Určitě nejsme u nás v redakci jediní, kteří s oblibou brouzdají po internetových stránkách a hledají, co zajímavého by se kde dalo koupit. Pokud máte rádi auta a váš rozpočet je omezený, je to vlastně jediný způsob, jak si splnit své sny a navíc, bazarové perličky které hledáme prostě nestárnou - jsou tak výjimečné, že jejich rok výroby nehraje roli. Co nás tedy zaujalo tentokrát?
Na chvíli se však vrátíme zpět k posledním bazarovým perličkám, ve kterých jsme si pro vás vybrali vozidla Subaru Legacy s označením 3,0 R Spec. B a GT-B Etune. Pokud byste se k těmto autům rádi vrátili, odkazy na jednotlivé články najdete pod tímto odstavcem, a pokud víte o nějakém zajímavém skvostu nebo by jste se o nějakém autě chtěli dozvědět více informací, nebojte se nám ozvat. Nyní ale zpět k CL 600 V12.
Dnešní perličkou je luxusní cupé německé automobilky Mercedes-Benz, které nese označení CL 600. Automobil je z roku 2000 a z řady ostatních vyčnívá nejen díky AMG paketu, ale především svou pohonnou jednotkou ukrytou pod kapotou. Najdeme zde totiž atmosférický dvanáctiválec o objemu 5,8 litru, produkující výkon 270 kW (367 k). No řekněte, nebyl by to pro některé z vás splněný sen?
Asi nejzajímavějším faktem však zůstává cena - 90 000 korun, což přeci není mnoho za automobil, který byl ve svých letech králem silnic. Určitým mínusem může být pro někoho dnes již zastaralý vzhled, avšak výbava tohoto vozu je na nejvyšší úrovni i mezi těmi dnešními - takový podvozek, příkladné odhlučnění a odvětrávaná masážní sedadla vám jen tak nějaké auto nenabídne a to nemluvíme o královském prostoru. Tak kde je tedy háček?
Výjimečně nebudeme mluvit o spotřebě, protože každý, kdo si V12 pořizuje musí počítat s tím, že nebude jezdit pod deset litrů. Podle informací napříč internetem to navíc vypadá, že si tento motor vezme v průměru 13,5 litru na 100 km, což není zase tolik, vezmeme-li v potaz, že by auto složilo pouze na víkendové projížďky. Problémy jsou v tomto případě ukryty jinde - dvanáctiválcové motory poskytují sice neuvěřitelné množství výkonu, často však mají problémy s chlazením jednotlivých válců. Co se v Mercedesu u toho modelu opravdu nepovedlo, je umístění veškeré elektroniky na motor vozu - cívky i řídící jednotka zde díky vysokým teplotám odcházejí jako na běžícím pásu, což je vlastně i případ dnešní bazarové perličky.
Majitel vozu informuje o faktu, že všech dvanáct válců sice běží, ale motor neposkytuje dostatečný výkon. Počítat tedy musíme s výměnou cívek zapalování, které se dají aktuálně sehnat za 32 000 korun / kus. My však budeme potřebovat kusy dva. Dalším problémem může být hydraulické odpružení, které sice nabízí nadstandardní plavbu po seberozbitější silnici, je však také zdrojem častých problémů, kdy auto začne "padat" na jednu stranu. Na vině je v takovém případě ventil ovládající hydraulickou soustavu - i v tomto případě je potřeba vyměnit dva kusy s aktuální cenou 29 800 korun za kus.
Když k tomu všemu připočteme ještě chybějící dokumenty, kterými by se dala alespoň částečně podložit servisní historie a nájezd vozu, zjistíme, že se z jinak zajímavého automobilu a krále silnic ve výslužbě stane opravdový ležák, čekající na nového majitele pěkně dlouhou dobu. Jaké je tedy resumé? Opička v podobě luxusního kupé sice vyjde jen na 90 000 korun, pokud však nemáte v kapse dalších 120 000 na případné banány, kterými ji budete muset ihned po koupi nakrmit, pak o takových splněných snech raději vůbec nepřemýšlejte. Jo, co se dá dělat; zpět tedy k Fábiím a dalším lidovým vozům...
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).