Hypersport Venom F5 má být nástupcem Venomu GT, který je tu s námi již několik let, během kterých si sáhl na titul nejrychlejšího kupé a nejrychlejšího kabrioletu světa. Hennessey to ale nestačí, a chce jít ještě dál. Navíc je tu Bugatti Chiron, auto, které s pořadím v maximální dosažené rychlosti neustále hýbe.
O připravovaném modelu Venom F5 se hovoří již pěknou řádku let, nicméně od roku 2014, kdy automobilka Hennessey vypustila pár základních dat o výkonu nového Venomu, veškerá informační kampaň skončila. Až dodnes
Hennessey Venom F5 má být představen v průběhu letošního roku. Model je chytře pojmenován podle Fujitovy stupnice, která definuje síly tornád. Kategorie F5 označuje to nejsilnější, s rychlostí větru mezi 420 km/h a 511 km/h. Čísla prý nejsou náhodná a jak tvrdí v Hennessey: „F5 bude mít jasný cíl v Bugatti Chiron a dosažení rychlosti blížící se 300 mph (482 km/h).
Zatímco Venom GT vycházel z Lotusu, Venom F5 má být nově postaven zcela od základu. K dosažení takové rychlosti má dopomoct především nové jedinečné šasi, aktivní aerodynamika a ultralehká váha. Konkrétní čísla ale úpravce nezveřejnil.
I motor zatím zůstává záhadou, a tak nezbývá než vycházet z hodnot, které Hennessey uvedl již dříve. Ta slibují uvnitř Venomu F5 motor o výkonu 1118 kw (1500 koní). Výkonný ředitel Hennessey k tomu uvedl: „Jsme velmi nadšeni z nové konstrukce, aerodynamiky a technologie, kterou naše F5 vlastní.“
Nový Venom F5 pak označil jako „promyšlenou agresi na kolech“.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?