Že jsou autonomní vozy daleká budoucnost? Nebo snad samořidící kamiony? Ne, tyto vize nemusí být tak vzdálené, jak si můžeme myslet.
Švédský výrobce Einride právě představil prototyp autonomního elektrického vozíku, jehož hlavním účelem by měla být přeprava zboží. Autonomní nákladní vůz nese název T-Pod a krom futuristického designu, který bývá u samořídících vozů obvyklý, přináší i možnou revoluci v přepravě nákladu. I když měří pouhých 7 metrů na délku, i vzhledem k tomu že zde není žádné místo pro řidiče, pojme až 15 palet se zbožím.
Einride přijmul jedinečný přístup při navrhování T-Pod a vybavil jej pokročilým autonomním systémem. Na silnicích tedy tento nákladní vůz řídí sám, zatímco na užších nebo hůře průjezdných městských komunikacích může být ovládaný dálkově. Einride chystá vypustit svou flotilu 200 kusů T-Podů v roce 2020, přičemž první provoz by měl probíhat na trase mezi Gothenburgem a Helsinborgem.
V rozhovoru pro Venture Beat, řekl Robert Falck, výkonný ředitel firmy Eindire toto: „T-Pod nepředstavuje jenom klíčový prvek firmy Einride, ale i dopravu budoucnosti. Prostřednictvím pokročilých technologií jsme byly schopni vytvořit nákladní vozidlo budoucnosti, což vyžadovalo odvahu a obětavost. Doufáme, že lidé po celém světě pochopí výhody elektrického pohonu a budou akceptovat nutné změny a novinky.“
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?