Že jsou autonomní vozy daleká budoucnost? Nebo snad samořidící kamiony? Ne, tyto vize nemusí být tak vzdálené, jak si můžeme myslet.
Švédský výrobce Einride právě představil prototyp autonomního elektrického vozíku, jehož hlavním účelem by měla být přeprava zboží. Autonomní nákladní vůz nese název T-Pod a krom futuristického designu, který bývá u samořídících vozů obvyklý, přináší i možnou revoluci v přepravě nákladu. I když měří pouhých 7 metrů na délku, i vzhledem k tomu že zde není žádné místo pro řidiče, pojme až 15 palet se zbožím.
Einride přijmul jedinečný přístup při navrhování T-Pod a vybavil jej pokročilým autonomním systémem. Na silnicích tedy tento nákladní vůz řídí sám, zatímco na užších nebo hůře průjezdných městských komunikacích může být ovládaný dálkově. Einride chystá vypustit svou flotilu 200 kusů T-Podů v roce 2020, přičemž první provoz by měl probíhat na trase mezi Gothenburgem a Helsinborgem.
V rozhovoru pro Venture Beat, řekl Robert Falck, výkonný ředitel firmy Eindire toto: „T-Pod nepředstavuje jenom klíčový prvek firmy Einride, ale i dopravu budoucnosti. Prostřednictvím pokročilých technologií jsme byly schopni vytvořit nákladní vozidlo budoucnosti, což vyžadovalo odvahu a obětavost. Doufáme, že lidé po celém světě pochopí výhody elektrického pohonu a budou akceptovat nutné změny a novinky.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.