Australan Mark Webber, který po loňské sezóně ukončil svou bohatou aktivní závodnickou kariéru, bude v polovině června na okruhu La Sarthe hlavním maršálem závodu 24 hodin Le Mans.
Mark Webber ukončil aktivní závodnickou kariéru na konci loňského roku. V současné době pracuje pro Porsche Motorsport, kde se věnuje hledání a rozvoji nových závodnických talentů. V této pozici zavítal i do dějiště uplynulého závodu World Endurance Championship v belgickém SPA-Francorchamps. Vytrvalostní mistr světa z roku 2015 byl pro nadcházející závod 24 hodin Le Mans jmenován do funkce hlavního maršála.
„Je to pro mne velmi vzrušující,“ komentoval svou novou funkci Mark Webber. „24 hodin Le Mans je naprosto bezkonkurenční závod a pokud se bude vyvíjet podobně, jako vloni, tak to bude neuvěřitelná událost. Je mi velkou ctí, že jsem byl ACO, FIA a WEC pověřen výkonem funkce hlavního maršála. Moc se na to těším, i když jsem doposud nic takového nedělal. Snad mi to půjde a zvládnu to.“
Mark Webber v Le Mans debutoval v roce 1998 ve voze Mercedes-AMG. Proslulou čtyřiadvacetihodinovku absolvoval celkem pětkrát, ale ani jednou tento legendární závod nevyhrál. Jeho nejlepším výkonem bylo druhé místo z jeho mistrovské sezóny 2015.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.