Pamatujete si, jak jsme vás začátkem roku informovali, že Land Rover chystá verzi Discovery SVX, která nebude zaměřená na silnici? Tak, je to tady. Po zhlédnutí přiloženého videa nás napadá jediná otázka - vytvořil Land Rover nového výherce Dakaru?
Za vším stojí oddělení Land Roveru, které se skrývá pod zkratkou „SVO“ – Special Vehicle Operations. Toto oddělení automobilů se prozatím zabývalo pouze speciálními verzemi Range Roveru, Discovery SVX bude tedy prvním Land Roverem, který bude ručně sestaven v tomto technickém centru automobilky.
Pokud jde o výkon, toho se u Discovery SVX obávat nemusíme. Pod kapotou se totiž ukrývá speciální verze pětilitrového motoru Jaguar Land Rover posíleného kompresorem. Ten poskytuje výkon 525 koní a krouticí moment 625 Nm. O řazení se postará osmistupňová automatická převodovka.
Největším tahákem však má být schopnost v překonávání terénních nerovností, proto bude SVX obsahovat funkci Hydraulic Active Roll Control (H-ARC), což je funkce, která zlepšuje trakci v terénu a optimalizuje náklony karoserie. Takovou funkcí nebyl nikdy žádný Land Rover vybaven. Díky tomu došlo i k optimalizaci terénních schopností na úroveň Terrain Response 2.
K dispozici je však i řada dalších pomocníků, skrývajících se pod zkratkami ETC (elektronické řízení trakce), DSC (dynamický stabilizační systémů), ATPC, EPAS, a další. Jsme velmi rádi, že se z Discovery SVX nestal další neuskutečněný koncept, ale reálný model, který se začne vyrábět již v první polovině příští roku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?