Blíží se konec otravných pošťáků. Víme, co a kdy je nahradí

ar6, 8. září 2016, 03:15 Google+ IAA Hannover 2016

Budoucnost osobních aut je celkem neoddiskutovatelně v autonomním řízení a elektrickém či vodíkovém pohonu. Dodávky to mají podobně, avšak s tím rozdílem, že jejich primárním účelem je rozvážet zásilky či zboží. Jak bude tato činnost v budoucnu vypadat ukazuje Mercedes prostřednictvím futuristického konceptu Vision Van. A připravte se na pořádnou revoluci, kde řidič už skoro nebude potřeba!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz Vision Van je ukázkou budoucnosti lehkých užitkových automobilů.

Mercedes-Benz Vision Van je ukázkou budoucnosti lehkých užitkových automobilů. | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Taxíky bez řidiče, traktory bez řidiče a nyní i dodávky bez řidiče. Vypadá to, že profesionálům nastanou brzy těžké časy. Abychom ale byli fér, ve světě užitkových automobilů bude osoba i za pár let ještě malinko potřeba. Nový koncept Mercedes-Benz Vision Van však naznačuje, že její místo už je ryze za volantem. Tedy za volantem, stříbrná dodávka žádný nemá. Stejné je to v případě pedálů a konvenční palubní desky. Místo toho je tady pohodlné sedadlo (jedno, se spolujezdcem se nepočítá) a joystick. Tím se díky technologii drive-by-wire ovládá veškerý pohyb dodávky. Kolem dokola celé kabiny je potom zakřivená modrá plocha, na níž se při jízdě objevují data z navigace, budíky nebo informace o nákladu. Ke komunikaci s řidiče je používána také podlaha z nerezové oceli, podsvícená LED diodami. Ty dávají do kabiny informace například o blížícím se cyklistovi.

Za sedadlem se nachází pomyslný terminál, spojující autonomně ovládaný nákladový prostor s řidičem. Právě zde jsou totiž vydávány zásilky v případě, že je chce řidič doručit osobně, objevují se zde ale také obecné informace o doručovaných zásilkách (kdy, kam a podobně). Tím se dostáváme k nejpozoruhodnějšímu řešení futuristického konceptu, kterým je autonomní nákladový prostor. Ten pracuje na základě algoritmu, jenž si sám hlídá vyzvednutí balíčků, jejich uložení a doručení, elektronika také umí vypočítat tu nejlepší trasu pro co nejrychlejší rozvoz. Doručení zásilek probíhá, jak již bylo řečeno, osobně, je zde ale i druhá možnost. Tou jsou dva drony s nosností 2 kilogramy a akčním rádiem 10 kilometrů, pracující na základě cloudem ovládaného softwaru. Až tedy jednou místo otravného pošťáka zazvoní u dveří divný bzučící přístroj, nebuďte překvapení.

Vnější design je a není futuristický. V kontextu s designem dnešního Sprinteru je určitě hodně zvláštní, pokud se ale podíváte na koncepty Mercedesu z poslední doby, najednou tak zvláštní není. Zajímavá je především přední maska s technologií matrix LED, díky které umí zobrazovat nejrůznější vzkazy nebo tvary. V přední i zadní části jsou LED diodové panely, jimiž vůz komunikuje se světem, také úzká přední světla využívá moderní diody. O něco normálněji vypadá přední sklo, tvořící spolu s těmi bočními v podstatě jeden celek. Již zmíněné drony jsou umístěny na střeše vozu. Díky autonomnímu nákladovému systému jsou boky i zadní část auta úplně hladké a jednoduché, nic nenarušuje jejich jednolitost. O pohon se stará elektromotor o výkonu 75 kW (102 k), umožňující dojezd 80 až 270 kilometrů v závislosti na podmínkách. Mercedes Vision Van patří do nové strategie adVANce, jejíž součástí jsou vedle aut i pokrokové technologie.

Vytisknout

Diskuze: Blíží se konec otravných pošťáků. Víme, co a kdy je nahradí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Ken Okuyama Kode 57 v sobě podobnost s italskými supersporty nezapře

Kode 57 míří do výroby. S masovou produkcí ale nepočítejte

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud