Netradiční název a netradiční vzhled, to je Flying Huntsman 6x6 Soft Top. Za výrobou stojí společnost Kahn Design, která tak zcela volně navazuje na Mercedes Maybach Landaulet G650 - také kabriolet, a shodou náhod velice podobný, ovšem pouze s pohonem 4x4.
Ano, jsou to šílené a odvážné terénní kabriolety, které mají přinést svým majitelům pocit dobrodružství a technického pokroku. Krátce řečeno, jedná se o takové lepší (a dražší) SUV pro volnočasové aktivity. Pro bohaté. Flying Huntsman 6x6 Soft Top však přímo vychází z legendárního Land Roveru Defenderu 110, který je navíc prodloužen díky pohonu skládajícího se z 6ti kol.
Společnost tvrdí, že model bude mít pevnou střechu nad hlavním prostorem pro cestující. Obyvatelé zadních sedadel si pak navíc budou moci vychutnat vítr ve vlasech díky sklápěcí zadní části střechy. O možném rozložení uvnitř tak můžeme pouze debatovat. 2 řady sedadel, 3 řady sedadel? úložné prostory, kempingové vybavení nebo snad postel?
Více konkrétních informací se však dozvíme až začátkem příštího roku. Určitou jistotu však můžeme mít v pohonné jednotce, kterou by měl tvořit motor GM LS3 V8 o objemu 6,2 litru. Ten poskytuje výkon 430 k (320 kW), což bude i na tak velký vůz jistě dostatečné.
Po bližším ohledání zjistíme, že se opravdu jedná o prodloužený Land Rover Defender 110. Této legendě k dokonalosti chyběl snad jen nějaký výkonnější motor, což by mohl Flying Huntsman 6x6 napravit. Jiné jsou jen přední a zadní blatníky, kde muselo dojít k úpravám, díky větším kolům a velkým terénním pneumatikám.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?