Společnost Bridgestone Corporation úspěšně vyrobila pneumatiky pro osobní vozy se 100% podílem přírodního kaučuku z pouštního keře guayule, který roste ve vyprahlých oblastech.
Pneumatiky vyrobené v japonském Technickém středisku Bridgestone jsou mimořádně pozoruhodné tím, že byly vyrobeny z přírodního kaučuku keřů guayule, vypěstovaných společností Bridgestone v jejím centru pro výzkum procesu získávání biokaučuku BPRC (Biorubber Process Research Center (BPRC) ve městě Mesa, v americkém státě Arizona.
Bridgestone vyrobil podobné pneumatiky pro osobní vozy začátkem léta, v rámci svého skutečně globálního projektu, ve svém italském vývojovém centru v Římě. Běžný přírodní kaučuk byl ve všech hlavních částech těchto pneumatik – včetně směsí běhounu, bočnic a plniva v oblasti patky – nahrazen přírodním kaučukem získaným z keře guayule, vypěstovaného a zpracovaného společností Bridgestone.
V souvislosti s globálním růstem počtu obyvatel a rozvojem motorizace v rozvojových zemích se očekává další zvyšování poptávky po pneumatikách. V současnosti je přibližně 90 procent veškerého přírodního kaučuku získáváno z kaučukovníku brazilského (hevea brasiliensis), který se pěstuje převážně v tropických oblastech jihovýchodní Asie. Bridgestone, největší výrobce pneumatik a gumárenských produktů na světě, pokračuje v investicích do výzkumu a vývoje zaměřeného na hledání nových a trvale udržitelnějších zdrojů přírodního kaučuku, aby se zmírnila nadměrná koncentrace výroby přírodního kaučuku v některých regionech.
Přírodní kaučuk je primární surovinou pro výrobu pneumatik na celém světě a jeho spotřeba je vysoká. Budoucí výzkum společnosti Bridgestone se zaměří na optimalizaci obsahu přírodního kaučuku v každém keři guayale a na zhodnocení možností aplikací v různých druzích pneumatik a kaučukových směsí.
Keř guayule roste na jihozápadě USA a v Mexiku a přírodní kaučuk vyrobený z guayule je biomateriálem rostlinného původu, který má podobné vlastnosti jako přírodní kaučuk získávaný z kaučukovníku brazilského (hevea brasiliensis). Další vývoj kaučuku z guayule má přispět k diverzifikaci zdrojů přírodního kaučuku.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?