Po možná největším skandálu v oblasti automobilového průmyslu, týkajícím se falšování emisí naftových motorů koncernu VW se na svět dostává další šokující zpráva. Ta pro změnu týká pneumatik a jejich označení.
Nejnovější test zimních pneumatik, který provedla organizace ADAC společně se spotřebitelským institutem Stiftung Warentest totiž ukázal velmi šokující fakt... Tím je nedostatečně účinná kontrola v dodržování právních předpisů Evropské komise ze strany členských států Evropské unie. A co tím máme vlastně na mysli?
V nedávno provedeném testu přilnavosti na mokrém povrchu v kategorii pneumatik v rozměru 165/70 R14 se nejlepší zimní pneumatikou stala ContiWinterContact TS 850. Ta má na štítku EU klasifikaci C a z rychlosti 80 km/h dokáže vůz zastavit na vzdálenosti 36,2 m. Naopak nejhoršího výsledku dosáhla pneumatika asijského výrobce, která však měla taktéž klasifikaci C! Ta ale k zastavení vozu potřebovala podstatně větší počet metrů - 49,6 metrů.
„Tento extrémní příklad, rozdíl více než 13 metrů v rámci jedné klasifikace přilnavosti na mokrém povrchu na štítku EU, není v pneumatikářském průmyslu prvním případem svého druhu," řekl ke všemu Christian Koetz, vedoucí divize pneumatik pro osobní a lehké užitkové vozy ve společnosti Continental AG pro region EMEA.
V podstatě se tak jedná o to, že mnozí neevropští výrobci pneumatik si údaje na štítcích velmi přikrášlují a je s podivem, jak "dobré" hodnoty některé štítky na asijských pneumatikách uvádějí a jaké jsou jejich reálné vlastnosti. Dále by asi nejen mne zajímalo, kdo jim štítky vlastně vydává, kdo je kontroluje a zda jsou vůbec správné.
Přední evropští výrobci tak z tohoto důvodu volají po častějších kontrolách a velmi přísných pokutách. Díky nízké ceně asijských pneumatik a jejich velmi "solidním" štítkům se totiž po nich kouká velké procento kupujících. Ti si myslí, jak dobře nakoupili a že jim nehrozí žádné nebezpečí, jenže opak je pravdou...
My v redakci proto doporučujeme kupovat jen kvalitní pneu od prověřených výrobců, a to i přes to, že jejich cena je třeba i o polovinu vyšší než u levnějších asijských výrobců. Náš život je totiž nevyčíslitelný a nesmí se na naší bezpečnosti šetřit!
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.