Suzuki Super Carry se v jedné ze svých specifikací kdysi dávno mihlo také u nás, pravdou ale je, že největší popularity dosahuje v Japonsku, kde se poprvé ukázalo již v roce 1967, a Indii. V těchto dnech míří do výroby v pořadí již jedenáctá generace malého pracanta, kterou mimo jiné trhy dostane také Jihoafrická republika, kde vůz oslavil svou premiéru.
Na rozdíl od některých v Evropě prodávaných užitkových modelů si Super Carry na nic nehraje a svým majitelům (a celému okolí) jasně říká, pro jaké účely vzniklo. Světlá výška 175 milimetrů zlepšuje pohyb po méně kvalitních silnicích, plastové nárazníky pro změnu zaručí, že nebudete každý týden trávit v lakovně. A pak je tu interiér, který obsahuje jen volant, pedály, místa k sezení a řadicí páku. Na nějakou středovou konzoli zapomeňte, to samé na rádio nebo ventilaci. Stačí přece stáhnout okno. Praktické jsou ovšem dvě otevřené schránky ve vrchní části palubní desky.
Hlavním cílem 3,8 metru dlouhého a 1,56 metru širokého valníčku totiž není pohodlně odvézt pasažéry, ale převézt co nejvíc nákladu z bodu A do bodu B. K tomu je určena korba, kterou lze opatřit také krycí nástavbou, s délkou 2,18 metru a šířkou 1,49 metru, respektive užitečná hmotnost 750 kilogramů. K zahození není ani poloměr otáčení s hodnotou 8,6 metru.
Pod kapotou zážehový čtyřválec o výkonu 73 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 101 Nm při 3000 ot./min. Pětistupňová manuální převodovka pohání zadní kola. Vpředu je nezávislé zavěšení MacPherson, vzadu potom klasická tuhá náprava s listovými pery. Opět kvůli nákladu. Do JAR, kde cena statuje na 129 900 randech (cca 202 000 korun), bude vozidlo importováno z Indie. Tam bude pod značkou Maruti Suzuki probíhat jeho výroba. Na prakticky domácím trhu se užitkový Super Carry objeví v příštích měsících.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.