Pokud nepočítáme úpravy modelu Kangoo, pak svůj první pickup představil Renault až loni v červnu. Duster Oroch ale i tak stihl v Latinské Americe posbírat několik ocenění a především zaujmout zákazníky. O něco větší Alaskan tak má na co navazovat, avšak soudě dle prvních informací by s tím neměl mít vůbec žádný problém.
Ve formě konceptu se Alaskan, což je mimochodem odvozeno od aleutského slova alaska, znamenající velkou zemi, poprvé představil loni na podzim v Paříži. Sériová verze tak na sebe nenechala dlouho čekat a koncepční podobě jako by z oka vypadla. Samozřejmě nečekejte výstřelky showcaru v podobě vytažených kol nebo futuristického střešního nosiče. Základní tvary, včetně výrazné chromované masky chladiče, však zůstaly zachovány. Světla jsou vybavena denním LED svícením ve tvaru písmene C, plynule navazujícím na spodní okraj masky. Robustnost vozu dodávají výrazná kapota a především vytažené blatníky, hostící kola o průměru 16 až 18 palců. Zadní část je jednoduchá, vzhledem k ložné ploše ani nejde vymýšlet nějakou divočinu. Za zmínku nicméně stojí chromovaný nárazník i název modelu velkými písmeny pod logem Renaultu.
Alaskan bude v nabídce s jednoduchou nebo dvojitou kabinou (podle trhu), přičemž ve druhém případě si budou cestující vzadu užívat 589 milimetrů před svými koleny. Přesně tolik jim francouzský nováček nabídne, ale bude k nim štědrý i v dalších ohledech. V případě vybavení dvouzónovou automatickou klimatizací dostanou své vlastní výdechy, a to nebývalo vždy obvyklé. Také další prvky patří spíše mezi SUV. Na vybraných trzích tak bude mít Alaskan infotainment se sedmipalcovým displejem, konektivitou s chytrými telefony nebo rádiem, panoramatický kamerový systém, pětipalcovou 3D TFT obrazovku mezi budíky nebo bezklíčkové otevírání a startování. Rádio pro nižší výbavové stupně bude mít čtyři nebo šest reproduktorů, CD přehrávač nebo ovládání na volantu, umístěno pak bude na středové konzoli, která je nápadně podobné té v Nissanu NP300 Navara. Sedadla se chlubí výraznou bederní podpěrou, nastavováním ve čtyřech, šesti nebo osmi směrech a vyhříváním. Napříč kabinou je pak hned několik odkládacích ploch.
Základem pickupu je rámová konstrukce aliance Renault-Nissan, která v případě provedení s dvojkabinou nabízí vzadu pětiprvkovou nápravu. To výrazně zvyšuje komfort celé posádky. Světlá výška 230 milimetrů v kombinaci s výraznými nájezdovými i přejezdovými úhly zajišťuje dokonalou průchodnost terénem. Samotná ložná plocha obsahuje kotvící oka nebo zásuvku na 12 V, přívěs může mít až 3,5 tuny. Pod kapotou se primárně objeví dvakrát přeplňované naftové čtyřválce dCi o objemu 2.3 litru z modelu Master. Slabší má 118 kW (160 k), silnější 140 kW (190 k). Vybrané trhy se mohou těšit také na zážehový čtyřválce o objemu 2.5 litru s výkonem 118 kW (160 k), respektive naftový čtyřválec 2.5 dCi o výkonu 118 kW (160 k) nebo 140 kW (190 k). Poháněna budou zadní nebo všechna kola (tři jízdní režimy, včetně uzamčené čtyřkolky), a to přes šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovku. Spolu s pohonem čtyř kol je spojen rovněž elektronický diferenciál s omezenou svorností, respektive mechanicky uzamykatelný zadní diferenciál. Bezpečnostní výbava zahrnuje mimo jiné asistenty pro sjíždění i rozjíždění do kopce. Prodeje Renaultu Alaskan začnou v Kolumbii ještě letos, přes Latinskou Ameriku by se vůz jako globální mohl dostat i k nám.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.