Koupě ojetiny je často velkým finančním zásahem do rozpočtu rodiny a tak je důležité si dát pozor na poměrně dost věcí při její koupi. My vám přinášíme hned pět základních bodů, na které byste neměli při nákupu v autobazaru zapomenout.
Obecně samozřejmě platí, že čím modernější a novější auto kupujete, tím je bezpečnější a lépe ochrání posádku v případě nehody. Ne každý ale má na lehce ojeté nové auto a tak se velké procento kupujících ohlíží za starými ojetinami, jejíchž historie a bezpečnost je někdy dost pochybná.
Narušená nosná struktura
V případě vážnější nehody vozu dochází k poškození nosných prvků a bezpečnostních výztuh karoserie. Ty slouží především k pohlcení energie při nárazu a při provizorní opravě se pak málokdo zajímá o to, jak se bude dotyčný vůz chovat při další nehodě. "Takové auto pak už rozhodně nemůže splňovat požadavky na pasivní bezpečnost," varuje Tomáš Svoboda, ředitel služeb Auto ESA.
Vystřelené airbagy
Častým nešvarem u nekvalitních oprav je i to, že se u vozu nevymění vystřelené airbagy. Ty jsou totiž hodně drahým dílem nebo chcete-li součástí výbavy. Podvodný prodávající pak jednoduše místo výměny jen zamaskuje volant nebo sedadla, přepojí kontrolku airbagu například na kontrolku systému ABS a je hotovo. Poznávacím znakem podvodu ale bývá to, že kontrolka airbagu zhasíná po otočení klíčkem s jinou kontrolkou současně, a to je špatně...
Slabá antikorozní ochrana
"Podvodníci používají neoriginální karosářské díly nebo plechy, které nejsou opatřeny kvalitní antikorozní ochranou," upozorňuje dále Tomáš Svoboda z Auto Esa. Nabourané auto vám pak začne brzy rezivět, navíc výrobce nemůže v takovém případě odpovídat několikaletou garancí proti korozi.
Zatékání do interiéru
Na první pohled to nejde poznat, ale automobily po velkých nehodách jsou někdy doslova prohnuty. Jednotlivé karosářské díly pak do sebe pořádně nezapadají a mají mezi sebou větší mezery. Těmi pak může do interiéru zatékat voda, ale není to vždy pravidlem. Tak či tak, pokud uvidíte vůz, který má jednotlivé díly karoserie s různě velkými spárami, pryč od něj.
Poruchy elektroniky
Již zmíněná vlhkost v interiéru ale bývá často důvodem, proč se v autě porouchává různá elektronika. Časté jsou závady audio systému, světel a nebo dokonce základních funkcí auta. Závady elektroinstalace jsou pak možným důkazem neprofesionální opravy a v tomto případě hrozí i riziko požáru. V lepším případě je výsledkem jen poškozená elektronika a nefunkční auto. "V horším případě pak ale může začít vůz dokonce i hořet," nabádá k opatrnosti Svoboda.
Rada na závěr
Kdo z vás není vyučený automechanik a nebo nemá dostatečné znalosti z oboru automobilů a jejich prodeje, měl by se obrátit na certifikované a prověřené prodejce ojetých vozů. Ty si nedovolí takovou ojetinu vykoupit a nabízet k prodeji, ale i tak platí, že opatrnost je na místě, a to vždy a v jakémkoliv autobazaru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.