Suzuki Super Carry se v jedné ze svých specifikací kdysi dávno mihlo také u nás, pravdou ale je, že největší popularity dosahuje v Japonsku, kde se poprvé ukázalo již v roce 1967, a Indii. V těchto dnech míří do výroby v pořadí již jedenáctá generace malého pracanta, kterou mimo jiné trhy dostane také Jihoafrická republika, kde vůz oslavil svou premiéru.
Na rozdíl od některých v Evropě prodávaných užitkových modelů si Super Carry na nic nehraje a svým majitelům (a celému okolí) jasně říká, pro jaké účely vzniklo. Světlá výška 175 milimetrů zlepšuje pohyb po méně kvalitních silnicích, plastové nárazníky pro změnu zaručí, že nebudete každý týden trávit v lakovně. A pak je tu interiér, který obsahuje jen volant, pedály, místa k sezení a řadicí páku. Na nějakou středovou konzoli zapomeňte, to samé na rádio nebo ventilaci. Stačí přece stáhnout okno. Praktické jsou ovšem dvě otevřené schránky ve vrchní části palubní desky.
Hlavním cílem 3,8 metru dlouhého a 1,56 metru širokého valníčku totiž není pohodlně odvézt pasažéry, ale převézt co nejvíc nákladu z bodu A do bodu B. K tomu je určena korba, kterou lze opatřit také krycí nástavbou, s délkou 2,18 metru a šířkou 1,49 metru, respektive užitečná hmotnost 750 kilogramů. K zahození není ani poloměr otáčení s hodnotou 8,6 metru.
Pod kapotou zážehový čtyřválec o výkonu 73 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 101 Nm při 3000 ot./min. Pětistupňová manuální převodovka pohání zadní kola. Vpředu je nezávislé zavěšení MacPherson, vzadu potom klasická tuhá náprava s listovými pery. Opět kvůli nákladu. Do JAR, kde cena statuje na 129 900 randech (cca 202 000 korun), bude vozidlo importováno z Indie. Tam bude pod značkou Maruti Suzuki probíhat jeho výroba. Na prakticky domácím trhu se užitkový Super Carry objeví v příštích měsících.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?