Toyota nasadí ve SPA-Francorchamps do závodu 3 prototypy. To však vyžaduje poměrně sofistikovaný systém přípravy i vlastní práce celého týmu.
Japonský tým Toyota GAZOO Racing se rozhodl, že ve dvou závodech sezóny, ve SPA-Francorchamps a v Le Mans, nasadí do závodu hned tři prototypy. To však představuje celkem velkou změnu v logistice a samozřejmě i práci celého týmu již dlouho před prvním z obou zmíněných závodů.
Veškerou logistiku má na starosti šéf managementu logistiky John Steeghs, který pracuje pro Toyota Motorsport od roku 1997 a v průběhu té doby prošel mnoha pozicemi. V roce 1998 byl John Steeghs odpovědný za logistickou a materiálovou podporu týmu při nasazování legendárního modelu Toyota GT-One, který měl velmi blízko k vítězství v Le Mans v letech 1998 a 1999. Steeghs byl již tehdy velmi schopný a díky jeho organizačním schopnostem si rychle získal respekt na pit lane i v garáži.
„Byl jsem již tehdy, v letech 1998 a 1999, součástí týmu, který nasazoval do závodu tři vozy GT-One," vzpomíná John Steeghs. „Byla to velká výzva, jelikož to bylo organizačně poměrně náročné zvládnout. Ale od té doby se vše změnilo a současné vytrvalostní závody jsou od těch minulých hodně odlišné jak po sportovní, tak i obchodní stránce. Samozřejmě, že když nasazujete tři vozy, musíte mít k dispozici daleko více lidí a všechny je musíte rychle dostat na správnou operační úroveň. Ale má to také své kladné stránky. Pro tři vozy potřebujeme tři garáže a díky tomu se úměrně zvětší i zázemí, což celé věci prospívá. Máme díky tomu víc místa v zadní části garáží a to se vždycky hodí.“
Toyota GAZOO Racing není nijak omezena počtem členů týmu pro závody ve SPA-Francorchamps a v Le Mans, ale v dalších závodech již platí limity 65 (2 vozy) nebo 90 (3 vozy) lidí.
„Máme dvě posádky pro celou sezónu a ty mají vycvičené a vyškolené vlastní týmy mechaniků. Třetí vůz nasazujeme nyní poprvé a pro něj je nutné vytrénovat nové lidi. Tento proces samozřejmě již běží, ale ve SPA-Francorchamps to budeme celé ještě ladit v ostrém závodním režimu. Jednak tým mechaniků určených k práci na třetím voze, ale také celou část týmu, která má na starosti další návazné procesy u třetího vozu a jeho posádky. A samozřejmě budeme potřebovat také více náhradních dílů a tomu musíme náležitě přizpůsobit naše týmové zázemí,“ vysvětluje John Steeghs.
Toyota GAZOO Racing se do Arden tradičně vrátí ještě jednou na konci května, aby si zde celý tým definitivně odzkoušel všechny potřebné procesy před Le Mans. Je to poslední shakedown před odjezdem do Francie. „SPA-Francorchamps je velmi dobře umístěné, do Le Mans to odtud není daleko a máme to také velmi blízko na druhou stranu, čímž mám na mysli naší základnu v Kolíně nad Rýnem. Zde si můžeme naposledy vyzkoušet, jak rychle jsme schopni dostat tu kterou součástku nebo díl až k vozu, a nebo i pohyb lidí, aby si navzájem nepřekáželi. Není to jednoduché, ale to nebyly vytrvalostní závody nikdy,“ uzavírá John Steeghs.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.