Mezinárodní závodní scénu na Hockenheimringu zahájí 21.-23. dubna tradičně „Bosch-Hockenheim-Historic, Das Jim Clark Revival“. Podnik je po letní Oldtimer-GP na Nürburgringu druhým největším svého druhu v Německu. I letos nabídne zajímavou přehlídku závodů a tříd, přičemž v hlavním z nich sehraje důležitou roli i nejryhlejší česká závodnice Veronika Cichá.
Text a foto: Roman Klemm
Talentovaná pilotka žijící ve Švýcarsku pojede ve známém šampionátu BOSS-GP pro vozy F1, GP2 a F-Nissan. Vedle tohoto mistrovství moderních monopostů (jede se zde naplno a jistě se nejedná o demonstraci oldtimerů) se desetitisícovému publiku představí i jednosedadlové třídy FIA Lurani Trophy a poprvé HRA Classic F3. K tomu senzační monstra CanAm Challenge Cupu a různé třídy historických cestovních vozů. Bez hodnocení, ale na plný plyn, projedou tratí členové Raceclubu German Historic na jejich zajímavých exemplářích F1, F2 a F5000.
Také plejáda oficiálně přítomných prominentů se letos nechá vidět: Autogramy a rozhovory poskytnou fandům bývalí piloti F1 Jochen Mass, Christian Danner a Michael Bartels, k tomu nejrychlejší německá závodnice dějin Ellen Lohrová a trojnásobný vítěz 24h v Le Mans, Marco Werner. Po paddocku se ovšem zpravidla potulují i další velké osobnosti historie sportu, jako Dieter Glemser, Juergen Neuhaus, nebo otec Stefana Bellofa.
Po jejím senzačním výkonu před rokem právě na této trati bude ale pozornost diváků a médií z velké části jistě patřit Veronice Ciché. Rychlá krasavice z Moravy pojede ve třídě GP2 seriálu BOSS-GP, jenž v Hockenheimu absolvuje úvodní podnik sezony. Pokud se dá věřit oficiálním přihláškám, bude tento šampionát obsazen mnohem silněji, než v minulých letech. Silná třída „Open“ bude obsahovat hned devět monopostů Formule 1 v čele s držitelem brněnského rekordu Ingem Gerstelem a jeho Toro Rosso STR1. Gerstl letos plánuje nasadit i druhý STR1 pro krajana Schnitzenbaumera. Týmu ze Salzburgu se postaví dva Jaguary R5 Nizozemců Zwarta a Van Eerda, Benettony Phila Stratforda a Patricka D´Aubrebyho, Jordan 198 Belgičana Caira, Arrows A22 Rakušana Herndlhofera a Super Aguri přítele Veroniky Ciché, Wolfganga Jaksche. Silnou třídu doplní Rakušan Milavec na Panozu ChampCar a další.
Veronika Cichá nastoupí, jako před rokem, ve třídě „Formula“, do které se zatím přihlásilo 22 (!) jezdců Formule GP2 a Formule Nissan. Cichá ovšem hlásí několik změn: „Od letoška si s Wolfgangem naše vozy připravujeme ve vlastní dílně. Založili jsme tým jménem F-Xtreme sídlící ve švýcarském Wangenu a vede ho Charlie Francisová, jež má bohaté zkušenosti s přípravou vozů Formule 1 a F-Superleague. Další velkou změnou bude barva mé Dallary GP2. Už nebude tmavá. Právě jsme nanesli bílou perleť, na které se objeví barevné symboly.“
Cichá před rokem v Hockenheimu udivila především za mokra a pohybovala se mezi nejrychlejšími své třídy. Umístění mezi top5 by letos bylo jistě krásným vstupem do sezony.
Vstupné na Hockenheim Historic je opět naprosto senzační. Na sobotu nebo neděli stojí 27,- Euro, na celý víkend 37,- Euro. Diváci smějí na všechny tribuny, do depa jezdců, do boxů a na jejich střechu (kde letos opět bude ohromné tržiště se vším, co nadchne srdce fandů dějin sportu) a dokonce i do boxové uličky!
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?