Jezdci Toyoty, Nasser Al-Attiyah a Giniel de Villiers, cítí velkou křivdu v pravidlech, která jim neumožňují přímo z kabiny měnit tlak v pneumatikách.
Nejvíce se s tím Toyoty trápily v průběhu 4 etapy, kde je potkalo hodně defektů. Tato etapa byla pro Toyoty docela nešťastnou, když Nasser Al-Attiyah do ní startoval ze třetího místa poté, co předchozí třetí etapu vyhrál. V průběhu této etapy ale na jejího vítěze (Sébastiena Loeba) ztratil skoro hodinu a propadl se na páté místo. Giniel de Villiers do etapy odstartoval z pátého místa a propadl se až na osmé.
V čem byl problém? Podle obou jezdců šlo hlavně o to vybalancování tlaku v pneumatikách před měkkými dunami, které vyžadují měkké gumy, a na druhé straně kamenitými cestami, na kterých mohou být podhuštěné gumy jednoduše poškozeny. Problém je pak v tom, že pravidla zakazují systémy ovládání dohušťování pneumatik přímo z kabiny u speciálů s pohonem všech 4 kol a naopak buggy od Peugeotu mohou dle pravidel podobné systémy klidně používat.
"Ze začátku to bylo velmi, velmi obtížné, protože, jak víte, musíme jet s o něco menším tlakem v pneumatikách a pak přijedete na silniční část trati s podhuštěnými pneumatikami a dostanete velmi jednoduše defekt," říká Nasser Al-Attiyah. "Měli jsme dva defekty a to jsme se snažili tlak v pneumatikách držet velmi vysoký, ale to v písčitých dunách moc nefungovalo. Bylo to velmi, velmi těžké. Dvakrát jsme uvízli a ztratili jsme tak hodně času. Pro buggy je [palubní systém dohušťování] tou největší výhodou. Když se na to dnes podíváte, tak na čele jsou čtyři buggy. My nemůžeme jet s nízkým tlakem, protože pak dostanete jednoduše defekt. Auto je opravdu velmi dobré, ale pravidla nejsou fér," zakončil Katařan.
Giniel de Villiers, který ten den ztratil 73 minut, když několikrát zapadl, se také přidává k názoru, že pravidla představují pro čtyřkolky velkou nevýhodu. "Měli jsme dva defekty, protože jsme měli samozřejmě trochu podhuštěno, protože nemůžeme gumy dofukovat a upouštět z kabiny, jak to může dělat Peugeot. Takže jsme museli jet s nízkým, abychom se dostali přes duny, jinak to nebylo možné. Auto bylo fajn, ale je škoda, že nemůžeme mít palubní systém kontroly tlaku v gumách, protože na začátku bylo hodně kamenů. Musím pak jet s vyšším tlakem. Ale protože víme, že písek je měkký a je tam množství dun, tak jedeme s nízkým tlakem a děláme defekty. Tam začíná celý problém."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?