Mezinárodní závodní scénu na Hockenheimringu zahájí 21.-23. dubna tradičně „Bosch-Hockenheim-Historic, Das Jim Clark Revival“. Podnik je po letní Oldtimer-GP na Nürburgringu druhým největším svého druhu v Německu. I letos nabídne zajímavou přehlídku závodů a tříd, přičemž v hlavním z nich sehraje důležitou roli i nejryhlejší česká závodnice Veronika Cichá.
Text a foto: Roman Klemm
Talentovaná pilotka žijící ve Švýcarsku pojede ve známém šampionátu BOSS-GP pro vozy F1, GP2 a F-Nissan. Vedle tohoto mistrovství moderních monopostů (jede se zde naplno a jistě se nejedná o demonstraci oldtimerů) se desetitisícovému publiku představí i jednosedadlové třídy FIA Lurani Trophy a poprvé HRA Classic F3. K tomu senzační monstra CanAm Challenge Cupu a různé třídy historických cestovních vozů. Bez hodnocení, ale na plný plyn, projedou tratí členové Raceclubu German Historic na jejich zajímavých exemplářích F1, F2 a F5000.
Také plejáda oficiálně přítomných prominentů se letos nechá vidět: Autogramy a rozhovory poskytnou fandům bývalí piloti F1 Jochen Mass, Christian Danner a Michael Bartels, k tomu nejrychlejší německá závodnice dějin Ellen Lohrová a trojnásobný vítěz 24h v Le Mans, Marco Werner. Po paddocku se ovšem zpravidla potulují i další velké osobnosti historie sportu, jako Dieter Glemser, Juergen Neuhaus, nebo otec Stefana Bellofa.
Po jejím senzačním výkonu před rokem právě na této trati bude ale pozornost diváků a médií z velké části jistě patřit Veronice Ciché. Rychlá krasavice z Moravy pojede ve třídě GP2 seriálu BOSS-GP, jenž v Hockenheimu absolvuje úvodní podnik sezony. Pokud se dá věřit oficiálním přihláškám, bude tento šampionát obsazen mnohem silněji, než v minulých letech. Silná třída „Open“ bude obsahovat hned devět monopostů Formule 1 v čele s držitelem brněnského rekordu Ingem Gerstelem a jeho Toro Rosso STR1. Gerstl letos plánuje nasadit i druhý STR1 pro krajana Schnitzenbaumera. Týmu ze Salzburgu se postaví dva Jaguary R5 Nizozemců Zwarta a Van Eerda, Benettony Phila Stratforda a Patricka D´Aubrebyho, Jordan 198 Belgičana Caira, Arrows A22 Rakušana Herndlhofera a Super Aguri přítele Veroniky Ciché, Wolfganga Jaksche. Silnou třídu doplní Rakušan Milavec na Panozu ChampCar a další.
Veronika Cichá nastoupí, jako před rokem, ve třídě „Formula“, do které se zatím přihlásilo 22 (!) jezdců Formule GP2 a Formule Nissan. Cichá ovšem hlásí několik změn: „Od letoška si s Wolfgangem naše vozy připravujeme ve vlastní dílně. Založili jsme tým jménem F-Xtreme sídlící ve švýcarském Wangenu a vede ho Charlie Francisová, jež má bohaté zkušenosti s přípravou vozů Formule 1 a F-Superleague. Další velkou změnou bude barva mé Dallary GP2. Už nebude tmavá. Právě jsme nanesli bílou perleť, na které se objeví barevné symboly.“
Cichá před rokem v Hockenheimu udivila především za mokra a pohybovala se mezi nejrychlejšími své třídy. Umístění mezi top5 by letos bylo jistě krásným vstupem do sezony.
Vstupné na Hockenheim Historic je opět naprosto senzační. Na sobotu nebo neděli stojí 27,- Euro, na celý víkend 37,- Euro. Diváci smějí na všechny tribuny, do depa jezdců, do boxů a na jejich střechu (kde letos opět bude ohromné tržiště se vším, co nadchne srdce fandů dějin sportu) a dokonce i do boxové uličky!
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).