Citroënu SpaceTourer jsme se podívali na zoubek minulý týden, takže byste řekli, že jeho sourozenci už nemají čím překvapit. Minimálně v případě Peugeotu Traveller ale platí, že odlišností nabízí více než dost.
Základ velkoprostorového modelu s lvíčkem na kapotě je samozřejmě stejný. Znamená to použití modifikované platformy EMP2, kterou (v základní podobě) najdeme třeba v útrobách Peugeotu 308. Vzhledem k velikosti Travelleru je důležitá úprava obou náprav - vpředu najdeme typ pseudo MacPherson, zadní náprava dostala příčná ramena. Díky nim dokáže uvézt až 1400 kilogramů nákladu. Vyšší komfort cestování zajišťují speciálně nastavená nápravnice, kloubová spojení a trojúhelníková ramena. Stejně jako u Citroënu mají pružiny proměnnou tuhost a tlumiče proměnlivé tlumení podle zatížení.
„Nejmenším“ Travellerem je provedení Compact s délkou 460 centimetrů, rozvorem 327 centimetrů a zadním převisem o délce 80 centimetrů. Dovnitř se i tak naskládá devět osob, zavazadelník může mít, po vyjmutí zadních sedadel, až 3600 litrů. Střední cestou je model Standard s délkou 495 centimetrů, rozvorem 392 centimetrů a zadním převisem o délce 80 centimetrů. Zdaleka největší je Traveller Long s délkou 530 centimetrů, rozvorem 392 centimetrů a zadním převisem o délce 115 centimetrů. Do zavazadlového prostoru tohoto modelu naložíte po vyjmutí sedaček až 4900 litrů nákladu, i s devíti místy k sezení ale zůstává k dispozici 1500 litrů!
Soukromým zákazníkům bude určena verze Combispace ve výbavových liniích Active a Allure, které usadí 5, 7 nebo 8 pasažérů. Druhou řadu sedadel tvoří buď dělená trojmístná lavice, nebo dvě samostatná sedadla s loketními opěrkami, ve třetí řadě je vždy trojmístná dělená lavice. Jednotlivá sedadla lze posouvat či dokonce vyjímat. Vnitřní komfort mají na starosti výklopné stolky pro druhou řadu sedadel, trojzónová klimatizace, sluneční clony pro druhou řadu sedadel nebo dětské vnitřní zpětné zrcátko. Jen této verzi je určeno vyklápění okna víka kufru.
Firemní zákazníci dostanou verzi Shuttle v liniích Business s 5 až 9 místy k sezení nebo Business VIP s 6 nebo 7 sedadly. Ve druhém případě jsou zadní sedadla potažena kůží a umístěná proti sobě (čtyři samostatná křesla nebo trojmístná zadní lavice), vzniknout tak může improvizovaná konferenční místnost. Výhodou je též střešní panel s ovládáním trojzónové klimatizace a příjemným ambientním osvětlením nebo příplatkové střešní okno.
Pro soukromé i firemní účely se hodí široké boční posuvné dveře, na přání opatřené bezdotykovým ovládáním, stejně jako po celé kabině rozmístěné čtyři zásuvky 12 V, zásuvka 230 V a USB port. Uvnitř také nechybí odkládací prostory, jejichž souhrnný objem je 74 litrů. Všechny verze mají společnou výšku 192 centimetrů a šířku 190 centimetrů. I přes velké vnější rozměry má Traveller poloměr otáčení nejméně 11,3 metru, což se hodí především při manévrování ve městě.
Palubní deska je úplně stejná jako u SpaceToureru, jedinou změnou je logo na volantu. I ten má mimochodem stejné tvarování. Hlavním prvkem kabiny je sedmipalcový displej multimediálního systému, ovládaný dotykem nebo hlasem. Jeho součástí může být mimo jiné také navigace s trojdimenzionálním zobrazování, doživotní bezplatnou aktualizací map a online službami Peugeot Connect. Součástí „online balíčku“ je funkce Mirror Screen, zahrnující rozhraní Mirror Link a Android Auto. Vysoký akustický komfort je zajištěn dodatečně namontovanými tlumícími materiály a zesílením skel.
Nejvýraznější odlišností mezi trojčaty koncernu PSA a Toyoty je vnější vzhled. Peugeot kupříkladu dostal přední „vykrojené“ světlomety (ve vyšší výbavách xenonové) a masku chladiče s chromovaným rámečkem. To jsou prvky, typické pro poslední modely značky. V předním nárazníku nechybí LED diody denního svícení, začleněné do chromované lišty ve tvaru bumerangu. V zadní části jsou vertikální zadní světla, doplněná výrazným madlem pro otevírání pátých dveří. Kola mají šestnáct palců a ozdobné kryty nebo sedmnáct palců a hliníkové disky.
Motorová paleta obsahuje čtyři výkonové verze naftových čtyřválců 1.6 nebo 2.0 BlueHDi s modulem selektivní katalytické redukce, filtrem pevných části s aditivem a oxidačním katalyzátorem, zabudovaným u výstupu z motoru. Nejslabší specifikace má 95 koní a je vybavena pětistupňovou manuální nebo šestistupňovou robotizovanou převodovkou. Následují výkony 115 a 150 koní s manuální šestistupňovou převodovkou, a konečně 180 koní se šestistupňovým automatem. Spotřeba se dle verze pohybuje mezi 5,1 - 5,8 l/100 km. Dostupný bude systém Grip Control s celkem pěti režimy (Standard, Sníh, Terén, Písek a ESP Off), což je vylepšený protiprokluzový systém, optimalizující mobilitu předních kol podle typu terénu, podvozek je údajně připraven také na zástavbu pohonu všech kol od společnosti Dangel.
Bezpečnost má na starosti celá řada moderních pomocníků. Mezi ně patří sledování mrtvého úhlu, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, čtení značek s rychlostním omezením, hlídání pozornosti řidiče, varování před rizikem srážky, nouzové brzdění, adaptivní tempomat nebo head up displej. Specialitou je kamera, snímající až 180stupňový úhel za vozidlem, respektive upozorňení řidiče na nutnost přestávky po dvou hodinách nepřetržité jízdy. I díky tomu získal Traveller loni pět hvězdiček Euro NCAP.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!