Suzuki Super Carry se v jedné ze svých specifikací kdysi dávno mihlo také u nás, pravdou ale je, že největší popularity dosahuje v Japonsku, kde se poprvé ukázalo již v roce 1967, a Indii. V těchto dnech míří do výroby v pořadí již jedenáctá generace malého pracanta, kterou mimo jiné trhy dostane také Jihoafrická republika, kde vůz oslavil svou premiéru.
Na rozdíl od některých v Evropě prodávaných užitkových modelů si Super Carry na nic nehraje a svým majitelům (a celému okolí) jasně říká, pro jaké účely vzniklo. Světlá výška 175 milimetrů zlepšuje pohyb po méně kvalitních silnicích, plastové nárazníky pro změnu zaručí, že nebudete každý týden trávit v lakovně. A pak je tu interiér, který obsahuje jen volant, pedály, místa k sezení a řadicí páku. Na nějakou středovou konzoli zapomeňte, to samé na rádio nebo ventilaci. Stačí přece stáhnout okno. Praktické jsou ovšem dvě otevřené schránky ve vrchní části palubní desky.
Hlavním cílem 3,8 metru dlouhého a 1,56 metru širokého valníčku totiž není pohodlně odvézt pasažéry, ale převézt co nejvíc nákladu z bodu A do bodu B. K tomu je určena korba, kterou lze opatřit také krycí nástavbou, s délkou 2,18 metru a šířkou 1,49 metru, respektive užitečná hmotnost 750 kilogramů. K zahození není ani poloměr otáčení s hodnotou 8,6 metru.
Pod kapotou zážehový čtyřválec o výkonu 73 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 101 Nm při 3000 ot./min. Pětistupňová manuální převodovka pohání zadní kola. Vpředu je nezávislé zavěšení MacPherson, vzadu potom klasická tuhá náprava s listovými pery. Opět kvůli nákladu. Do JAR, kde cena statuje na 129 900 randech (cca 202 000 korun), bude vozidlo importováno z Indie. Tam bude pod značkou Maruti Suzuki probíhat jeho výroba. Na prakticky domácím trhu se užitkový Super Carry objeví v příštích měsících.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?