Hypersport Venom F5 má být nástupcem Venomu GT, který je tu s námi již několik let, během kterých si sáhl na titul nejrychlejšího kupé a nejrychlejšího kabrioletu světa. Hennessey to ale nestačí, a chce jít ještě dál. Navíc je tu Bugatti Chiron, auto, které s pořadím v maximální dosažené rychlosti neustále hýbe.
O připravovaném modelu Venom F5 se hovoří již pěknou řádku let, nicméně od roku 2014, kdy automobilka Hennessey vypustila pár základních dat o výkonu nového Venomu, veškerá informační kampaň skončila. Až dodnes
Hennessey Venom F5 má být představen v průběhu letošního roku. Model je chytře pojmenován podle Fujitovy stupnice, která definuje síly tornád. Kategorie F5 označuje to nejsilnější, s rychlostí větru mezi 420 km/h a 511 km/h. Čísla prý nejsou náhodná a jak tvrdí v Hennessey: „F5 bude mít jasný cíl v Bugatti Chiron a dosažení rychlosti blížící se 300 mph (482 km/h).
Zatímco Venom GT vycházel z Lotusu, Venom F5 má být nově postaven zcela od základu. K dosažení takové rychlosti má dopomoct především nové jedinečné šasi, aktivní aerodynamika a ultralehká váha. Konkrétní čísla ale úpravce nezveřejnil.
I motor zatím zůstává záhadou, a tak nezbývá než vycházet z hodnot, které Hennessey uvedl již dříve. Ta slibují uvnitř Venomu F5 motor o výkonu 1118 kw (1500 koní). Výkonný ředitel Hennessey k tomu uvedl: „Jsme velmi nadšeni z nové konstrukce, aerodynamiky a technologie, kterou naše F5 vlastní.“
Nový Venom F5 pak označil jako „promyšlenou agresi na kolech“.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.