Citroënu SpaceTourer jsme se podívali na zoubek minulý týden, takže byste řekli, že jeho sourozenci už nemají čím překvapit. Minimálně v případě Peugeotu Traveller ale platí, že odlišností nabízí více než dost.
Základ velkoprostorového modelu s lvíčkem na kapotě je samozřejmě stejný. Znamená to použití modifikované platformy EMP2, kterou (v základní podobě) najdeme třeba v útrobách Peugeotu 308. Vzhledem k velikosti Travelleru je důležitá úprava obou náprav - vpředu najdeme typ pseudo MacPherson, zadní náprava dostala příčná ramena. Díky nim dokáže uvézt až 1400 kilogramů nákladu. Vyšší komfort cestování zajišťují speciálně nastavená nápravnice, kloubová spojení a trojúhelníková ramena. Stejně jako u Citroënu mají pružiny proměnnou tuhost a tlumiče proměnlivé tlumení podle zatížení.
„Nejmenším“ Travellerem je provedení Compact s délkou 460 centimetrů, rozvorem 327 centimetrů a zadním převisem o délce 80 centimetrů. Dovnitř se i tak naskládá devět osob, zavazadelník může mít, po vyjmutí zadních sedadel, až 3600 litrů. Střední cestou je model Standard s délkou 495 centimetrů, rozvorem 392 centimetrů a zadním převisem o délce 80 centimetrů. Zdaleka největší je Traveller Long s délkou 530 centimetrů, rozvorem 392 centimetrů a zadním převisem o délce 115 centimetrů. Do zavazadlového prostoru tohoto modelu naložíte po vyjmutí sedaček až 4900 litrů nákladu, i s devíti místy k sezení ale zůstává k dispozici 1500 litrů!
Soukromým zákazníkům bude určena verze Combispace ve výbavových liniích Active a Allure, které usadí 5, 7 nebo 8 pasažérů. Druhou řadu sedadel tvoří buď dělená trojmístná lavice, nebo dvě samostatná sedadla s loketními opěrkami, ve třetí řadě je vždy trojmístná dělená lavice. Jednotlivá sedadla lze posouvat či dokonce vyjímat. Vnitřní komfort mají na starosti výklopné stolky pro druhou řadu sedadel, trojzónová klimatizace, sluneční clony pro druhou řadu sedadel nebo dětské vnitřní zpětné zrcátko. Jen této verzi je určeno vyklápění okna víka kufru.
Firemní zákazníci dostanou verzi Shuttle v liniích Business s 5 až 9 místy k sezení nebo Business VIP s 6 nebo 7 sedadly. Ve druhém případě jsou zadní sedadla potažena kůží a umístěná proti sobě (čtyři samostatná křesla nebo trojmístná zadní lavice), vzniknout tak může improvizovaná konferenční místnost. Výhodou je též střešní panel s ovládáním trojzónové klimatizace a příjemným ambientním osvětlením nebo příplatkové střešní okno.
Pro soukromé i firemní účely se hodí široké boční posuvné dveře, na přání opatřené bezdotykovým ovládáním, stejně jako po celé kabině rozmístěné čtyři zásuvky 12 V, zásuvka 230 V a USB port. Uvnitř také nechybí odkládací prostory, jejichž souhrnný objem je 74 litrů. Všechny verze mají společnou výšku 192 centimetrů a šířku 190 centimetrů. I přes velké vnější rozměry má Traveller poloměr otáčení nejméně 11,3 metru, což se hodí především při manévrování ve městě.
Palubní deska je úplně stejná jako u SpaceToureru, jedinou změnou je logo na volantu. I ten má mimochodem stejné tvarování. Hlavním prvkem kabiny je sedmipalcový displej multimediálního systému, ovládaný dotykem nebo hlasem. Jeho součástí může být mimo jiné také navigace s trojdimenzionálním zobrazování, doživotní bezplatnou aktualizací map a online službami Peugeot Connect. Součástí „online balíčku“ je funkce Mirror Screen, zahrnující rozhraní Mirror Link a Android Auto. Vysoký akustický komfort je zajištěn dodatečně namontovanými tlumícími materiály a zesílením skel.
Nejvýraznější odlišností mezi trojčaty koncernu PSA a Toyoty je vnější vzhled. Peugeot kupříkladu dostal přední „vykrojené“ světlomety (ve vyšší výbavách xenonové) a masku chladiče s chromovaným rámečkem. To jsou prvky, typické pro poslední modely značky. V předním nárazníku nechybí LED diody denního svícení, začleněné do chromované lišty ve tvaru bumerangu. V zadní části jsou vertikální zadní světla, doplněná výrazným madlem pro otevírání pátých dveří. Kola mají šestnáct palců a ozdobné kryty nebo sedmnáct palců a hliníkové disky.
Motorová paleta obsahuje čtyři výkonové verze naftových čtyřválců 1.6 nebo 2.0 BlueHDi s modulem selektivní katalytické redukce, filtrem pevných části s aditivem a oxidačním katalyzátorem, zabudovaným u výstupu z motoru. Nejslabší specifikace má 95 koní a je vybavena pětistupňovou manuální nebo šestistupňovou robotizovanou převodovkou. Následují výkony 115 a 150 koní s manuální šestistupňovou převodovkou, a konečně 180 koní se šestistupňovým automatem. Spotřeba se dle verze pohybuje mezi 5,1 - 5,8 l/100 km. Dostupný bude systém Grip Control s celkem pěti režimy (Standard, Sníh, Terén, Písek a ESP Off), což je vylepšený protiprokluzový systém, optimalizující mobilitu předních kol podle typu terénu, podvozek je údajně připraven také na zástavbu pohonu všech kol od společnosti Dangel.
Bezpečnost má na starosti celá řada moderních pomocníků. Mezi ně patří sledování mrtvého úhlu, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, čtení značek s rychlostním omezením, hlídání pozornosti řidiče, varování před rizikem srážky, nouzové brzdění, adaptivní tempomat nebo head up displej. Specialitou je kamera, snímající až 180stupňový úhel za vozidlem, respektive upozorňení řidiče na nutnost přestávky po dvou hodinách nepřetržité jízdy. I díky tomu získal Traveller loni pět hvězdiček Euro NCAP.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?