Pamatujete si, jak jsme vás začátkem roku informovali, že Land Rover chystá verzi Discovery SVX, která nebude zaměřená na silnici? Tak, je to tady. Po zhlédnutí přiloženého videa nás napadá jediná otázka - vytvořil Land Rover nového výherce Dakaru?
Za vším stojí oddělení Land Roveru, které se skrývá pod zkratkou „SVO“ – Special Vehicle Operations. Toto oddělení automobilů se prozatím zabývalo pouze speciálními verzemi Range Roveru, Discovery SVX bude tedy prvním Land Roverem, který bude ručně sestaven v tomto technickém centru automobilky.
Pokud jde o výkon, toho se u Discovery SVX obávat nemusíme. Pod kapotou se totiž ukrývá speciální verze pětilitrového motoru Jaguar Land Rover posíleného kompresorem. Ten poskytuje výkon 525 koní a krouticí moment 625 Nm. O řazení se postará osmistupňová automatická převodovka.
Největším tahákem však má být schopnost v překonávání terénních nerovností, proto bude SVX obsahovat funkci Hydraulic Active Roll Control (H-ARC), což je funkce, která zlepšuje trakci v terénu a optimalizuje náklony karoserie. Takovou funkcí nebyl nikdy žádný Land Rover vybaven. Díky tomu došlo i k optimalizaci terénních schopností na úroveň Terrain Response 2.
K dispozici je však i řada dalších pomocníků, skrývajících se pod zkratkami ETC (elektronické řízení trakce), DSC (dynamický stabilizační systémů), ATPC, EPAS, a další. Jsme velmi rádi, že se z Discovery SVX nestal další neuskutečněný koncept, ale reálný model, který se začne vyrábět již v první polovině příští roku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?