Fiat nedávno i na český trh uvedl omlazené užitkové Fiorino. Tak jako je tomu dobrým zvykem, i z něj Italové odvodili čistě osobní variantu s komfortem blízkým Puntu nebo Tipu. Jmenuje se Qubo a změnami při aktuální modernizaci kopíruje svého pracovního sourozence.
Fiat Qubo se v nabídce turínské automobilky objevuje již od roku 2008, rozhodně tedy není nejmladší. V Česku si však nikdy příliš velkou oblibu nezískal (letos zatím prodány 2 kusy), na čemž může mít jistě podíl i vyšší cena. Buď jak buď, nyní nastupuje Qubo omlazené, které dostalo novou masku chladiče, přední nárazník v barvě karosérie a přepracované víko zavazadlového prostoru. Spolu s bočním prosklením jsou to také prvky, jimiž vůz nejlépe odlišíte od užitkového Fiorina. Paletu barev rozšířily odstíny bronzová Magnetico a modrá Libertà, kombinovat je lze s 15palcovými ocelovými koly, 15palcovými litými koly s diamantovým efektem nebo 16palcovými černými ráfky.
Největším trumfem jen 3,9 metru dlouhého MPV je vnitřní variabilita. Pět sedadel lze uspořádat až v šestnácti různých kombinacích, zavazadlový prosto má základní objem 330 litrů (250 litrů ve verzi na CNG). Po sklopení sedadel objem vzroste na 2500 litrů, volitelné sklápěcí sedadlo spolujezdce pak dovoluje převážet až 2,5 metru dlouhé předměty. Pracoviště řidiče se pyšní novým volantem (na přání multifunkční a potažený kůží) a přepracovanými budíky, tou vůbec největší změnou je však zavedení multimediálního systém s pětipalcovou dotykovou obrazovkou. Základní verze má rádio s Bluetooth, MP3, USB a šesti reproduktory, dostupná je rovněž navigace. Podobně jako zvenku na kolech a barvách, zapracoval Fiat uvnitř na kvalitě materiálů a čalounění.
Základním motorem je zážehová čtrnáctistovka o výkonu 77 koní, následují naftová třináctistovka s výkonem 80 nebo 95 koní a čtrnáctistovka s pohonem na CNG, disponující výkonem 70 koní. Naftové motory budou k dispozici také v úsporném provedení se systémem start & stop, inteligentním alternátorem a upravenou olejovou pompou, slabší z nich může mít pětistupňovou robotizovanou převodovku. Ostatní jednotky disponují standardním pětistupňovým manuálem.
Základní výbava Easy obsahuje čtveřici airbagů, rádio s CD a MP3, klimatizaci, elektrická přední okna nebo dálkové centrální zamykání. Prostřední linie Lounge přidává infotainment, mlhovky, tempomat nebo vyhřívaná zpětná zrcátka. Nejvyšším a zároveň tak trochu samostatným stupněm je Trekking. Ten má vedle bohatší výbavy systém Traction+, pneumatiky Mud & Snow s 15palcovými litými koly, vyšší světlou výšku a především stříbrně lakovaný plast uprostřed nárazníků. Cílem je působit jako terénní auto, což se relativně dobře daří. Omlazená novinka je zatím v prodeji jen v Itálii, ceny startují na 13 950 eurech včetně DPH (cca 378 000 korun). Za nejdražší Qubo dáte 20 200 eur (cca 547 000 korun).
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.