O Hummeru dnes můžeme zcela oprávněně mluvit jako o opravdové legendě. Značka firmy General Motors vyrábějící off-roadové vozidla již od roku 1992 procházela neustálými změnami a jednotlivé modely přizpůsobovala poptávkám zákazníků a podmínkám trhu. Hummer se tak nejen postupně zmenšoval, ale především ztrácel své terénní schopnosti. Jeden jmenovatel byl ale pro všechny verze společný – příliš vysoká spotřeba.
Celá historie Hummeru začíná po válce v Perském zálivu, kde byl velmi úspěšně nasazen vůz označený jako HMMWV, nebo-li Humvee. Na tomto základě začala automobilka AM General vyrábět v roce 1992 civilní verzi Hummeru, později označenou jako H1. Značnou zásluhu na uvedení civilní verze má dokonce i Arnold Schwarzenegger, který si koupil 5 vozů H1 hned po jejich uvedení na trh. Průměrná roční produkce se tehdy pohybovala kolem 1000 vyrobených kusů ročně.
V roce 1999 začal původní výrobce AM General spolupráci s General Motors a odstartoval tím tak vývoj dalšího modelu Hummer H2. Původní Hummer se ale vyráběl až do roku 2006, během kterých vystřídal celkem pět typů pohonných jednotek a tři automatické převodovky. K dispozici byl naftový osmiválec o objemu 6,2 litru spřažený s třístupňovým automatem. Ten později vystřídal čtyřstupňový automat, který mohl spolupracovat s naftovým motorem 6,5 L V8; 6,5 L turbo V8 a benzinovou 5,7 L V8.
V posledním roce výroby (2006) dostala H1 silnější motor 6,6 L turbo Duramax V8, který pod názvem Hummer H1 Alpha konečně poskytoval dostatek výkonu a točivého momentu. Společným jmenovatelem pro všechny motory je ale vysoká spotřeba, která se naprosto běžně pohybovala kolem 25 litrů při silničním provozu. Pokud ale vezmeme v úvahu i hmotnost vozu, která se pohybuje mezi 3000 a 4000 kg, nemůžeme se tak vysoké spotřebě divit.
Výroba Hummeru H1 byla zastavena v roce 2007 kvůli nesplnění emisních limitů. Nově jsme se tak mohli dočkat už pouze mladších nástupců, v podobě Hummeru H2, H3 a dalších upravených verzí. Ty už ale bohužel postupně přišly o veškeré vlastnosti, které vozidlu H1 vynesly obdiv – atraktivní robustní vzhled a nekompromisní terénní schopnosti. Vysoká pořizovací cena spolu s neekologičností motorů pak stojí za postupným úpadkem zájmu o nastupující modely H2 a H3, který vyvrcholil v roce 2010 celkovým zastavením produkce.
To bylo způsobeno i postupným bankrotem, se kterým automobilka General Motors bojovala již od konce roku 2009. Poslední záchranou značky Hummer mělo být její odkoupení čínskou firmou Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Company Ltd. za 150 mil. USD. Než se však povedlo zařídit souhlas čínské vlády, z prodeje sešlo. 7. dubna byl tedy definitivně oznámen konec produkce vozidel Hummer a na zbývajících 2 200 vozidel byly dány velké slevy.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.