Australan Mark Webber, který po loňské sezóně ukončil svou bohatou aktivní závodnickou kariéru, bude v polovině června na okruhu La Sarthe hlavním maršálem závodu 24 hodin Le Mans.
Mark Webber ukončil aktivní závodnickou kariéru na konci loňského roku. V současné době pracuje pro Porsche Motorsport, kde se věnuje hledání a rozvoji nových závodnických talentů. V této pozici zavítal i do dějiště uplynulého závodu World Endurance Championship v belgickém SPA-Francorchamps. Vytrvalostní mistr světa z roku 2015 byl pro nadcházející závod 24 hodin Le Mans jmenován do funkce hlavního maršála.
„Je to pro mne velmi vzrušující,“ komentoval svou novou funkci Mark Webber. „24 hodin Le Mans je naprosto bezkonkurenční závod a pokud se bude vyvíjet podobně, jako vloni, tak to bude neuvěřitelná událost. Je mi velkou ctí, že jsem byl ACO, FIA a WEC pověřen výkonem funkce hlavního maršála. Moc se na to těším, i když jsem doposud nic takového nedělal. Snad mi to půjde a zvládnu to.“
Mark Webber v Le Mans debutoval v roce 1998 ve voze Mercedes-AMG. Proslulou čtyřiadvacetihodinovku absolvoval celkem pětkrát, ale ani jednou tento legendární závod nevyhrál. Jeho nejlepším výkonem bylo druhé místo z jeho mistrovské sezóny 2015.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?