a podnikla to nejlepší, co se v danou chvíli dalo - útok. Malá firma tedy žaluje automobilku Bentley a bude velmi zajímavé sledovat, jak se tento souboj Davida s Goliášem bude vyvíjet.
Celá záležitost se k nejvyššímu soudu dostane až v červenci příštího roku. Christopher Lees, ředitel značky Brandlogic, k tomu uvedl: "Nemáme jinou možnost, než jít s tím k soudu. Snažili jsme se být rozumní, ale nejde to. Zdá se, že si myslí, že jsou nedotkutelní". Bentley Motors oponuje: "Jsme zklamáni, že jsme se dostali do této fáze. Bentley Motors však prodává oblečení již více než 30 let, a věříme, že máme právo v tom pokračovat."
Oblečení značky Bentley bylo založeno v roce 1962 Gerardem Bentleyem, aby vyrábělo výhradně golfové oblečení. V roce 1990 ho odkoupila rodina Leesových. Společnost byla později dána do konkurzu, ale rodina Leesových odkoupila název oděvní značky Bentley a v roce 2009 ji zaregistrovala jako obchodní značku ve Velké Británii.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.