Mezinárodní závodní scénu na Hockenheimringu zahájí 21.-23. dubna tradičně „Bosch-Hockenheim-Historic, Das Jim Clark Revival“. Podnik je po letní Oldtimer-GP na Nürburgringu druhým největším svého druhu v Německu. I letos nabídne zajímavou přehlídku závodů a tříd, přičemž v hlavním z nich sehraje důležitou roli i nejryhlejší česká závodnice Veronika Cichá.
Text a foto: Roman Klemm
Talentovaná pilotka žijící ve Švýcarsku pojede ve známém šampionátu BOSS-GP pro vozy F1, GP2 a F-Nissan. Vedle tohoto mistrovství moderních monopostů (jede se zde naplno a jistě se nejedná o demonstraci oldtimerů) se desetitisícovému publiku představí i jednosedadlové třídy FIA Lurani Trophy a poprvé HRA Classic F3. K tomu senzační monstra CanAm Challenge Cupu a různé třídy historických cestovních vozů. Bez hodnocení, ale na plný plyn, projedou tratí členové Raceclubu German Historic na jejich zajímavých exemplářích F1, F2 a F5000.
Také plejáda oficiálně přítomných prominentů se letos nechá vidět: Autogramy a rozhovory poskytnou fandům bývalí piloti F1 Jochen Mass, Christian Danner a Michael Bartels, k tomu nejrychlejší německá závodnice dějin Ellen Lohrová a trojnásobný vítěz 24h v Le Mans, Marco Werner. Po paddocku se ovšem zpravidla potulují i další velké osobnosti historie sportu, jako Dieter Glemser, Juergen Neuhaus, nebo otec Stefana Bellofa.
Po jejím senzačním výkonu před rokem právě na této trati bude ale pozornost diváků a médií z velké části jistě patřit Veronice Ciché. Rychlá krasavice z Moravy pojede ve třídě GP2 seriálu BOSS-GP, jenž v Hockenheimu absolvuje úvodní podnik sezony. Pokud se dá věřit oficiálním přihláškám, bude tento šampionát obsazen mnohem silněji, než v minulých letech. Silná třída „Open“ bude obsahovat hned devět monopostů Formule 1 v čele s držitelem brněnského rekordu Ingem Gerstelem a jeho Toro Rosso STR1. Gerstl letos plánuje nasadit i druhý STR1 pro krajana Schnitzenbaumera. Týmu ze Salzburgu se postaví dva Jaguary R5 Nizozemců Zwarta a Van Eerda, Benettony Phila Stratforda a Patricka D´Aubrebyho, Jordan 198 Belgičana Caira, Arrows A22 Rakušana Herndlhofera a Super Aguri přítele Veroniky Ciché, Wolfganga Jaksche. Silnou třídu doplní Rakušan Milavec na Panozu ChampCar a další.
Veronika Cichá nastoupí, jako před rokem, ve třídě „Formula“, do které se zatím přihlásilo 22 (!) jezdců Formule GP2 a Formule Nissan. Cichá ovšem hlásí několik změn: „Od letoška si s Wolfgangem naše vozy připravujeme ve vlastní dílně. Založili jsme tým jménem F-Xtreme sídlící ve švýcarském Wangenu a vede ho Charlie Francisová, jež má bohaté zkušenosti s přípravou vozů Formule 1 a F-Superleague. Další velkou změnou bude barva mé Dallary GP2. Už nebude tmavá. Právě jsme nanesli bílou perleť, na které se objeví barevné symboly.“
Cichá před rokem v Hockenheimu udivila především za mokra a pohybovala se mezi nejrychlejšími své třídy. Umístění mezi top5 by letos bylo jistě krásným vstupem do sezony.
Vstupné na Hockenheim Historic je opět naprosto senzační. Na sobotu nebo neděli stojí 27,- Euro, na celý víkend 37,- Euro. Diváci smějí na všechny tribuny, do depa jezdců, do boxů a na jejich střechu (kde letos opět bude ohromné tržiště se vším, co nadchne srdce fandů dějin sportu) a dokonce i do boxové uličky!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?