Michal Cibulka a Jan Dušek. Tato jména se začala objevovat v loňském roce na okéncích závodních aut. Oba dva ve své první licencované sezoně zastávali pozici navigátorů. Michal usedl vedle Pavlíny Tydlačkové, Honza zase četl noty Tomáši Urbanovi. To bylo ovšem loni. Oba navigátoři na podzim ukončili svou spolupráci v týmech a rozhodli se využít zimní přestávku ke hledání nového angažmá. Michalovi se to podařilo jako prvnímu, Honza se vrátil k focení rally. Avšak přes zimu se zrodil nápad - vytvoření společné závodní posádky.
Michal se na konci loňského roku domluvil na spolupráci s Petrem Hejtmánkem a v letošním roce bude usedat vedle něj do překrásné Škody 130RS. Honza přes zimu až tak o závodění nejednal, spíše se rozhodoval, zda bude soutěžit, či se vrhne opět naplno do focení závodů. Situace u Honzy se vyjasnila také z důvodu pracovního vytížení, takže se rozhodl pro variantu časově méně náročnou – focení. Michal, pokud nesedí v závodním voze, tak prohání speciály pro tratích v Richard Burns Rallye a tady vytvořil společnou posádku s Honzou. Ale tohle až tak Michalovi nestačilo a přišel s nápadem, že by mohli zkusit spolupráci i v reálném autě. Honzovi se zpočátku nápad zdál úsměvný, ale z hlavy jej nepustil. Na letošní Valašské rally věc probrali a plácli si. Ale více nám sdělí nejlépe Honza:
„S Michalem máme podobný závodní osud. Začínali jsme ve stejném závodě a to loni na Valašské rally. Startovali jsme hned po sobě, takže jsme si v průběhu závodu dost pomáhali, dávali si rady, kontrolovali výkazy, časy apod. Loni jsme oba odjeli stejný počet závodů a podobný ráz měly i naše závěry sezony, kdy jsme oba začali hledat nové angažmá. Odjeli jsme společně i pár závodů s fotoaparáty a před nedávnou dobou jsme začali také společně pracovat na designech rally bloků. Když Michal přišel před pár týdny s nápadem, že bychom si pronajali auto, bral jsem to jako dobrý vtip. Ale na druhou stranu, jsme závodníci a chuť závodit zde je, tak jsem tu myšlenku neopustil, sedli jsme si a nakonec to vymysleli. Zatím v tomto momentě nechceme ještě mluvit o konkrétním autě, věci jsou v jednání a nerad bych to zakřiknul. Držíme se při zdi, proto se jedná o pohárovém autě, ve hře je vůz třídy 14. Já jsem loni ve čtrnáctkách jezdil a ty kluky tam znám, tak bych tam rád pokračoval. Michal navrhoval, že bychom odjeli hned nějaký sprint, ale to mě osobně přijde jako velký skok. Navíc já se nejspíš do léta neuvolním z práce natolik, abych mohl odjet na více dnů závodit. Nakonec jsme se domluvili, že začneme na RallyCupu Silvestra Mikuláštíka a nejlépe v Kopřivnici. Zdejší polygon znám jako své boty, jak ze strany focení, tak i z auta. Polygon Tatry nabízí i prostor pro chybu. Proto začneme právě zde a nebudeme riskovat, že pronajatý vůz někde rozštípeme na sprintech na první vložce někde v lese. A jestli to půjde, tak dáme časem i ten sprint. Na celé věci je však kuriózní jedno … my jsme doposud neřešili, kdo vlastně bude řídit :-). Když jsem se Michala na to ptal, řekl, že je mu to jedno :-). Takže i v tomhle bude Kopřivnice ideální, protože si závod rozdělíme, každý odjede svou polovinu, pak porovnáme časy, a kdo bude lepší, ten bude řidič. Takže pokud jednání dopadnou dobře, 29. dubna bychom rádi stáli na startu GPD RallyCupu“.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.