Osmá dakarská zkouška, která vedla z argentinské Salty do chilské Calamy, včera odstartovala pro kategorii kamionů dvě minuty před čtrnáctou hodinou tamního času
Posádky musely ve 302 kilometrů dlouhém měřeném úseku nechat za zády Andy, překonat spoustu prudkých stoupání i sjezdů a znovu si poradit se všemi nástrahami, kterými je dakarské dobrodružství prošpikované.Queen 69 Aleše Lopraise si stejně jako v předchozí etapě vedla dobře, posádka vozu s číslem 504 se pohybovala na waypointech kolem páté pozice. Za polovinou speciálky sice Aleš Loprais klesl na sedmou příčku, ale v posledním stoupání etapy Queen 69 se svou posádkou zabojovala. Aleš Loprais předstihl tři soupeře a v cíli z toho bylo čtvrté místo. Byť bývá označováno jako nepopulární nebo bramborové, v dané konkurenci je jistě úspěchem. Na vítězného Rusa Karginova s Kamazem ztratil Aleš Loprais rovných 8 minut, za třetím Sotnikovem, rovněž z ruské stáje Kamaz, zaostal o minutu a pět vteřin. A o tom, že to byl boj, svědčí i fakt, že pátý Nizozemec Versluis s Manem ztratil na Aleše Lopraise jen 33 vteřin.
„Zdravím všechny. Dnes rychlá, ale místy hodně rozbíjející etapa. Je třeba uznat, že Kamazy mají letos bezkonkurenční podvozky. To se týká i motoru. V extrémně kamenitých pasážích jim s Královnou nějak nestačíme. A tak jsem za celkový posun do první pětky opravdu rád. Pokračujeme v našem tažení,“ komentuje včerejší jízdu a závod náš pilot Aleš.Stage 8Pro zajímavost – Aleš Loprais, kterého musel po předchozí etapě dávat kvůli bolestem zad dohromady fyzioterapeut, zvládl tuto 302 km dlouhou a náročnou speciálku za 3 hodiny a 92 vteřin, průměrně tedy hnal Královnu 69 po trati stovkou. Druhá týmová posádka Jana Tománka včera dojela do cíle na 18. příčce s půlhodinovou ztrátou. V celkovém hodnocení si Aleš Loprais díky včerejší etapě o příčku polepšil, posunul se z šesté na pátou pozici a na vedoucího Nizozemce de Rooye ztrácí hodinu a 48 minut. Třetí Rus Nikolajev má před Alešem náskok něco málo přes půl hodiny. Jan Tománek se po včerejšku drží na 18. místě.9. etapa: Calama – IquiqueSpojovací úsek: 29 km / Rychlostní zkouška: 422 kmÚterní devátá etapa zavede účastníky na nejsevernější bod letošní edice Dakaru, kterým bude chilské Iquique. A 422 kilometrů dlouhá speciálka bude především ve znamení jízdy z kopce dolů. Odstartuje totiž v nadmořské výšce 3 000 metrů a závodníky přivede až ke břehům Tichého oceánu! Posádky se nejprve budou muset vypořádat s kamenitými cestami v oblasti Tarapacá, proslulé kvalitními víny, v poslední třetině speciálky se už budou rvát s pískem a dunami pouště Atacama. Na závěr etapy připravili organizátoři test nebojácných závodnických srdcí – tříkilometrový ostrý sešup do cílového Iquique. „Důrazně je doporučováno nezastavovat,“ radí s nadsázkou pořadatelé. Závodníci už budou vědět: cíl etapy a bivak nejsou daleko! Přejeme hezký den.PS: A pokud jste náhodou díky naší zprávě dostali chuť na dobré chilské víno nebo pivo Budvar, přejeme také na zdraví – nejlépe při sledování tažení našeho týmu!
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?