Toyota nasadí ve SPA-Francorchamps do závodu 3 prototypy. To však vyžaduje poměrně sofistikovaný systém přípravy i vlastní práce celého týmu.
Japonský tým Toyota GAZOO Racing se rozhodl, že ve dvou závodech sezóny, ve SPA-Francorchamps a v Le Mans, nasadí do závodu hned tři prototypy. To však představuje celkem velkou změnu v logistice a samozřejmě i práci celého týmu již dlouho před prvním z obou zmíněných závodů.
Veškerou logistiku má na starosti šéf managementu logistiky John Steeghs, který pracuje pro Toyota Motorsport od roku 1997 a v průběhu té doby prošel mnoha pozicemi. V roce 1998 byl John Steeghs odpovědný za logistickou a materiálovou podporu týmu při nasazování legendárního modelu Toyota GT-One, který měl velmi blízko k vítězství v Le Mans v letech 1998 a 1999. Steeghs byl již tehdy velmi schopný a díky jeho organizačním schopnostem si rychle získal respekt na pit lane i v garáži.
„Byl jsem již tehdy, v letech 1998 a 1999, součástí týmu, který nasazoval do závodu tři vozy GT-One," vzpomíná John Steeghs. „Byla to velká výzva, jelikož to bylo organizačně poměrně náročné zvládnout. Ale od té doby se vše změnilo a současné vytrvalostní závody jsou od těch minulých hodně odlišné jak po sportovní, tak i obchodní stránce. Samozřejmě, že když nasazujete tři vozy, musíte mít k dispozici daleko více lidí a všechny je musíte rychle dostat na správnou operační úroveň. Ale má to také své kladné stránky. Pro tři vozy potřebujeme tři garáže a díky tomu se úměrně zvětší i zázemí, což celé věci prospívá. Máme díky tomu víc místa v zadní části garáží a to se vždycky hodí.“
Toyota GAZOO Racing není nijak omezena počtem členů týmu pro závody ve SPA-Francorchamps a v Le Mans, ale v dalších závodech již platí limity 65 (2 vozy) nebo 90 (3 vozy) lidí.
„Máme dvě posádky pro celou sezónu a ty mají vycvičené a vyškolené vlastní týmy mechaniků. Třetí vůz nasazujeme nyní poprvé a pro něj je nutné vytrénovat nové lidi. Tento proces samozřejmě již běží, ale ve SPA-Francorchamps to budeme celé ještě ladit v ostrém závodním režimu. Jednak tým mechaniků určených k práci na třetím voze, ale také celou část týmu, která má na starosti další návazné procesy u třetího vozu a jeho posádky. A samozřejmě budeme potřebovat také více náhradních dílů a tomu musíme náležitě přizpůsobit naše týmové zázemí,“ vysvětluje John Steeghs.
Toyota GAZOO Racing se do Arden tradičně vrátí ještě jednou na konci května, aby si zde celý tým definitivně odzkoušel všechny potřebné procesy před Le Mans. Je to poslední shakedown před odjezdem do Francie. „SPA-Francorchamps je velmi dobře umístěné, do Le Mans to odtud není daleko a máme to také velmi blízko na druhou stranu, čímž mám na mysli naší základnu v Kolíně nad Rýnem. Zde si můžeme naposledy vyzkoušet, jak rychle jsme schopni dostat tu kterou součástku nebo díl až k vozu, a nebo i pohyb lidí, aby si navzájem nepřekáželi. Není to jednoduché, ale to nebyly vytrvalostní závody nikdy,“ uzavírá John Steeghs.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.