Amarok má novou konkurenci, přichází Renault Alaskan

Renault Alaskan je prvním příspěvkem značky do segmentu velkých pickupů.
Renault Alaskan je prvním příspěvkem značky do segmentu velkých pickupů., foto: Renault
ar6 30. června 2016 19:10
Sdílej:

Pokud nepočítáme úpravy modelu Kangoo, pak svůj první pickup představil Renault až loni v červnu. Duster Oroch ale i tak stihl v Latinské Americe posbírat několik ocenění a především zaujmout zákazníky. O něco větší Alaskan tak má na co navazovat, avšak soudě dle prvních informací by s tím neměl mít vůbec žádný problém.

Ve formě konceptu se Alaskan, což je mimochodem odvozeno od aleutského slova alaska, znamenající velkou zemi, poprvé představil loni na podzim v Paříži. Sériová verze tak na sebe nenechala dlouho čekat a koncepční podobě jako by z oka vypadla. Samozřejmě nečekejte výstřelky showcaru v podobě vytažených kol nebo futuristického střešního nosiče. Základní tvary, včetně výrazné chromované masky chladiče, však zůstaly zachovány. Světla jsou vybavena denním LED svícením ve tvaru písmene C, plynule navazujícím na spodní okraj masky. Robustnost vozu dodávají výrazná kapota a především vytažené blatníky, hostící kola o průměru 16 až 18 palců. Zadní část je jednoduchá, vzhledem k ložné ploše ani nejde vymýšlet nějakou divočinu. Za zmínku nicméně stojí chromovaný nárazník i název modelu velkými písmeny pod logem Renaultu.

Alaskan bude v nabídce s jednoduchou nebo dvojitou kabinou (podle trhu), přičemž ve druhém případě si budou cestující vzadu užívat 589 milimetrů před svými koleny. Přesně tolik jim francouzský nováček nabídne, ale bude k nim štědrý i v dalších ohledech. V případě vybavení dvouzónovou automatickou klimatizací dostanou své vlastní výdechy, a to nebývalo vždy obvyklé. Také další prvky patří spíše mezi SUV. Na vybraných trzích tak bude mít Alaskan infotainment se sedmipalcovým displejem, konektivitou s chytrými telefony nebo rádiem, panoramatický kamerový systém, pětipalcovou 3D TFT obrazovku mezi budíky nebo bezklíčkové otevírání a startování. Rádio pro nižší výbavové stupně bude mít čtyři nebo šest reproduktorů, CD přehrávač nebo ovládání na volantu, umístěno pak bude na středové konzoli, která je nápadně podobné té v Nissanu NP300 Navara. Sedadla se chlubí výraznou bederní podpěrou, nastavováním ve čtyřech, šesti nebo osmi směrech a vyhříváním. Napříč kabinou je pak hned několik odkládacích ploch.

Základem pickupu je rámová konstrukce aliance Renault-Nissan, která v případě provedení s dvojkabinou nabízí vzadu pětiprvkovou nápravu. To výrazně zvyšuje komfort celé posádky. Světlá výška 230 milimetrů v kombinaci s výraznými nájezdovými i přejezdovými úhly zajišťuje dokonalou průchodnost terénem. Samotná ložná plocha obsahuje kotvící oka nebo zásuvku na 12 V, přívěs může mít až 3,5 tuny. Pod kapotou se primárně objeví dvakrát přeplňované naftové čtyřválce dCi o objemu 2.3 litru z modelu Master. Slabší má 118 kW (160 k), silnější 140 kW (190 k). Vybrané trhy se mohou těšit také na zážehový čtyřválce o objemu 2.5 litru s výkonem 118 kW (160 k), respektive naftový čtyřválec 2.5 dCi o výkonu 118 kW (160 k) nebo 140 kW (190 k). Poháněna budou zadní nebo všechna kola (tři jízdní režimy, včetně uzamčené čtyřkolky), a to přes šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovku. Spolu s pohonem čtyř kol je spojen rovněž elektronický diferenciál s omezenou svorností, respektive mechanicky uzamykatelný zadní diferenciál. Bezpečnostní výbava zahrnuje mimo jiné asistenty pro sjíždění i rozjíždění do kopce. Prodeje Renaultu Alaskan začnou v Kolumbii ještě letos, přes Latinskou Ameriku by se vůz jako globální mohl dostat i k nám.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.