Pokud nepočítáme úpravy modelu Kangoo, pak svůj první pickup představil Renault až loni v červnu. Duster Oroch ale i tak stihl v Latinské Americe posbírat několik ocenění a především zaujmout zákazníky. O něco větší Alaskan tak má na co navazovat, avšak soudě dle prvních informací by s tím neměl mít vůbec žádný problém.
Ve formě konceptu se Alaskan, což je mimochodem odvozeno od aleutského slova alaska, znamenající velkou zemi, poprvé představil loni na podzim v Paříži. Sériová verze tak na sebe nenechala dlouho čekat a koncepční podobě jako by z oka vypadla. Samozřejmě nečekejte výstřelky showcaru v podobě vytažených kol nebo futuristického střešního nosiče. Základní tvary, včetně výrazné chromované masky chladiče, však zůstaly zachovány. Světla jsou vybavena denním LED svícením ve tvaru písmene C, plynule navazujícím na spodní okraj masky. Robustnost vozu dodávají výrazná kapota a především vytažené blatníky, hostící kola o průměru 16 až 18 palců. Zadní část je jednoduchá, vzhledem k ložné ploše ani nejde vymýšlet nějakou divočinu. Za zmínku nicméně stojí chromovaný nárazník i název modelu velkými písmeny pod logem Renaultu.
Alaskan bude v nabídce s jednoduchou nebo dvojitou kabinou (podle trhu), přičemž ve druhém případě si budou cestující vzadu užívat 589 milimetrů před svými koleny. Přesně tolik jim francouzský nováček nabídne, ale bude k nim štědrý i v dalších ohledech. V případě vybavení dvouzónovou automatickou klimatizací dostanou své vlastní výdechy, a to nebývalo vždy obvyklé. Také další prvky patří spíše mezi SUV. Na vybraných trzích tak bude mít Alaskan infotainment se sedmipalcovým displejem, konektivitou s chytrými telefony nebo rádiem, panoramatický kamerový systém, pětipalcovou 3D TFT obrazovku mezi budíky nebo bezklíčkové otevírání a startování. Rádio pro nižší výbavové stupně bude mít čtyři nebo šest reproduktorů, CD přehrávač nebo ovládání na volantu, umístěno pak bude na středové konzoli, která je nápadně podobné té v Nissanu NP300 Navara. Sedadla se chlubí výraznou bederní podpěrou, nastavováním ve čtyřech, šesti nebo osmi směrech a vyhříváním. Napříč kabinou je pak hned několik odkládacích ploch.
Základem pickupu je rámová konstrukce aliance Renault-Nissan, která v případě provedení s dvojkabinou nabízí vzadu pětiprvkovou nápravu. To výrazně zvyšuje komfort celé posádky. Světlá výška 230 milimetrů v kombinaci s výraznými nájezdovými i přejezdovými úhly zajišťuje dokonalou průchodnost terénem. Samotná ložná plocha obsahuje kotvící oka nebo zásuvku na 12 V, přívěs může mít až 3,5 tuny. Pod kapotou se primárně objeví dvakrát přeplňované naftové čtyřválce dCi o objemu 2.3 litru z modelu Master. Slabší má 118 kW (160 k), silnější 140 kW (190 k). Vybrané trhy se mohou těšit také na zážehový čtyřválce o objemu 2.5 litru s výkonem 118 kW (160 k), respektive naftový čtyřválec 2.5 dCi o výkonu 118 kW (160 k) nebo 140 kW (190 k). Poháněna budou zadní nebo všechna kola (tři jízdní režimy, včetně uzamčené čtyřkolky), a to přes šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovku. Spolu s pohonem čtyř kol je spojen rovněž elektronický diferenciál s omezenou svorností, respektive mechanicky uzamykatelný zadní diferenciál. Bezpečnostní výbava zahrnuje mimo jiné asistenty pro sjíždění i rozjíždění do kopce. Prodeje Renaultu Alaskan začnou v Kolumbii ještě letos, přes Latinskou Ameriku by se vůz jako globální mohl dostat i k nám.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.