Jak jsme vás již informovali, v páteční večer mnichovská automobilka odhalila nové BMW 8 řady. Podle dostupných informací to vypadá, že jej budeme moci vidět na živo až na konci tohoto roku, stejně jako si budeme muset počkat na konkrétní ceny. Již nyní si však můžeme říci, jakou výbavou bude disponovat a hlavně, co se skrývá pod kapotou. Vyznavači vysokovýkonných vozů budou mít radost.
Správné by bylo mluvit o znovuzrození, neboť BMW 8 řady se pod interním označením E31 vyrábělo mezi lety 1989 a 1999. Od té doby zůstal tento model bez náhrady, až do letošního roku. O příchodu nového BMW se spekulovalo již od loňského roku, kdy mnichovská automobilka zveřejnila první video s jeho prototypem. A jak to vypadá, původní výrazné tvary se podařilo zapracovat i do reálného vozu. Nejvíce výrazné jsou hluboké boční prolisy, které spolu s dvacetipalcovými koly a nízkou světlou výškou 1346 mm propůjčují vozu design nefalšovaného kupé.
Přední části vozu dominují velké otvory v nárazníku, které kontrují s vůbec nejužšími světlomety, které kdy BMW vyrobilo. Světlomety jsou standardně ve Full LED provedení, za příplatek mohou být i laserové. I zadní část vozu je výborné propracovaná, a to především díky velkým výdechům výfukového systému, které doplňují stejně velké otvory v zadním nárazníku.
Interiér má být shodný s tím nejlepším, co známe ze sedmičkové řady. Výborný má být také podvozek, a to díky použití dvojité lichoběžníkové nápravy vpředu a pětiprvkového zavěšení vzadu. Nepříjemnou informací je fakt, že nové BMW řady 8 bude k dostání pouze s pohonem všech kol. Pravověrní vyznavači zadokolek mají tedy smůlu, na druhou stranu je to díky vysoké úrovni luxusu více než pochopitelné.
Pokud si ale bude chtít budoucí majitel (petrolhead) zařádit, výkonu k tomu bude mít dostatek. Potvrzené jsou zatím dvě motorizace, které již známe pod označením M850i a 840d. První je tvořena zážehovým vidlicovým osmiválcem o výkonu 530 k (750 Nm točivého momentu), která dokáže tento vůz rozpohybovat z 0 na 100 km/h za 3,7 vteřiny! Naftovou alternativu nabízí řadový šestiválec o výkonu 320 k (608 Nm.), který tuto disciplínu zvládne za 4,9 vteřiny.
Je tedy na co se těšit. Uvedení na trh je zatím plánováno na listopad 2018.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.