Společnost Bridgestone Corporation úspěšně vyrobila pneumatiky pro osobní vozy se 100% podílem přírodního kaučuku z pouštního keře guayule, který roste ve vyprahlých oblastech.
Pneumatiky vyrobené v japonském Technickém středisku Bridgestone jsou mimořádně pozoruhodné tím, že byly vyrobeny z přírodního kaučuku keřů guayule, vypěstovaných společností Bridgestone v jejím centru pro výzkum procesu získávání biokaučuku BPRC (Biorubber Process Research Center (BPRC) ve městě Mesa, v americkém státě Arizona.
Bridgestone vyrobil podobné pneumatiky pro osobní vozy začátkem léta, v rámci svého skutečně globálního projektu, ve svém italském vývojovém centru v Římě. Běžný přírodní kaučuk byl ve všech hlavních částech těchto pneumatik – včetně směsí běhounu, bočnic a plniva v oblasti patky – nahrazen přírodním kaučukem získaným z keře guayule, vypěstovaného a zpracovaného společností Bridgestone.
V souvislosti s globálním růstem počtu obyvatel a rozvojem motorizace v rozvojových zemích se očekává další zvyšování poptávky po pneumatikách. V současnosti je přibližně 90 procent veškerého přírodního kaučuku získáváno z kaučukovníku brazilského (hevea brasiliensis), který se pěstuje převážně v tropických oblastech jihovýchodní Asie. Bridgestone, největší výrobce pneumatik a gumárenských produktů na světě, pokračuje v investicích do výzkumu a vývoje zaměřeného na hledání nových a trvale udržitelnějších zdrojů přírodního kaučuku, aby se zmírnila nadměrná koncentrace výroby přírodního kaučuku v některých regionech.
Přírodní kaučuk je primární surovinou pro výrobu pneumatik na celém světě a jeho spotřeba je vysoká. Budoucí výzkum společnosti Bridgestone se zaměří na optimalizaci obsahu přírodního kaučuku v každém keři guayale a na zhodnocení možností aplikací v různých druzích pneumatik a kaučukových směsí.
Keř guayule roste na jihozápadě USA a v Mexiku a přírodní kaučuk vyrobený z guayule je biomateriálem rostlinného původu, který má podobné vlastnosti jako přírodní kaučuk získávaný z kaučukovníku brazilského (hevea brasiliensis). Další vývoj kaučuku z guayule má přispět k diverzifikaci zdrojů přírodního kaučuku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?