Nejnovější test zimních pneumatik, který provedla organizace ADAC společně se spotřebitelským institutem Stiftung Warentest totiž ukázal velmi šokující fakt... Tím je nedostatečně účinná kontrola v dodržování právních předpisů Evropské komise ze strany členských států Evropské unie. A co tím máme vlastně na mysli?
V nedávno provedeném testu přilnavosti na mokrém povrchu v kategorii pneumatik v rozměru 165/70 R14 se nejlepší zimní pneumatikou stala ContiWinterContact TS 850. Ta má na štítku EU klasifikaci C a z rychlosti 80 km/h dokáže vůz zastavit na vzdálenosti 36,2 m. Naopak nejhoršího výsledku dosáhla pneumatika asijského výrobce, která však měla taktéž klasifikaci C! Ta ale k zastavení vozu potřebovala podstatně větší počet metrů - 49,6 metrů.
„Tento extrémní příklad, rozdíl více než 13 metrů v rámci jedné klasifikace přilnavosti na mokrém povrchu na štítku EU, není v pneumatikářském průmyslu prvním případem svého druhu," řekl ke všemu Christian Koetz, vedoucí divize pneumatik pro osobní a lehké užitkové vozy ve společnosti Continental AG pro region EMEA.
V podstatě se tak jedná o to, že mnozí neevropští výrobci pneumatik si údaje na štítcích velmi přikrášlují a je s podivem, jak "dobré" hodnoty některé štítky na asijských pneumatikách uvádějí a jaké jsou jejich reálné vlastnosti. Dále by asi nejen mne zajímalo, kdo jim štítky vlastně vydává, kdo je kontroluje a zda jsou vůbec správné.
Přední evropští výrobci tak z tohoto důvodu volají po častějších kontrolách a velmi přísných pokutách. Díky nízké ceně asijských pneumatik a jejich velmi "solidním" štítkům se totiž po nich kouká velké procento kupujících. Ti si myslí, jak dobře nakoupili a že jim nehrozí žádné nebezpečí, jenže opak je pravdou...
My v redakci proto doporučujeme kupovat jen kvalitní pneu od prověřených výrobců, a to i přes to, že jejich cena je třeba i o polovinu vyšší než u levnějších asijských výrobců. Náš život je totiž nevyčíslitelný a nesmí se na naší bezpečnosti šetřit!