Bazarové perličky: Mercedes CL 600 V12 pod 100 tisíc aneb kdo chce opičku, musí mít na banány

Mercedes-Benz CL 600 V12
Mercedes-Benz CL 600 V12, foto: sauto.cz
-jka , AutoRoad.cz 18. listopadu 2018 11:55
Sdílej:

Určitě nejsme u nás v redakci jediní, kteří s oblibou brouzdají po internetových stránkách a hledají, co zajímavého by se kde dalo koupit. Pokud máte rádi auta a váš rozpočet je omezený, je to vlastně jediný způsob, jak si splnit své sny a navíc, bazarové perličky které hledáme prostě nestárnou - jsou tak výjimečné, že jejich rok výroby nehraje roli. Co nás tedy zaujalo tentokrát?

Na chvíli se však vrátíme zpět k posledním bazarovým perličkám, ve kterých jsme si pro vás vybrali vozidla Subaru Legacy s označením 3,0 R Spec. B a GT-B Etune. Pokud byste se k těmto autům rádi vrátili, odkazy na jednotlivé články najdete pod tímto odstavcem, a pokud víte o nějakém zajímavém skvostu nebo by jste se o nějakém autě chtěli dozvědět více informací, nebojte se nám ozvat. Nyní ale zpět k CL 600 V12.

Dnešní perličkou je luxusní cupé německé automobilky Mercedes-Benz, které nese označení CL 600. Automobil je z roku 2000 a z řady ostatních vyčnívá nejen díky AMG paketu, ale především svou pohonnou jednotkou ukrytou pod kapotou. Najdeme zde totiž atmosférický dvanáctiválec o objemu 5,8 litru, produkující výkon 270 kW (367 k). No řekněte, nebyl by to pro některé z vás splněný sen?

Asi nejzajímavějším faktem však zůstává cena - 90 000 korun, což přeci není mnoho za automobil, který byl ve svých letech králem silnic. Určitým mínusem může být pro někoho dnes již zastaralý vzhled, avšak výbava tohoto vozu je na nejvyšší úrovni i mezi těmi dnešními - takový podvozek, příkladné odhlučnění a odvětrávaná masážní sedadla vám jen tak nějaké auto nenabídne a to nemluvíme o královském prostoru. Tak kde je tedy háček?

Výjimečně nebudeme mluvit o spotřebě, protože každý, kdo si V12 pořizuje musí počítat s tím, že nebude jezdit pod deset litrů. Podle informací napříč internetem to navíc vypadá, že si tento motor vezme v průměru 13,5 litru na 100 km, což není zase tolik, vezmeme-li v potaz, že by auto složilo pouze na víkendové projížďky. Problémy jsou v tomto případě ukryty jinde - dvanáctiválcové motory poskytují sice neuvěřitelné množství výkonu, často však mají problémy s chlazením jednotlivých válců. Co se v Mercedesu u toho modelu opravdu nepovedlo, je umístění veškeré elektroniky na motor vozu - cívky i řídící jednotka zde díky vysokým teplotám odcházejí jako na běžícím pásu, což je vlastně i případ dnešní bazarové perličky.

Majitel vozu informuje o faktu, že všech dvanáct válců sice běží, ale motor neposkytuje dostatečný výkon. Počítat tedy musíme s výměnou cívek zapalování, které se dají aktuálně sehnat za 32 000 korun / kus. My však budeme potřebovat kusy dva. Dalším problémem může být hydraulické odpružení, které sice nabízí nadstandardní plavbu po seberozbitější silnici, je však také zdrojem častých problémů, kdy auto začne "padat" na jednu stranu. Na vině je v takovém případě ventil ovládající hydraulickou soustavu - i v tomto případě je potřeba vyměnit dva kusy s aktuální cenou 29 800 korun za kus.

Když k tomu všemu připočteme ještě chybějící dokumenty, kterými by se dala alespoň částečně podložit servisní historie a nájezd vozu, zjistíme, že se z jinak zajímavého automobilu a krále silnic ve výslužbě stane opravdový ležák, čekající na nového majitele pěkně dlouhou dobu. Jaké je tedy resumé? Opička v podobě luxusního kupé sice vyjde jen na 90 000 korun, pokud však nemáte v kapse dalších 120 000 na případné banány, kterými ji budete muset ihned po koupi nakrmit, pak o takových splněných snech raději vůbec nepřemýšlejte. Jo, co se dá dělat; zpět tedy k Fábiím a dalším lidovým vozům...

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.