Budoucnost osobních aut je celkem neoddiskutovatelně v autonomním řízení a elektrickém či vodíkovém pohonu. Dodávky to mají podobně, avšak s tím rozdílem, že jejich primárním účelem je rozvážet zásilky či zboží. Jak bude tato činnost v budoucnu vypadat ukazuje Mercedes prostřednictvím futuristického konceptu Vision Van. A připravte se na pořádnou revoluci, kde řidič už skoro nebude potřeba!
Taxíky bez řidiče, traktory bez řidiče a nyní i dodávky bez řidiče. Vypadá to, že profesionálům nastanou brzy těžké časy. Abychom ale byli fér, ve světě užitkových automobilů bude osoba i za pár let ještě malinko potřeba. Nový koncept Mercedes-Benz Vision Van však naznačuje, že její místo už je ryze za volantem. Tedy za volantem, stříbrná dodávka žádný nemá. Stejné je to v případě pedálů a konvenční palubní desky. Místo toho je tady pohodlné sedadlo (jedno, se spolujezdcem se nepočítá) a joystick. Tím se díky technologii drive-by-wire ovládá veškerý pohyb dodávky. Kolem dokola celé kabiny je potom zakřivená modrá plocha, na níž se při jízdě objevují data z navigace, budíky nebo informace o nákladu. Ke komunikaci s řidiče je používána také podlaha z nerezové oceli, podsvícená LED diodami. Ty dávají do kabiny informace například o blížícím se cyklistovi.
Za sedadlem se nachází pomyslný terminál, spojující autonomně ovládaný nákladový prostor s řidičem. Právě zde jsou totiž vydávány zásilky v případě, že je chce řidič doručit osobně, objevují se zde ale také obecné informace o doručovaných zásilkách (kdy, kam a podobně). Tím se dostáváme k nejpozoruhodnějšímu řešení futuristického konceptu, kterým je autonomní nákladový prostor. Ten pracuje na základě algoritmu, jenž si sám hlídá vyzvednutí balíčků, jejich uložení a doručení, elektronika také umí vypočítat tu nejlepší trasu pro co nejrychlejší rozvoz. Doručení zásilek probíhá, jak již bylo řečeno, osobně, je zde ale i druhá možnost. Tou jsou dva drony s nosností 2 kilogramy a akčním rádiem 10 kilometrů, pracující na základě cloudem ovládaného softwaru. Až tedy jednou místo otravného pošťáka zazvoní u dveří divný bzučící přístroj, nebuďte překvapení.
Vnější design je a není futuristický. V kontextu s designem dnešního Sprinteru je určitě hodně zvláštní, pokud se ale podíváte na koncepty Mercedesu z poslední doby, najednou tak zvláštní není. Zajímavá je především přední maska s technologií matrix LED, díky které umí zobrazovat nejrůznější vzkazy nebo tvary. V přední i zadní části jsou LED diodové panely, jimiž vůz komunikuje se světem, také úzká přední světla využívá moderní diody. O něco normálněji vypadá přední sklo, tvořící spolu s těmi bočními v podstatě jeden celek. Již zmíněné drony jsou umístěny na střeše vozu. Díky autonomnímu nákladovému systému jsou boky i zadní část auta úplně hladké a jednoduché, nic nenarušuje jejich jednolitost. O pohon se stará elektromotor o výkonu 75 kW (102 k), umožňující dojezd 80 až 270 kilometrů v závislosti na podmínkách. Mercedes Vision Van patří do nové strategie adVANce, jejíž součástí jsou vedle aut i pokrokové technologie.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.