Jedním z lídrů na trhu s pickupy je Volkswagen Amarok, jemuž ale s přibývající konkurencí začal trochu docházet dech. Proto ho Němci podrobili omlazovací kůře, při níž došlo především na naftové šestiválce pod kapotou.
Rozbor modernizovaného Amaroku musíme začít pod kapotou, kam se nastěhoval třílitrový vidlicový šestiválec TDI hned ve třech výkonových variantách. Od 163 koní se přes 204 kobylek dostaneme až 224 plnokrevníkům, navíc podpořených 550 Nm točivého momentu, dostupných od 1500 ot./min. S motorem bude spojena manuální nebo automatická osmistupňová převodovka s delším posledním převodem pro šetření paliva. Nejsilnější model, který bude k dispozici nejdříve, si tak s automatem nárokuje jen 7,6 l/100 km.
V závislosti na výkonu motoru budou poháněna zadní nebo všechna kola. Pohon obou náprav je buď ve verzi s mechanickou převodovkou jako pohon zadních kol s připojitelnou přední nápravou, nebo v kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou jako trvalý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen. Evropská specifikace Amaroku se dále může těšit na řízení s posilovačem Servotronic, standardní multikolizní brzdu a v kombinaci s nejsilnějším šestiválcem také na 17palcové kotouče vpředu a 16palcové kotouče vzadu.
Design 5,25 metru dlouhého pickupu oživují nový přední nárazník, výraznější maska chladiče nebo jiná optika světel vpředu i vzadu. Při uvedení omlazené verze na trh navíc Volkswagen nabídne model s označením Aventura, odlišující se rámem za kabinou v barvě karosérie, bi-xenonovými světly s LED diodami denního svícení vpředu nebo 20palcovými koly. Ve výbavě se pak objevuje couvací kamera a zadní parkovací senzory.
Nákladový prostor má i nadále plochu 2,52 m2, což stačí například na jednu europaletu. Nosnost vozu je až jedna tuny, přívěs navíc může mít až 3,5 tuny. K dispozici jsou také různé rámy a kryty, ochranné povrchové úpravy nebo uzavřené nástavby. Do interiéru nás Volkswagen zatím nepustil, těšit se ale můžeme na novou přístrojovou desku a ergonomičtější sedadla.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.