Mizerné prodeje Fiatu Qubo má spravit modernizace, cena je pořád vysoká

ar6, 16. června 2016, 03:15 Google+

Fiat nedávno i na český trh uvedl omlazené užitkové Fiorino. Tak jako je tomu dobrým zvykem, i z něj Italové odvodili čistě osobní variantu s komfortem blízkým Puntu nebo Tipu. Jmenuje se Qubo a změnami při aktuální modernizaci kopíruje svého pracovního sourozence.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat Qubo má po faceliftu nový design, uvnitř došlo na zvýšení kvality.

Fiat Qubo má po faceliftu nový design, uvnitř došlo na zvýšení kvality. | foto: Fiat

Sdílejte článek

Fiat Qubo se v nabídce turínské automobilky objevuje již od roku 2008, rozhodně tedy není nejmladší. V Česku si však nikdy příliš velkou oblibu nezískal (letos zatím prodány 2 kusy), na čemž může mít jistě podíl i vyšší cena. Buď jak buď, nyní nastupuje Qubo omlazené, které dostalo novou masku chladiče, přední nárazník v barvě karosérie a přepracované víko zavazadlového prostoru. Spolu s bočním prosklením jsou to také prvky, jimiž vůz nejlépe odlišíte od užitkového Fiorina. Paletu barev rozšířily odstíny bronzová Magnetico a modrá Libertà, kombinovat je lze s 15palcovými ocelovými koly, 15palcovými litými koly s diamantovým efektem nebo 16palcovými černými ráfky.

Největším trumfem jen 3,9 metru dlouhého MPV je vnitřní variabilita. Pět sedadel lze uspořádat až v šestnácti různých kombinacích, zavazadlový prosto má základní objem 330 litrů (250 litrů ve verzi na CNG). Po sklopení sedadel objem vzroste na 2500 litrů, volitelné sklápěcí sedadlo spolujezdce pak dovoluje převážet až 2,5 metru dlouhé předměty. Pracoviště řidiče se pyšní novým volantem (na přání multifunkční a potažený kůží) a přepracovanými budíky, tou vůbec největší změnou je však zavedení multimediálního systém s pětipalcovou dotykovou obrazovkou. Základní verze má rádio s Bluetooth, MP3, USB a šesti reproduktory, dostupná je rovněž navigace. Podobně jako zvenku na kolech a barvách, zapracoval Fiat uvnitř na kvalitě materiálů a čalounění.

Základním motorem je zážehová čtrnáctistovka o výkonu 77 koní, následují naftová třináctistovka s výkonem 80 nebo 95 koní a čtrnáctistovka s pohonem na CNG, disponující výkonem 70 koní. Naftové motory budou k dispozici také v úsporném provedení se systémem start & stop, inteligentním alternátorem a upravenou olejovou pompou, slabší z nich může mít pětistupňovou robotizovanou převodovku. Ostatní jednotky disponují standardním pětistupňovým manuálem.

Základní výbava Easy obsahuje čtveřici airbagů, rádio s CD a MP3, klimatizaci, elektrická přední okna nebo dálkové centrální zamykání. Prostřední linie Lounge přidává infotainment, mlhovky, tempomat nebo vyhřívaná zpětná zrcátka. Nejvyšším a zároveň tak trochu samostatným stupněm je Trekking. Ten má vedle bohatší výbavy systém Traction+, pneumatiky Mud & Snow s 15palcovými litými koly, vyšší světlou výšku a především stříbrně lakovaný plast uprostřed nárazníků. Cílem je působit jako terénní auto, což se relativně dobře daří. Omlazená novinka je zatím v prodeji jen v Itálii, ceny startují na 13 950 eurech včetně DPH (cca 378 000 korun). Za nejdražší Qubo dáte 20 200 eur (cca 547 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Mizerné prodeje Fiatu Qubo má spravit modernizace, cena je pořád vysoká

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Modernizovaný Peugeot 2008 v atraktivním provedení GT line

První dojmy: Peugeot 2008 po faceliftu: Plusy i mínusy, nutno přemýšlet

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud