Michal Cibulka a Jan Dušek. Tato jména se začala objevovat v loňském roce na okéncích závodních aut. Oba dva ve své první licencované sezoně zastávali pozici navigátorů. Michal usedl vedle Pavlíny Tydlačkové, Honza zase četl noty Tomáši Urbanovi. To bylo ovšem loni. Oba navigátoři na podzim ukončili svou spolupráci v týmech a rozhodli se využít zimní přestávku ke hledání nového angažmá. Michalovi se to podařilo jako prvnímu, Honza se vrátil k focení rally. Avšak přes zimu se zrodil nápad - vytvoření společné závodní posádky.
Michal se na konci loňského roku domluvil na spolupráci s Petrem Hejtmánkem a v letošním roce bude usedat vedle něj do překrásné Škody 130RS. Honza přes zimu až tak o závodění nejednal, spíše se rozhodoval, zda bude soutěžit, či se vrhne opět naplno do focení závodů. Situace u Honzy se vyjasnila také z důvodu pracovního vytížení, takže se rozhodl pro variantu časově méně náročnou – focení. Michal, pokud nesedí v závodním voze, tak prohání speciály pro tratích v Richard Burns Rallye a tady vytvořil společnou posádku s Honzou. Ale tohle až tak Michalovi nestačilo a přišel s nápadem, že by mohli zkusit spolupráci i v reálném autě. Honzovi se zpočátku nápad zdál úsměvný, ale z hlavy jej nepustil. Na letošní Valašské rally věc probrali a plácli si. Ale více nám sdělí nejlépe Honza:
„S Michalem máme podobný závodní osud. Začínali jsme ve stejném závodě a to loni na Valašské rally. Startovali jsme hned po sobě, takže jsme si v průběhu závodu dost pomáhali, dávali si rady, kontrolovali výkazy, časy apod. Loni jsme oba odjeli stejný počet závodů a podobný ráz měly i naše závěry sezony, kdy jsme oba začali hledat nové angažmá. Odjeli jsme společně i pár závodů s fotoaparáty a před nedávnou dobou jsme začali také společně pracovat na designech rally bloků. Když Michal přišel před pár týdny s nápadem, že bychom si pronajali auto, bral jsem to jako dobrý vtip. Ale na druhou stranu, jsme závodníci a chuť závodit zde je, tak jsem tu myšlenku neopustil, sedli jsme si a nakonec to vymysleli. Zatím v tomto momentě nechceme ještě mluvit o konkrétním autě, věci jsou v jednání a nerad bych to zakřiknul. Držíme se při zdi, proto se jedná o pohárovém autě, ve hře je vůz třídy 14. Já jsem loni ve čtrnáctkách jezdil a ty kluky tam znám, tak bych tam rád pokračoval. Michal navrhoval, že bychom odjeli hned nějaký sprint, ale to mě osobně přijde jako velký skok. Navíc já se nejspíš do léta neuvolním z práce natolik, abych mohl odjet na více dnů závodit. Nakonec jsme se domluvili, že začneme na RallyCupu Silvestra Mikuláštíka a nejlépe v Kopřivnici. Zdejší polygon znám jako své boty, jak ze strany focení, tak i z auta. Polygon Tatry nabízí i prostor pro chybu. Proto začneme právě zde a nebudeme riskovat, že pronajatý vůz někde rozštípeme na sprintech na první vložce někde v lese. A jestli to půjde, tak dáme časem i ten sprint. Na celé věci je však kuriózní jedno … my jsme doposud neřešili, kdo vlastně bude řídit :-). Když jsem se Michala na to ptal, řekl, že je mu to jedno :-). Takže i v tomhle bude Kopřivnice ideální, protože si závod rozdělíme, každý odjede svou polovinu, pak porovnáme časy, a kdo bude lepší, ten bude řidič. Takže pokud jednání dopadnou dobře, 29. dubna bychom rádi stáli na startu GPD RallyCupu“.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.