Určitě nejsme u nás v redakci jediní, kteří s oblibou brouzdají po internetových stránkách a hledají, co zajímavého by se kde dalo koupit. Pokud máte rádi auta a váš rozpočet je omezený, je to vlastně jediný způsob, jak si splnit své sny a navíc, bazarové perličky které hledáme prostě nestárnou - jsou tak výjimečné, že jejich rok výroby nehraje roli. Co nás tedy zaujalo tentokrát?
Na chvíli se však vrátíme zpět k posledním bazarovým perličkám, ve kterých jsme si pro vás vybrali vozidla Subaru Legacy s označením 3,0 R Spec. B a GT-B Etune. Pokud byste se k těmto autům rádi vrátili, odkazy na jednotlivé články najdete pod tímto odstavcem, a pokud víte o nějakém zajímavém skvostu nebo by jste se o nějakém autě chtěli dozvědět více informací, nebojte se nám ozvat. Nyní ale zpět k CL 600 V12.
Dnešní perličkou je luxusní cupé německé automobilky Mercedes-Benz, které nese označení CL 600. Automobil je z roku 2000 a z řady ostatních vyčnívá nejen díky AMG paketu, ale především svou pohonnou jednotkou ukrytou pod kapotou. Najdeme zde totiž atmosférický dvanáctiválec o objemu 5,8 litru, produkující výkon 270 kW (367 k). No řekněte, nebyl by to pro některé z vás splněný sen?
Asi nejzajímavějším faktem však zůstává cena - 90 000 korun, což přeci není mnoho za automobil, který byl ve svých letech králem silnic. Určitým mínusem může být pro někoho dnes již zastaralý vzhled, avšak výbava tohoto vozu je na nejvyšší úrovni i mezi těmi dnešními - takový podvozek, příkladné odhlučnění a odvětrávaná masážní sedadla vám jen tak nějaké auto nenabídne a to nemluvíme o královském prostoru. Tak kde je tedy háček?
Výjimečně nebudeme mluvit o spotřebě, protože každý, kdo si V12 pořizuje musí počítat s tím, že nebude jezdit pod deset litrů. Podle informací napříč internetem to navíc vypadá, že si tento motor vezme v průměru 13,5 litru na 100 km, což není zase tolik, vezmeme-li v potaz, že by auto složilo pouze na víkendové projížďky. Problémy jsou v tomto případě ukryty jinde - dvanáctiválcové motory poskytují sice neuvěřitelné množství výkonu, často však mají problémy s chlazením jednotlivých válců. Co se v Mercedesu u toho modelu opravdu nepovedlo, je umístění veškeré elektroniky na motor vozu - cívky i řídící jednotka zde díky vysokým teplotám odcházejí jako na běžícím pásu, což je vlastně i případ dnešní bazarové perličky.
Majitel vozu informuje o faktu, že všech dvanáct válců sice běží, ale motor neposkytuje dostatečný výkon. Počítat tedy musíme s výměnou cívek zapalování, které se dají aktuálně sehnat za 32 000 korun / kus. My však budeme potřebovat kusy dva. Dalším problémem může být hydraulické odpružení, které sice nabízí nadstandardní plavbu po seberozbitější silnici, je však také zdrojem častých problémů, kdy auto začne "padat" na jednu stranu. Na vině je v takovém případě ventil ovládající hydraulickou soustavu - i v tomto případě je potřeba vyměnit dva kusy s aktuální cenou 29 800 korun za kus.
Když k tomu všemu připočteme ještě chybějící dokumenty, kterými by se dala alespoň částečně podložit servisní historie a nájezd vozu, zjistíme, že se z jinak zajímavého automobilu a krále silnic ve výslužbě stane opravdový ležák, čekající na nového majitele pěkně dlouhou dobu. Jaké je tedy resumé? Opička v podobě luxusního kupé sice vyjde jen na 90 000 korun, pokud však nemáte v kapse dalších 120 000 na případné banány, kterými ji budete muset ihned po koupi nakrmit, pak o takových splněných snech raději vůbec nepřemýšlejte. Jo, co se dá dělat; zpět tedy k Fábiím a dalším lidovým vozům...
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?