Australan Mark Webber, který po loňské sezóně ukončil svou bohatou aktivní závodnickou kariéru, bude v polovině června na okruhu La Sarthe hlavním maršálem závodu 24 hodin Le Mans.
Mark Webber ukončil aktivní závodnickou kariéru na konci loňského roku. V současné době pracuje pro Porsche Motorsport, kde se věnuje hledání a rozvoji nových závodnických talentů. V této pozici zavítal i do dějiště uplynulého závodu World Endurance Championship v belgickém SPA-Francorchamps. Vytrvalostní mistr světa z roku 2015 byl pro nadcházející závod 24 hodin Le Mans jmenován do funkce hlavního maršála.
„Je to pro mne velmi vzrušující,“ komentoval svou novou funkci Mark Webber. „24 hodin Le Mans je naprosto bezkonkurenční závod a pokud se bude vyvíjet podobně, jako vloni, tak to bude neuvěřitelná událost. Je mi velkou ctí, že jsem byl ACO, FIA a WEC pověřen výkonem funkce hlavního maršála. Moc se na to těším, i když jsem doposud nic takového nedělal. Snad mi to půjde a zvládnu to.“
Mark Webber v Le Mans debutoval v roce 1998 ve voze Mercedes-AMG. Proslulou čtyřiadvacetihodinovku absolvoval celkem pětkrát, ale ani jednou tento legendární závod nevyhrál. Jeho nejlepším výkonem bylo druhé místo z jeho mistrovské sezóny 2015.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.