Jak jsme vás již informovali, v páteční večer mnichovská automobilka odhalila nové BMW 8 řady. Podle dostupných informací to vypadá, že jej budeme moci vidět na živo až na konci tohoto roku, stejně jako si budeme muset počkat na konkrétní ceny. Již nyní si však můžeme říci, jakou výbavou bude disponovat a hlavně, co se skrývá pod kapotou. Vyznavači vysokovýkonných vozů budou mít radost.
Správné by bylo mluvit o znovuzrození, neboť BMW 8 řady se pod interním označením E31 vyrábělo mezi lety 1989 a 1999. Od té doby zůstal tento model bez náhrady, až do letošního roku. O příchodu nového BMW se spekulovalo již od loňského roku, kdy mnichovská automobilka zveřejnila první video s jeho prototypem. A jak to vypadá, původní výrazné tvary se podařilo zapracovat i do reálného vozu. Nejvíce výrazné jsou hluboké boční prolisy, které spolu s dvacetipalcovými koly a nízkou světlou výškou 1346 mm propůjčují vozu design nefalšovaného kupé.
Přední části vozu dominují velké otvory v nárazníku, které kontrují s vůbec nejužšími světlomety, které kdy BMW vyrobilo. Světlomety jsou standardně ve Full LED provedení, za příplatek mohou být i laserové. I zadní část vozu je výborné propracovaná, a to především díky velkým výdechům výfukového systému, které doplňují stejně velké otvory v zadním nárazníku.
Interiér má být shodný s tím nejlepším, co známe ze sedmičkové řady. Výborný má být také podvozek, a to díky použití dvojité lichoběžníkové nápravy vpředu a pětiprvkového zavěšení vzadu. Nepříjemnou informací je fakt, že nové BMW řady 8 bude k dostání pouze s pohonem všech kol. Pravověrní vyznavači zadokolek mají tedy smůlu, na druhou stranu je to díky vysoké úrovni luxusu více než pochopitelné.
Pokud si ale bude chtít budoucí majitel (petrolhead) zařádit, výkonu k tomu bude mít dostatek. Potvrzené jsou zatím dvě motorizace, které již známe pod označením M850i a 840d. První je tvořena zážehovým vidlicovým osmiválcem o výkonu 530 k (750 Nm točivého momentu), která dokáže tento vůz rozpohybovat z 0 na 100 km/h za 3,7 vteřiny! Naftovou alternativu nabízí řadový šestiválec o výkonu 320 k (608 Nm.), který tuto disciplínu zvládne za 4,9 vteřiny.
Je tedy na co se těšit. Uvedení na trh je zatím plánováno na listopad 2018.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.