Pokud nepočítáme úpravy modelu Kangoo, pak svůj první pickup představil Renault až loni v červnu. Duster Oroch ale i tak stihl v Latinské Americe posbírat několik ocenění a především zaujmout zákazníky. O něco větší Alaskan tak má na co navazovat, avšak soudě dle prvních informací by s tím neměl mít vůbec žádný problém.
Ve formě konceptu se Alaskan, což je mimochodem odvozeno od aleutského slova alaska, znamenající velkou zemi, poprvé představil loni na podzim v Paříži. Sériová verze tak na sebe nenechala dlouho čekat a koncepční podobě jako by z oka vypadla. Samozřejmě nečekejte výstřelky showcaru v podobě vytažených kol nebo futuristického střešního nosiče. Základní tvary, včetně výrazné chromované masky chladiče, však zůstaly zachovány. Světla jsou vybavena denním LED svícením ve tvaru písmene C, plynule navazujícím na spodní okraj masky. Robustnost vozu dodávají výrazná kapota a především vytažené blatníky, hostící kola o průměru 16 až 18 palců. Zadní část je jednoduchá, vzhledem k ložné ploše ani nejde vymýšlet nějakou divočinu. Za zmínku nicméně stojí chromovaný nárazník i název modelu velkými písmeny pod logem Renaultu.
Alaskan bude v nabídce s jednoduchou nebo dvojitou kabinou (podle trhu), přičemž ve druhém případě si budou cestující vzadu užívat 589 milimetrů před svými koleny. Přesně tolik jim francouzský nováček nabídne, ale bude k nim štědrý i v dalších ohledech. V případě vybavení dvouzónovou automatickou klimatizací dostanou své vlastní výdechy, a to nebývalo vždy obvyklé. Také další prvky patří spíše mezi SUV. Na vybraných trzích tak bude mít Alaskan infotainment se sedmipalcovým displejem, konektivitou s chytrými telefony nebo rádiem, panoramatický kamerový systém, pětipalcovou 3D TFT obrazovku mezi budíky nebo bezklíčkové otevírání a startování. Rádio pro nižší výbavové stupně bude mít čtyři nebo šest reproduktorů, CD přehrávač nebo ovládání na volantu, umístěno pak bude na středové konzoli, která je nápadně podobné té v Nissanu NP300 Navara. Sedadla se chlubí výraznou bederní podpěrou, nastavováním ve čtyřech, šesti nebo osmi směrech a vyhříváním. Napříč kabinou je pak hned několik odkládacích ploch.
Základem pickupu je rámová konstrukce aliance Renault-Nissan, která v případě provedení s dvojkabinou nabízí vzadu pětiprvkovou nápravu. To výrazně zvyšuje komfort celé posádky. Světlá výška 230 milimetrů v kombinaci s výraznými nájezdovými i přejezdovými úhly zajišťuje dokonalou průchodnost terénem. Samotná ložná plocha obsahuje kotvící oka nebo zásuvku na 12 V, přívěs může mít až 3,5 tuny. Pod kapotou se primárně objeví dvakrát přeplňované naftové čtyřválce dCi o objemu 2.3 litru z modelu Master. Slabší má 118 kW (160 k), silnější 140 kW (190 k). Vybrané trhy se mohou těšit také na zážehový čtyřválce o objemu 2.5 litru s výkonem 118 kW (160 k), respektive naftový čtyřválec 2.5 dCi o výkonu 118 kW (160 k) nebo 140 kW (190 k). Poháněna budou zadní nebo všechna kola (tři jízdní režimy, včetně uzamčené čtyřkolky), a to přes šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovku. Spolu s pohonem čtyř kol je spojen rovněž elektronický diferenciál s omezenou svorností, respektive mechanicky uzamykatelný zadní diferenciál. Bezpečnostní výbava zahrnuje mimo jiné asistenty pro sjíždění i rozjíždění do kopce. Prodeje Renaultu Alaskan začnou v Kolumbii ještě letos, přes Latinskou Ameriku by se vůz jako globální mohl dostat i k nám.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.