Amarok má novou konkurenci, přichází Renault Alaskan

ar6, 30. června 2016, 19:10 Google+

Pokud nepočítáme úpravy modelu Kangoo, pak svůj první pickup představil Renault až loni v červnu. Duster Oroch ale i tak stihl v Latinské Americe posbírat několik ocenění a především zaujmout zákazníky. O něco větší Alaskan tak má na co navazovat, avšak soudě dle prvních informací by s tím neměl mít vůbec žádný problém.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Alaskan je prvním příspěvkem značky do segmentu velkých pickupů.

Renault Alaskan je prvním příspěvkem značky do segmentu velkých pickupů. | foto: Renault

Sdílejte článek

Ve formě konceptu se Alaskan, což je mimochodem odvozeno od aleutského slova alaska, znamenající velkou zemi, poprvé představil loni na podzim v Paříži. Sériová verze tak na sebe nenechala dlouho čekat a koncepční podobě jako by z oka vypadla. Samozřejmě nečekejte výstřelky showcaru v podobě vytažených kol nebo futuristického střešního nosiče. Základní tvary, včetně výrazné chromované masky chladiče, však zůstaly zachovány. Světla jsou vybavena denním LED svícením ve tvaru písmene C, plynule navazujícím na spodní okraj masky. Robustnost vozu dodávají výrazná kapota a především vytažené blatníky, hostící kola o průměru 16 až 18 palců. Zadní část je jednoduchá, vzhledem k ložné ploše ani nejde vymýšlet nějakou divočinu. Za zmínku nicméně stojí chromovaný nárazník i název modelu velkými písmeny pod logem Renaultu.

Alaskan bude v nabídce s jednoduchou nebo dvojitou kabinou (podle trhu), přičemž ve druhém případě si budou cestující vzadu užívat 589 milimetrů před svými koleny. Přesně tolik jim francouzský nováček nabídne, ale bude k nim štědrý i v dalších ohledech. V případě vybavení dvouzónovou automatickou klimatizací dostanou své vlastní výdechy, a to nebývalo vždy obvyklé. Také další prvky patří spíše mezi SUV. Na vybraných trzích tak bude mít Alaskan infotainment se sedmipalcovým displejem, konektivitou s chytrými telefony nebo rádiem, panoramatický kamerový systém, pětipalcovou 3D TFT obrazovku mezi budíky nebo bezklíčkové otevírání a startování. Rádio pro nižší výbavové stupně bude mít čtyři nebo šest reproduktorů, CD přehrávač nebo ovládání na volantu, umístěno pak bude na středové konzoli, která je nápadně podobné té v Nissanu NP300 Navara. Sedadla se chlubí výraznou bederní podpěrou, nastavováním ve čtyřech, šesti nebo osmi směrech a vyhříváním. Napříč kabinou je pak hned několik odkládacích ploch.

Základem pickupu je rámová konstrukce aliance Renault-Nissan, která v případě provedení s dvojkabinou nabízí vzadu pětiprvkovou nápravu. To výrazně zvyšuje komfort celé posádky. Světlá výška 230 milimetrů v kombinaci s výraznými nájezdovými i přejezdovými úhly zajišťuje dokonalou průchodnost terénem. Samotná ložná plocha obsahuje kotvící oka nebo zásuvku na 12 V, přívěs může mít až 3,5 tuny. Pod kapotou se primárně objeví dvakrát přeplňované naftové čtyřválce dCi o objemu 2.3 litru z modelu Master. Slabší má 118 kW (160 k), silnější 140 kW (190 k). Vybrané trhy se mohou těšit také na zážehový čtyřválce o objemu 2.5 litru s výkonem 118 kW (160 k), respektive naftový čtyřválec 2.5 dCi o výkonu 118 kW (160 k) nebo 140 kW (190 k). Poháněna budou zadní nebo všechna kola (tři jízdní režimy, včetně uzamčené čtyřkolky), a to přes šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovku. Spolu s pohonem čtyř kol je spojen rovněž elektronický diferenciál s omezenou svorností, respektive mechanicky uzamykatelný zadní diferenciál. Bezpečnostní výbava zahrnuje mimo jiné asistenty pro sjíždění i rozjíždění do kopce. Prodeje Renaultu Alaskan začnou v Kolumbii ještě letos, přes Latinskou Ameriku by se vůz jako globální mohl dostat i k nám.

Vytisknout

Diskuze: Amarok má novou konkurenci, přichází Renault Alaskan

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

McLaren F1 GTR

7 úchvatných vozů s přídomkem GTR

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud