Bazarové perličky: Mercedes CL 600 V12 pod 100 tisíc aneb kdo chce opičku, musí mít na banány

-jka / AutoRoad.cz, 18. listopadu 2018, 11:55 Google+

Určitě nejsme u nás v redakci jediní, kteří s oblibou brouzdají po internetových stránkách a hledají, co zajímavého by se kde dalo koupit. Pokud máte rádi auta a váš rozpočet je omezený, je to vlastně jediný způsob, jak si splnit své sny a navíc, bazarové perličky které hledáme prostě nestárnou - jsou tak výjimečné, že jejich rok výroby nehraje roli. Co nás tedy zaujalo tentokrát?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz CL 600 V12

Mercedes-Benz CL 600 V12 | foto: sauto.cz

Sdílejte článek

Na chvíli se však vrátíme zpět k posledním bazarovým perličkám, ve kterých jsme si pro vás vybrali vozidla Subaru Legacy s označením 3,0 R Spec. B a GT-B Etune. Pokud byste se k těmto autům rádi vrátili, odkazy na jednotlivé články najdete pod tímto odstavcem, a pokud víte o nějakém zajímavém skvostu nebo by jste se o nějakém autě chtěli dozvědět více informací, nebojte se nám ozvat. Nyní ale zpět k CL 600 V12.

Dnešní perličkou je luxusní cupé německé automobilky Mercedes-Benz, které nese označení CL 600. Automobil je z roku 2000 a z řady ostatních vyčnívá nejen díky AMG paketu, ale především svou pohonnou jednotkou ukrytou pod kapotou. Najdeme zde totiž atmosférický dvanáctiválec o objemu 5,8 litru, produkující výkon 270 kW (367 k). No řekněte, nebyl by to pro některé z vás splněný sen?

Asi nejzajímavějším faktem však zůstává cena - 90 000 korun, což přeci není mnoho za automobil, který byl ve svých letech králem silnic. Určitým mínusem může být pro někoho dnes již zastaralý vzhled, avšak výbava tohoto vozu je na nejvyšší úrovni i mezi těmi dnešními - takový podvozek, příkladné odhlučnění a odvětrávaná masážní sedadla vám jen tak nějaké auto nenabídne a to nemluvíme o královském prostoru. Tak kde je tedy háček?

img-responsive

Mercedes-Benz CL 600 V12 | foto: sauto.cz

Výjimečně nebudeme mluvit o spotřebě, protože každý, kdo si V12 pořizuje musí počítat s tím, že nebude jezdit pod deset litrů. Podle informací napříč internetem to navíc vypadá, že si tento motor vezme v průměru 13,5 litru na 100 km, což není zase tolik, vezmeme-li v potaz, že by auto složilo pouze na víkendové projížďky. Problémy jsou v tomto případě ukryty jinde - dvanáctiválcové motory poskytují sice neuvěřitelné množství výkonu, často však mají problémy s chlazením jednotlivých válců. Co se v Mercedesu u toho modelu opravdu nepovedlo, je umístění veškeré elektroniky na motor vozu - cívky i řídící jednotka zde díky vysokým teplotám odcházejí jako na běžícím pásu, což je vlastně i případ dnešní bazarové perličky.

Majitel vozu informuje o faktu, že všech dvanáct válců sice běží, ale motor neposkytuje dostatečný výkon. Počítat tedy musíme s výměnou cívek zapalování, které se dají aktuálně sehnat za 32 000 korun / kus. My však budeme potřebovat kusy dva. Dalším problémem může být hydraulické odpružení, které sice nabízí nadstandardní plavbu po seberozbitější silnici, je však také zdrojem častých problémů, kdy auto začne "padat" na jednu stranu. Na vině je v takovém případě ventil ovládající hydraulickou soustavu - i v tomto případě je potřeba vyměnit dva kusy s aktuální cenou 29 800 korun za kus.

img-responsive

Mercedes-Benz CL 600 V12 | foto: sauto.cz

Když k tomu všemu připočteme ještě chybějící dokumenty, kterými by se dala alespoň částečně podložit servisní historie a nájezd vozu, zjistíme, že se z jinak zajímavého automobilu a krále silnic ve výslužbě stane opravdový ležák, čekající na nového majitele pěkně dlouhou dobu. Jaké je tedy resumé? Opička v podobě luxusního kupé sice vyjde jen na 90 000 korun, pokud však nemáte v kapse dalších 120 000 na případné banány, kterými ji budete muset ihned po koupi nakrmit, pak o takových splněných snech raději vůbec nepřemýšlejte. Jo, co se dá dělat; zpět tedy k Fábiím a dalším lidovým vozům...

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Bazarové perličky: Mercedes CL 600 V12 pod 100 tisíc aneb kdo chce opičku, musí mít na banány

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

V12 9,5 l

Atmosférická V12 ještě neřekla poslední slovo

Toyota Yaris

NOVÁ Toyota Yaris. Největší výrobce aut nečekaně změnil strategii a svůj malý model...

Golf I z roku 1974

Víte, jak pečlivě si VW připravoval přechod z Brouka na Golfa?

Ilustrační foto

Jak jsou na tom VELCÍ HRÁČI? První autobazary se staly členy APPAA + SEZNAM

BMW 2 Gran Coupé poprvé přináší koncept čtyřdveřového kupé do segmentu kompaktních vozů

Když to FUNGUJE NA MILIONÁŘE? BMW 2 zkusí osvědčený klíč i mezi kompakty

Seat Arona TGI

Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

jeep grand cherokee

Králové těžkých přívěsů

U první generace Leafu se objevují problémy s baterií

Nová baterie pro první generaci elektrovozu Nissan Leaf? Připravte si 600 000 Kč

Hyundai Tucson IceBreaker

Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

Kalendář Pirelli 2020

Kalendář Pirelli 2020 se nese v duchu Shakespearovské Julie

reklama

Doporučujeme

Volkswagen: Unpimp Your Auto

Nejhorší automobilové reklamy? Tahle série od Volkswagenu je vážně slizká

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

  2. Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

  3. Poslanci vyzývají k zákazu hands-free volání během řízení

  4. NOVÁ Toyota Yaris. Největší výrobce aut nečekaně změnil strategii a svůj malý model...

  5. Kalendář Pirelli 2020 se nese v duchu Shakespearovské Julie

  6. Víte, jak pečlivě si VW připravoval přechod z Brouka na Golfa?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud