Michal Cibulka a Jan Dušek. Tato jména se začala objevovat v loňském roce na okéncích závodních aut. Oba dva ve své první licencované sezoně zastávali pozici navigátorů. Michal usedl vedle Pavlíny Tydlačkové, Honza zase četl noty Tomáši Urbanovi. To bylo ovšem loni. Oba navigátoři na podzim ukončili svou spolupráci v týmech a rozhodli se využít zimní přestávku ke hledání nového angažmá. Michalovi se to podařilo jako prvnímu, Honza se vrátil k focení rally. Avšak přes zimu se zrodil nápad - vytvoření společné závodní posádky.
Michal se na konci loňského roku domluvil na spolupráci s Petrem Hejtmánkem a v letošním roce bude usedat vedle něj do překrásné Škody 130RS. Honza přes zimu až tak o závodění nejednal, spíše se rozhodoval, zda bude soutěžit, či se vrhne opět naplno do focení závodů. Situace u Honzy se vyjasnila také z důvodu pracovního vytížení, takže se rozhodl pro variantu časově méně náročnou – focení. Michal, pokud nesedí v závodním voze, tak prohání speciály pro tratích v Richard Burns Rallye a tady vytvořil společnou posádku s Honzou. Ale tohle až tak Michalovi nestačilo a přišel s nápadem, že by mohli zkusit spolupráci i v reálném autě. Honzovi se zpočátku nápad zdál úsměvný, ale z hlavy jej nepustil. Na letošní Valašské rally věc probrali a plácli si. Ale více nám sdělí nejlépe Honza:
„S Michalem máme podobný závodní osud. Začínali jsme ve stejném závodě a to loni na Valašské rally. Startovali jsme hned po sobě, takže jsme si v průběhu závodu dost pomáhali, dávali si rady, kontrolovali výkazy, časy apod. Loni jsme oba odjeli stejný počet závodů a podobný ráz měly i naše závěry sezony, kdy jsme oba začali hledat nové angažmá. Odjeli jsme společně i pár závodů s fotoaparáty a před nedávnou dobou jsme začali také společně pracovat na designech rally bloků. Když Michal přišel před pár týdny s nápadem, že bychom si pronajali auto, bral jsem to jako dobrý vtip. Ale na druhou stranu, jsme závodníci a chuť závodit zde je, tak jsem tu myšlenku neopustil, sedli jsme si a nakonec to vymysleli. Zatím v tomto momentě nechceme ještě mluvit o konkrétním autě, věci jsou v jednání a nerad bych to zakřiknul. Držíme se při zdi, proto se jedná o pohárovém autě, ve hře je vůz třídy 14. Já jsem loni ve čtrnáctkách jezdil a ty kluky tam znám, tak bych tam rád pokračoval. Michal navrhoval, že bychom odjeli hned nějaký sprint, ale to mě osobně přijde jako velký skok. Navíc já se nejspíš do léta neuvolním z práce natolik, abych mohl odjet na více dnů závodit. Nakonec jsme se domluvili, že začneme na RallyCupu Silvestra Mikuláštíka a nejlépe v Kopřivnici. Zdejší polygon znám jako své boty, jak ze strany focení, tak i z auta. Polygon Tatry nabízí i prostor pro chybu. Proto začneme právě zde a nebudeme riskovat, že pronajatý vůz někde rozštípeme na sprintech na první vložce někde v lese. A jestli to půjde, tak dáme časem i ten sprint. Na celé věci je však kuriózní jedno … my jsme doposud neřešili, kdo vlastně bude řídit :-). Když jsem se Michala na to ptal, řekl, že je mu to jedno :-). Takže i v tomhle bude Kopřivnice ideální, protože si závod rozdělíme, každý odjede svou polovinu, pak porovnáme časy, a kdo bude lepší, ten bude řidič. Takže pokud jednání dopadnou dobře, 29. dubna bychom rádi stáli na startu GPD RallyCupu“.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.