Pamatujete si, jak jsme vás začátkem roku informovali, že Land Rover chystá verzi Discovery SVX, která nebude zaměřená na silnici? Tak, je to tady. Po zhlédnutí přiloženého videa nás napadá jediná otázka - vytvořil Land Rover nového výherce Dakaru?
Za vším stojí oddělení Land Roveru, které se skrývá pod zkratkou „SVO“ – Special Vehicle Operations. Toto oddělení automobilů se prozatím zabývalo pouze speciálními verzemi Range Roveru, Discovery SVX bude tedy prvním Land Roverem, který bude ručně sestaven v tomto technickém centru automobilky.
Pokud jde o výkon, toho se u Discovery SVX obávat nemusíme. Pod kapotou se totiž ukrývá speciální verze pětilitrového motoru Jaguar Land Rover posíleného kompresorem. Ten poskytuje výkon 525 koní a krouticí moment 625 Nm. O řazení se postará osmistupňová automatická převodovka.
Největším tahákem však má být schopnost v překonávání terénních nerovností, proto bude SVX obsahovat funkci Hydraulic Active Roll Control (H-ARC), což je funkce, která zlepšuje trakci v terénu a optimalizuje náklony karoserie. Takovou funkcí nebyl nikdy žádný Land Rover vybaven. Díky tomu došlo i k optimalizaci terénních schopností na úroveň Terrain Response 2.
K dispozici je však i řada dalších pomocníků, skrývajících se pod zkratkami ETC (elektronické řízení trakce), DSC (dynamický stabilizační systémů), ATPC, EPAS, a další. Jsme velmi rádi, že se z Discovery SVX nestal další neuskutečněný koncept, ale reálný model, který se začne vyrábět již v první polovině příští roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.