Jedním z lídrů na trhu s pickupy je Volkswagen Amarok, jemuž ale s přibývající konkurencí začal trochu docházet dech. Proto ho Němci podrobili omlazovací kůře, při níž došlo především na naftové šestiválce pod kapotou.
Rozbor modernizovaného Amaroku musíme začít pod kapotou, kam se nastěhoval třílitrový vidlicový šestiválec TDI hned ve třech výkonových variantách. Od 163 koní se přes 204 kobylek dostaneme až 224 plnokrevníkům, navíc podpořených 550 Nm točivého momentu, dostupných od 1500 ot./min. S motorem bude spojena manuální nebo automatická osmistupňová převodovka s delším posledním převodem pro šetření paliva. Nejsilnější model, který bude k dispozici nejdříve, si tak s automatem nárokuje jen 7,6 l/100 km.
V závislosti na výkonu motoru budou poháněna zadní nebo všechna kola. Pohon obou náprav je buď ve verzi s mechanickou převodovkou jako pohon zadních kol s připojitelnou přední nápravou, nebo v kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou jako trvalý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen. Evropská specifikace Amaroku se dále může těšit na řízení s posilovačem Servotronic, standardní multikolizní brzdu a v kombinaci s nejsilnějším šestiválcem také na 17palcové kotouče vpředu a 16palcové kotouče vzadu.
Design 5,25 metru dlouhého pickupu oživují nový přední nárazník, výraznější maska chladiče nebo jiná optika světel vpředu i vzadu. Při uvedení omlazené verze na trh navíc Volkswagen nabídne model s označením Aventura, odlišující se rámem za kabinou v barvě karosérie, bi-xenonovými světly s LED diodami denního svícení vpředu nebo 20palcovými koly. Ve výbavě se pak objevuje couvací kamera a zadní parkovací senzory.
Nákladový prostor má i nadále plochu 2,52 m2, což stačí například na jednu europaletu. Nosnost vozu je až jedna tuny, přívěs navíc může mít až 3,5 tuny. K dispozici jsou také různé rámy a kryty, ochranné povrchové úpravy nebo uzavřené nástavby. Do interiéru nás Volkswagen zatím nepustil, těšit se ale můžeme na novou přístrojovou desku a ergonomičtější sedadla.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?