Vyzyvatel Multivanu a třídy V podruhé, tentokrát s lvíčkem ve znaku

ar6, 12. února 2016, 14:45 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Citroënu SpaceTourer jsme se podívali na zoubek minulý týden, takže byste řekli, že jeho sourozenci už nemají čím překvapit. Minimálně v případě Peugeotu Traveller ale platí, že odlišností nabízí více než dost.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot Traveller nahrazuje letitého Experta, na výběr bude několik verzí.

Peugeot Traveller nahrazuje letitého Experta, na výběr bude několik verzí. | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Základ velkoprostorového modelu s lvíčkem na kapotě je samozřejmě stejný. Znamená to použití modifikované platformy EMP2, kterou (v základní podobě) najdeme třeba v útrobách Peugeotu 308. Vzhledem k velikosti Travelleru je důležitá úprava obou náprav - vpředu najdeme typ pseudo MacPherson, zadní náprava dostala příčná ramena. Díky nim dokáže uvézt až 1400 kilogramů nákladu. Vyšší komfort cestování zajišťují speciálně nastavená nápravnice, kloubová spojení a trojúhelníková ramena. Stejně jako u Citroënu mají pružiny proměnnou tuhost a tlumiče proměnlivé tlumení podle zatížení.

„Nejmenším“ Travellerem je provedení Compact s délkou 460 centimetrů, rozvorem 327 centimetrů a zadním převisem o délce 80 centimetrů. Dovnitř se i tak naskládá devět osob, zavazadelník může mít, po vyjmutí zadních sedadel, až 3600 litrů. Střední cestou je model Standard s délkou 495 centimetrů, rozvorem 392 centimetrů a zadním převisem o délce 80 centimetrů. Zdaleka největší je Traveller Long s délkou 530 centimetrů, rozvorem 392 centimetrů a zadním převisem o délce 115 centimetrů. Do zavazadlového prostoru tohoto modelu naložíte po vyjmutí sedaček až 4900 litrů nákladu, i s devíti místy k sezení ale zůstává k dispozici 1500 litrů!

img-responsive

Zavazadlový prostor pojme až 4900 litrů, Peugeot Traveller. | foto: Peugeot

Soukromým zákazníkům bude určena verze Combispace ve výbavových liniích Active a Allure, které usadí 5, 7 nebo 8 pasažérů. Druhou řadu sedadel tvoří buď dělená trojmístná lavice, nebo dvě samostatná sedadla s loketními opěrkami, ve třetí řadě je vždy trojmístná dělená lavice. Jednotlivá sedadla lze posouvat či dokonce vyjímat. Vnitřní komfort mají na starosti výklopné stolky pro druhou řadu sedadel, trojzónová klimatizace, sluneční clony pro druhou řadu sedadel nebo dětské vnitřní zpětné zrcátko. Jen této verzi je určeno vyklápění okna víka kufru.

Firemní zákazníci dostanou verzi Shuttle v liniích Business s 5 až 9 místy k sezení nebo Business VIP s 6 nebo 7 sedadly. Ve druhém případě jsou zadní sedadla potažena kůží a umístěná proti sobě (čtyři samostatná křesla nebo trojmístná zadní lavice), vzniknout tak může improvizovaná konferenční místnost. Výhodou je též střešní panel s ovládáním trojzónové klimatizace a příjemným ambientním osvětlením nebo příplatkové střešní okno.

img-responsive

Průřez luxusní verzí Business VIP, Peugeot Traveller. | foto: Peugeot

Pro soukromé i firemní účely se hodí široké boční posuvné dveře, na přání opatřené bezdotykovým ovládáním, stejně jako po celé kabině rozmístěné čtyři zásuvky 12 V, zásuvka 230 V a USB port. Uvnitř také nechybí odkládací prostory, jejichž souhrnný objem je 74 litrů. Všechny verze mají společnou výšku 192 centimetrů a šířku 190 centimetrů. I přes velké vnější rozměry má Traveller poloměr otáčení nejméně 11,3 metru, což se hodí především při manévrování ve městě.

Palubní deska je úplně stejná jako u SpaceToureru, jedinou změnou je logo na volantu. I ten má mimochodem stejné tvarování. Hlavním prvkem kabiny je sedmipalcový displej multimediálního systému, ovládaný dotykem nebo hlasem. Jeho součástí může být mimo jiné také navigace s trojdimenzionálním zobrazování, doživotní bezplatnou aktualizací map a online službami Peugeot Connect. Součástí „online balíčku“ je funkce Mirror Screen, zahrnující rozhraní Mirror Link a Android Auto. Vysoký akustický komfort je zajištěn dodatečně namontovanými tlumícími materiály a zesílením skel.

img-responsive

Palubní desce dominuje multimediální systém, Peugeot Traveller. | foto: Peugeot

Nejvýraznější odlišností mezi trojčaty koncernu PSA a Toyoty je vnější vzhled. Peugeot kupříkladu dostal přední „vykrojené“ světlomety (ve vyšší výbavách xenonové) a masku chladiče s chromovaným rámečkem. To jsou prvky, typické pro poslední modely značky. V předním nárazníku nechybí LED diody denního svícení, začleněné do chromované lišty ve tvaru bumerangu. V zadní části jsou vertikální zadní světla, doplněná výrazným madlem pro otevírání pátých dveří. Kola mají šestnáct palců a ozdobné kryty nebo sedmnáct palců a hliníkové disky.

Motorová paleta obsahuje čtyři výkonové verze naftových čtyřválců 1.6 nebo 2.0 BlueHDi s modulem selektivní katalytické redukce, filtrem pevných části s aditivem a oxidačním katalyzátorem, zabudovaným u výstupu z motoru. Nejslabší specifikace má 95 koní a je vybavena pětistupňovou manuální nebo šestistupňovou robotizovanou převodovkou. Následují výkony 115 a 150 koní s manuální šestistupňovou převodovkou, a konečně 180 koní se šestistupňovým automatem. Spotřeba se dle verze pohybuje mezi 5,1 - 5,8 l/100 km. Dostupný bude systém Grip Control s celkem pěti režimy (Standard, Sníh, Terén, Písek a ESP Off), což je vylepšený protiprokluzový systém, optimalizující mobilitu předních kol podle typu terénu, podvozek je údajně připraven také na zástavbu pohonu všech kol od společnosti Dangel.

Bezpečnost má na starosti celá řada moderních pomocníků. Mezi ně patří sledování mrtvého úhlu, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, čtení značek s rychlostním omezením, hlídání pozornosti řidiče, varování před rizikem srážky, nouzové brzdění, adaptivní tempomat nebo head up displej. Specialitou je kamera, snímající až 180stupňový úhel za vozidlem, respektive upozorňení řidiče na nutnost přestávky po dvou hodinách nepřetržité jízdy. I díky tomu získal Traveller loni pět hvězdiček Euro NCAP.

Vytisknout

Diskuze: Vyzyvatel Multivanu a třídy V podruhé, tentokrát s lvíčkem ve znaku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

BMW i8 Protonic Edition

V Ženevě se ukáže speciální edice BMW i8 Protonic Red

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud