Mezinárodní závodní scénu na Hockenheimringu zahájí 21.-23. dubna tradičně „Bosch-Hockenheim-Historic, Das Jim Clark Revival“. Podnik je po letní Oldtimer-GP na Nürburgringu druhým největším svého druhu v Německu. I letos nabídne zajímavou přehlídku závodů a tříd, přičemž v hlavním z nich sehraje důležitou roli i nejryhlejší česká závodnice Veronika Cichá.
Text a foto: Roman Klemm
Talentovaná pilotka žijící ve Švýcarsku pojede ve známém šampionátu BOSS-GP pro vozy F1, GP2 a F-Nissan. Vedle tohoto mistrovství moderních monopostů (jede se zde naplno a jistě se nejedná o demonstraci oldtimerů) se desetitisícovému publiku představí i jednosedadlové třídy FIA Lurani Trophy a poprvé HRA Classic F3. K tomu senzační monstra CanAm Challenge Cupu a různé třídy historických cestovních vozů. Bez hodnocení, ale na plný plyn, projedou tratí členové Raceclubu German Historic na jejich zajímavých exemplářích F1, F2 a F5000.
Také plejáda oficiálně přítomných prominentů se letos nechá vidět: Autogramy a rozhovory poskytnou fandům bývalí piloti F1 Jochen Mass, Christian Danner a Michael Bartels, k tomu nejrychlejší německá závodnice dějin Ellen Lohrová a trojnásobný vítěz 24h v Le Mans, Marco Werner. Po paddocku se ovšem zpravidla potulují i další velké osobnosti historie sportu, jako Dieter Glemser, Juergen Neuhaus, nebo otec Stefana Bellofa.
Po jejím senzačním výkonu před rokem právě na této trati bude ale pozornost diváků a médií z velké části jistě patřit Veronice Ciché. Rychlá krasavice z Moravy pojede ve třídě GP2 seriálu BOSS-GP, jenž v Hockenheimu absolvuje úvodní podnik sezony. Pokud se dá věřit oficiálním přihláškám, bude tento šampionát obsazen mnohem silněji, než v minulých letech. Silná třída „Open“ bude obsahovat hned devět monopostů Formule 1 v čele s držitelem brněnského rekordu Ingem Gerstelem a jeho Toro Rosso STR1. Gerstl letos plánuje nasadit i druhý STR1 pro krajana Schnitzenbaumera. Týmu ze Salzburgu se postaví dva Jaguary R5 Nizozemců Zwarta a Van Eerda, Benettony Phila Stratforda a Patricka D´Aubrebyho, Jordan 198 Belgičana Caira, Arrows A22 Rakušana Herndlhofera a Super Aguri přítele Veroniky Ciché, Wolfganga Jaksche. Silnou třídu doplní Rakušan Milavec na Panozu ChampCar a další.
Veronika Cichá nastoupí, jako před rokem, ve třídě „Formula“, do které se zatím přihlásilo 22 (!) jezdců Formule GP2 a Formule Nissan. Cichá ovšem hlásí několik změn: „Od letoška si s Wolfgangem naše vozy připravujeme ve vlastní dílně. Založili jsme tým jménem F-Xtreme sídlící ve švýcarském Wangenu a vede ho Charlie Francisová, jež má bohaté zkušenosti s přípravou vozů Formule 1 a F-Superleague. Další velkou změnou bude barva mé Dallary GP2. Už nebude tmavá. Právě jsme nanesli bílou perleť, na které se objeví barevné symboly.“
Cichá před rokem v Hockenheimu udivila především za mokra a pohybovala se mezi nejrychlejšími své třídy. Umístění mezi top5 by letos bylo jistě krásným vstupem do sezony.
Vstupné na Hockenheim Historic je opět naprosto senzační. Na sobotu nebo neděli stojí 27,- Euro, na celý víkend 37,- Euro. Diváci smějí na všechny tribuny, do depa jezdců, do boxů a na jejich střechu (kde letos opět bude ohromné tržiště se vším, co nadchne srdce fandů dějin sportu) a dokonce i do boxové uličky!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.