Navigátorské duo … aneb když se mitfárové domluví

Rally Vyškov (CZE)
Rally Vyškov (CZE), foto: Jana Dušková - RallyZone.cz
RallyZone.cz 1. dubna 2017 16:57
Sdílej:

Michal Cibulka a Jan Dušek. Tato jména se začala objevovat v loňském roce na okéncích závodních aut. Oba dva ve své první licencované sezoně zastávali pozici navigátorů. Michal usedl vedle Pavlíny Tydlačkové, Honza zase četl noty Tomáši Urbanovi. To bylo ovšem loni. Oba navigátoři na podzim ukončili svou spolupráci v týmech a rozhodli se využít zimní přestávku ke hledání nového angažmá. Michalovi se to podařilo jako prvnímu, Honza se vrátil k focení rally. Avšak přes zimu se zrodil nápad - vytvoření společné závodní posádky.

Michal se na konci loňského roku domluvil na spolupráci s Petrem Hejtmánkem a v letošním roce bude usedat vedle něj do překrásné Škody 130RS. Honza přes zimu až tak o závodění nejednal, spíše se rozhodoval, zda bude soutěžit, či se vrhne opět naplno do focení závodů.  Situace u Honzy se vyjasnila také z důvodu pracovního vytížení, takže se rozhodl pro variantu časově méně náročnou – focení.  Michal, pokud nesedí v závodním voze, tak prohání speciály pro tratích v Richard Burns Rallye a tady vytvořil společnou posádku s Honzou. Ale tohle až tak Michalovi nestačilo a přišel s nápadem, že by mohli zkusit spolupráci i v reálném autě. Honzovi se zpočátku nápad zdál úsměvný, ale z hlavy jej nepustil. Na letošní Valašské rally věc probrali a plácli si. Ale více nám sdělí nejlépe Honza:

„S Michalem máme podobný závodní osud. Začínali jsme ve stejném závodě a to loni na Valašské rally. Startovali jsme hned po sobě, takže jsme si v průběhu závodu dost pomáhali, dávali si rady, kontrolovali výkazy, časy apod. Loni jsme oba odjeli stejný počet závodů a podobný ráz měly i naše závěry sezony, kdy jsme oba začali hledat nové angažmá. Odjeli jsme společně i pár závodů s fotoaparáty a před nedávnou dobou jsme začali také společně pracovat na designech rally bloků. Když Michal přišel před pár týdny s nápadem, že bychom si pronajali auto, bral jsem to jako dobrý vtip. Ale na druhou stranu, jsme závodníci a chuť závodit zde je, tak jsem tu myšlenku neopustil, sedli jsme si a nakonec to vymysleli. Zatím v tomto momentě nechceme ještě mluvit o konkrétním autě, věci jsou v jednání a nerad bych to zakřiknul. Držíme se při zdi, proto se jedná o pohárovém autě, ve hře je vůz třídy 14. Já jsem loni ve čtrnáctkách jezdil a ty kluky tam znám, tak bych tam rád pokračoval. Michal navrhoval, že bychom odjeli hned nějaký sprint, ale to mě osobně přijde jako velký skok. Navíc já se nejspíš do léta neuvolním z práce natolik, abych mohl odjet na více dnů závodit. Nakonec jsme se domluvili, že začneme na RallyCupu Silvestra Mikuláštíka a nejlépe v Kopřivnici. Zdejší polygon znám jako své boty, jak ze strany focení, tak i z auta. Polygon Tatry nabízí i prostor pro chybu. Proto začneme právě zde a nebudeme riskovat, že pronajatý vůz někde rozštípeme na sprintech na první vložce někde v lese. A jestli to půjde, tak dáme časem i ten sprint. Na celé věci je však kuriózní jedno … my jsme doposud neřešili, kdo vlastně bude řídit :-). Když jsem se Michala na to ptal, řekl, že je mu to jedno :-). Takže i v tomhle bude Kopřivnice ideální, protože si závod rozdělíme, každý odjede svou polovinu, pak porovnáme časy, a kdo bude lepší, ten bude řidič.  Takže pokud jednání dopadnou dobře, 29. dubna bychom rádi stáli na startu GPD RallyCupu“.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.