Toyota ProAce Verso je posledním z praktických trojčat, odlišuje se především vzhledem

Toyota ProAce je posledním z trojčat, mezi něž patří Citroën SpaceTourer a Peugeot Traveller.
Toyota ProAce je posledním z trojčat, mezi něž patří Citroën SpaceTourer a Peugeot Traveller., foto: Toyota
ar6 9. března 2016 13:05
Sdílej:

Jednou z hlavních novinek ženevského autosalonu je trojice velkých MPV od koncernu PSA a Toyoty. A zatímco Citroën SpaceTourer a Peugeot Traveller jsme do posledního šroubku již rozebrali, Japonci si s představením modelu ProAce Verso dávali na čas. Pokud však čekáte výraznější odlišení od francouzských sourozenců, budete zklamáni.

Stejně jako všechny nové Toyoty, má i ProAce Verso přední část ve stylu Under Priority. To znamená, že světlomety přímo vycházejí z masky chladiče, která je pro změnu vybavena (alespoň ve vyšších verzích výbavy) chromovanou linkou. Nárazník zdobí rozměrný nasávací otvor, opět s chromovanou linkou. Kola mají 16 nebo 17 palců v ocelovém provedení s ozdobnými kryty, respektive 17 palců, pokud chcete hliníkové disky.

Podobně jako u francouzských sourozenců budou v nabídce tři typy karosérie. Compact má délku 4,6 metru a rozvor 2,9 metru, Medium má délku 4,9 metru a rozvor 3,2 metru a konečně Long má délku 5,3 metru a rozvor 3,2 metru. Šířka 2,2 metru a výška 1,9 metru je pro všechny verze shodná. ProAce Verso Family nabízí místo osmi cestujícím s dvojicí trojmístných lavic, které jsou posuvné v rámci praktického kolejnicového systému. Zároveň jsou obě lavice sklopné v poměru 60:40, všechna místa vzadu mají úchyty Isofix a druhá řada dostala i výklopné stolečky. Z dalších praktických řešení jmenuje elektrické ovládání posuvných bočních dveří a oteviratelné okno víka kufru.

Společně s modelem Shuttle, jehož interiér nabízí 8 nebo 9 míst k sezení, má Family společnou nabídku všech tří typů karosérie. Naproti tomu ProAce Verso VIP je k dispozici jen s karosérií Medium a Long, uvnitř potom najdeme 6 nebo 7 míst. V prvním případě jsou samostatná sedadla ve všech třech řadách, v tom druhém je ve třetí řadě lavice, dělená v poměru 60:40. V obou případech jsou dvě prostřední sedačky otočné proti směru jízdy. Vedle této funkce má model VIP zatmavená boční okna nebo možnost koženého čalounění.

Nejslabším motorem je naftová šestnáctistovka o výkonu 95 koní v kombinaci s pětistupňovou manuální nebo šestistupňovou robotizovanou převodovkou. Výkonnější verze téže jednotky má 115 koní a výhradně šestistupňovou manuální převodovku. Dvoulitrový turbodiesel má 150 nebo 180 koní, v prvním případě s manuální šestistupňovou převodovkou a v tom druhém s automatickou šestistupňovou převodovkou. Volič manuálu nebo automatu je umístěn na středové konzoli v lepším dosahu řidiče, vedle něj má ProAce také multimediální systém nebo čitelné analogové budíky.

Stejně jako u dalších modelů Toyota se v nabídce objeví balíček Safety Sense. Ten zahrnuje varování před čelní srážkou, automatické nouzové brzdění, sledování slepého úhlu, udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání únavy řidiče, čtení dopravních značek s inteligentním přizpůsobením rychlosti, adaptivní přední světla a automatická dálková světla.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.