Po možná největším skandálu v oblasti automobilového průmyslu, týkajícím se falšování emisí naftových motorů koncernu VW se na svět dostává další šokující zpráva. Ta pro změnu týká pneumatik a jejich označení.
Nejnovější test zimních pneumatik, který provedla organizace ADAC společně se spotřebitelským institutem Stiftung Warentest totiž ukázal velmi šokující fakt... Tím je nedostatečně účinná kontrola v dodržování právních předpisů Evropské komise ze strany členských států Evropské unie. A co tím máme vlastně na mysli?
V nedávno provedeném testu přilnavosti na mokrém povrchu v kategorii pneumatik v rozměru 165/70 R14 se nejlepší zimní pneumatikou stala ContiWinterContact TS 850. Ta má na štítku EU klasifikaci C a z rychlosti 80 km/h dokáže vůz zastavit na vzdálenosti 36,2 m. Naopak nejhoršího výsledku dosáhla pneumatika asijského výrobce, která však měla taktéž klasifikaci C! Ta ale k zastavení vozu potřebovala podstatně větší počet metrů - 49,6 metrů.
„Tento extrémní příklad, rozdíl více než 13 metrů v rámci jedné klasifikace přilnavosti na mokrém povrchu na štítku EU, není v pneumatikářském průmyslu prvním případem svého druhu," řekl ke všemu Christian Koetz, vedoucí divize pneumatik pro osobní a lehké užitkové vozy ve společnosti Continental AG pro region EMEA.
V podstatě se tak jedná o to, že mnozí neevropští výrobci pneumatik si údaje na štítcích velmi přikrášlují a je s podivem, jak "dobré" hodnoty některé štítky na asijských pneumatikách uvádějí a jaké jsou jejich reálné vlastnosti. Dále by asi nejen mne zajímalo, kdo jim štítky vlastně vydává, kdo je kontroluje a zda jsou vůbec správné.
Přední evropští výrobci tak z tohoto důvodu volají po častějších kontrolách a velmi přísných pokutách. Díky nízké ceně asijských pneumatik a jejich velmi "solidním" štítkům se totiž po nich kouká velké procento kupujících. Ti si myslí, jak dobře nakoupili a že jim nehrozí žádné nebezpečí, jenže opak je pravdou...
My v redakci proto doporučujeme kupovat jen kvalitní pneu od prověřených výrobců, a to i přes to, že jejich cena je třeba i o polovinu vyšší než u levnějších asijských výrobců. Náš život je totiž nevyčíslitelný a nesmí se na naší bezpečnosti šetřit!
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.