Hypersport Venom F5 má být nástupcem Venomu GT, který je tu s námi již několik let, během kterých si sáhl na titul nejrychlejšího kupé a nejrychlejšího kabrioletu světa. Hennessey to ale nestačí, a chce jít ještě dál. Navíc je tu Bugatti Chiron, auto, které s pořadím v maximální dosažené rychlosti neustále hýbe.
O připravovaném modelu Venom F5 se hovoří již pěknou řádku let, nicméně od roku 2014, kdy automobilka Hennessey vypustila pár základních dat o výkonu nového Venomu, veškerá informační kampaň skončila. Až dodnes
Hennessey Venom F5 má být představen v průběhu letošního roku. Model je chytře pojmenován podle Fujitovy stupnice, která definuje síly tornád. Kategorie F5 označuje to nejsilnější, s rychlostí větru mezi 420 km/h a 511 km/h. Čísla prý nejsou náhodná a jak tvrdí v Hennessey: „F5 bude mít jasný cíl v Bugatti Chiron a dosažení rychlosti blížící se 300 mph (482 km/h).
Zatímco Venom GT vycházel z Lotusu, Venom F5 má být nově postaven zcela od základu. K dosažení takové rychlosti má dopomoct především nové jedinečné šasi, aktivní aerodynamika a ultralehká váha. Konkrétní čísla ale úpravce nezveřejnil.
I motor zatím zůstává záhadou, a tak nezbývá než vycházet z hodnot, které Hennessey uvedl již dříve. Ta slibují uvnitř Venomu F5 motor o výkonu 1118 kw (1500 koní). Výkonný ředitel Hennessey k tomu uvedl: „Jsme velmi nadšeni z nové konstrukce, aerodynamiky a technologie, kterou naše F5 vlastní.“
Nový Venom F5 pak označil jako „promyšlenou agresi na kolech“.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?