Toyota nasadí ve SPA-Francorchamps do závodu 3 prototypy. To však vyžaduje poměrně sofistikovaný systém přípravy i vlastní práce celého týmu.
Japonský tým Toyota GAZOO Racing se rozhodl, že ve dvou závodech sezóny, ve SPA-Francorchamps a v Le Mans, nasadí do závodu hned tři prototypy. To však představuje celkem velkou změnu v logistice a samozřejmě i práci celého týmu již dlouho před prvním z obou zmíněných závodů.
Veškerou logistiku má na starosti šéf managementu logistiky John Steeghs, který pracuje pro Toyota Motorsport od roku 1997 a v průběhu té doby prošel mnoha pozicemi. V roce 1998 byl John Steeghs odpovědný za logistickou a materiálovou podporu týmu při nasazování legendárního modelu Toyota GT-One, který měl velmi blízko k vítězství v Le Mans v letech 1998 a 1999. Steeghs byl již tehdy velmi schopný a díky jeho organizačním schopnostem si rychle získal respekt na pit lane i v garáži.
„Byl jsem již tehdy, v letech 1998 a 1999, součástí týmu, který nasazoval do závodu tři vozy GT-One," vzpomíná John Steeghs. „Byla to velká výzva, jelikož to bylo organizačně poměrně náročné zvládnout. Ale od té doby se vše změnilo a současné vytrvalostní závody jsou od těch minulých hodně odlišné jak po sportovní, tak i obchodní stránce. Samozřejmě, že když nasazujete tři vozy, musíte mít k dispozici daleko více lidí a všechny je musíte rychle dostat na správnou operační úroveň. Ale má to také své kladné stránky. Pro tři vozy potřebujeme tři garáže a díky tomu se úměrně zvětší i zázemí, což celé věci prospívá. Máme díky tomu víc místa v zadní části garáží a to se vždycky hodí.“
Toyota GAZOO Racing není nijak omezena počtem členů týmu pro závody ve SPA-Francorchamps a v Le Mans, ale v dalších závodech již platí limity 65 (2 vozy) nebo 90 (3 vozy) lidí.
„Máme dvě posádky pro celou sezónu a ty mají vycvičené a vyškolené vlastní týmy mechaniků. Třetí vůz nasazujeme nyní poprvé a pro něj je nutné vytrénovat nové lidi. Tento proces samozřejmě již běží, ale ve SPA-Francorchamps to budeme celé ještě ladit v ostrém závodním režimu. Jednak tým mechaniků určených k práci na třetím voze, ale také celou část týmu, která má na starosti další návazné procesy u třetího vozu a jeho posádky. A samozřejmě budeme potřebovat také více náhradních dílů a tomu musíme náležitě přizpůsobit naše týmové zázemí,“ vysvětluje John Steeghs.
Toyota GAZOO Racing se do Arden tradičně vrátí ještě jednou na konci května, aby si zde celý tým definitivně odzkoušel všechny potřebné procesy před Le Mans. Je to poslední shakedown před odjezdem do Francie. „SPA-Francorchamps je velmi dobře umístěné, do Le Mans to odtud není daleko a máme to také velmi blízko na druhou stranu, čímž mám na mysli naší základnu v Kolíně nad Rýnem. Zde si můžeme naposledy vyzkoušet, jak rychle jsme schopni dostat tu kterou součástku nebo díl až k vozu, a nebo i pohyb lidí, aby si navzájem nepřekáželi. Není to jednoduché, ale to nebyly vytrvalostní závody nikdy,“ uzavírá John Steeghs.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.