Australan Mark Webber, který po loňské sezóně ukončil svou bohatou aktivní závodnickou kariéru, bude v polovině června na okruhu La Sarthe hlavním maršálem závodu 24 hodin Le Mans.
Mark Webber ukončil aktivní závodnickou kariéru na konci loňského roku. V současné době pracuje pro Porsche Motorsport, kde se věnuje hledání a rozvoji nových závodnických talentů. V této pozici zavítal i do dějiště uplynulého závodu World Endurance Championship v belgickém SPA-Francorchamps. Vytrvalostní mistr světa z roku 2015 byl pro nadcházející závod 24 hodin Le Mans jmenován do funkce hlavního maršála.
„Je to pro mne velmi vzrušující,“ komentoval svou novou funkci Mark Webber. „24 hodin Le Mans je naprosto bezkonkurenční závod a pokud se bude vyvíjet podobně, jako vloni, tak to bude neuvěřitelná událost. Je mi velkou ctí, že jsem byl ACO, FIA a WEC pověřen výkonem funkce hlavního maršála. Moc se na to těším, i když jsem doposud nic takového nedělal. Snad mi to půjde a zvládnu to.“
Mark Webber v Le Mans debutoval v roce 1998 ve voze Mercedes-AMG. Proslulou čtyřiadvacetihodinovku absolvoval celkem pětkrát, ale ani jednou tento legendární závod nevyhrál. Jeho nejlepším výkonem bylo druhé místo z jeho mistrovské sezóny 2015.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.