Jednou z hlavních novinek ženevského autosalonu je trojice velkých MPV od koncernu PSA a Toyoty. A zatímco Citroën SpaceTourer a Peugeot Traveller jsme do posledního šroubku již rozebrali, Japonci si s představením modelu ProAce Verso dávali na čas. Pokud však čekáte výraznější odlišení od francouzských sourozenců, budete zklamáni.
Stejně jako všechny nové Toyoty, má i ProAce Verso přední část ve stylu Under Priority. To znamená, že světlomety přímo vycházejí z masky chladiče, která je pro změnu vybavena (alespoň ve vyšších verzích výbavy) chromovanou linkou. Nárazník zdobí rozměrný nasávací otvor, opět s chromovanou linkou. Kola mají 16 nebo 17 palců v ocelovém provedení s ozdobnými kryty, respektive 17 palců, pokud chcete hliníkové disky.
Podobně jako u francouzských sourozenců budou v nabídce tři typy karosérie. Compact má délku 4,6 metru a rozvor 2,9 metru, Medium má délku 4,9 metru a rozvor 3,2 metru a konečně Long má délku 5,3 metru a rozvor 3,2 metru. Šířka 2,2 metru a výška 1,9 metru je pro všechny verze shodná. ProAce Verso Family nabízí místo osmi cestujícím s dvojicí trojmístných lavic, které jsou posuvné v rámci praktického kolejnicového systému. Zároveň jsou obě lavice sklopné v poměru 60:40, všechna místa vzadu mají úchyty Isofix a druhá řada dostala i výklopné stolečky. Z dalších praktických řešení jmenuje elektrické ovládání posuvných bočních dveří a oteviratelné okno víka kufru.
Společně s modelem Shuttle, jehož interiér nabízí 8 nebo 9 míst k sezení, má Family společnou nabídku všech tří typů karosérie. Naproti tomu ProAce Verso VIP je k dispozici jen s karosérií Medium a Long, uvnitř potom najdeme 6 nebo 7 míst. V prvním případě jsou samostatná sedadla ve všech třech řadách, v tom druhém je ve třetí řadě lavice, dělená v poměru 60:40. V obou případech jsou dvě prostřední sedačky otočné proti směru jízdy. Vedle této funkce má model VIP zatmavená boční okna nebo možnost koženého čalounění.
Nejslabším motorem je naftová šestnáctistovka o výkonu 95 koní v kombinaci s pětistupňovou manuální nebo šestistupňovou robotizovanou převodovkou. Výkonnější verze téže jednotky má 115 koní a výhradně šestistupňovou manuální převodovku. Dvoulitrový turbodiesel má 150 nebo 180 koní, v prvním případě s manuální šestistupňovou převodovkou a v tom druhém s automatickou šestistupňovou převodovkou. Volič manuálu nebo automatu je umístěn na středové konzoli v lepším dosahu řidiče, vedle něj má ProAce také multimediální systém nebo čitelné analogové budíky.
Stejně jako u dalších modelů Toyota se v nabídce objeví balíček Safety Sense. Ten zahrnuje varování před čelní srážkou, automatické nouzové brzdění, sledování slepého úhlu, udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání únavy řidiče, čtení dopravních značek s inteligentním přizpůsobením rychlosti, adaptivní přední světla a automatická dálková světla.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?