Osmá etapa o příčku pod pódiem

Rally Dakar
Rally Dakar, foto: www.loprais.cz
Tomáš Urban 14. ledna 2014 22:17
Sdílej:

Osmá dakarská zkouška, která vedla z argentinské Salty do chilské Calamy, včera odstartovala pro kategorii kamionů dvě minuty před čtrnáctou hodinou tamního času

 Posádky musely ve 302 kilometrů dlouhém měřeném úseku nechat za zády Andy, překonat spoustu prudkých stoupání i sjezdů a znovu si poradit se všemi nástrahami, kterými je dakarské dobrodružství prošpikované.Queen 69 Aleše Lopraise si stejně jako v předchozí etapě vedla dobře, posádka vozu s číslem 504 se pohybovala na waypointech kolem páté pozice. Za polovinou speciálky sice Aleš Loprais klesl na sedmou příčku, ale v posledním stoupání etapy Queen 69 se svou posádkou zabojovala. Aleš Loprais předstihl tři soupeře a v cíli z toho bylo čtvrté místo. Byť bývá označováno jako nepopulární nebo bramborové, v dané konkurenci je jistě úspěchem. Na vítězného Rusa Karginova s Kamazem ztratil Aleš Loprais rovných 8 minut, za třetím Sotnikovem, rovněž z ruské stáje Kamaz, zaostal o minutu a pět vteřin. A o tom, že to byl boj, svědčí i fakt, že pátý Nizozemec Versluis s Manem ztratil na Aleše Lopraise jen 33 vteřin.

„Zdravím všechny. Dnes rychlá, ale místy hodně rozbíjející etapa. Je třeba uznat, že Kamazy mají letos bezkonkurenční podvozky. To se týká i motoru. V extrémně kamenitých pasážích jim s Královnou nějak nestačíme. A tak jsem za celkový posun do první pětky opravdu rád. Pokračujeme v našem tažení,“ komentuje včerejší jízdu a závod náš pilot Aleš.Stage 8Pro zajímavost – Aleš Loprais, kterého musel po předchozí etapě dávat kvůli bolestem zad dohromady fyzioterapeut, zvládl tuto 302 km dlouhou a náročnou speciálku za 3 hodiny a 92 vteřin, průměrně tedy hnal Královnu 69 po trati stovkou. Druhá týmová posádka Jana Tománka včera dojela do cíle na 18. příčce s půlhodinovou ztrátou. V celkovém hodnocení si Aleš Loprais díky včerejší etapě o příčku polepšil, posunul se z šesté na pátou pozici a na vedoucího Nizozemce de Rooye ztrácí hodinu a 48 minut. Třetí Rus Nikolajev má před Alešem náskok něco málo přes půl hodiny. Jan Tománek se po včerejšku drží na 18. místě.9. etapa: Calama – IquiqueSpojovací úsek: 29 km / Rychlostní zkouška: 422 kmÚterní devátá etapa zavede účastníky na nejsevernější bod letošní edice Dakaru, kterým bude chilské Iquique. A 422 kilometrů dlouhá speciálka bude především ve znamení jízdy z kopce dolů. Odstartuje totiž v nadmořské výšce 3 000 metrů a závodníky přivede až ke břehům Tichého oceánu! Posádky se nejprve budou muset vypořádat s kamenitými cestami v oblasti Tarapacá, proslulé kvalitními víny, v poslední třetině speciálky se už budou rvát s pískem a dunami pouště Atacama. Na závěr etapy připravili organizátoři test nebojácných závodnických srdcí – tříkilometrový ostrý sešup do cílového Iquique. „Důrazně je doporučováno nezastavovat,“ radí s nadsázkou pořadatelé. Závodníci už budou vědět: cíl etapy a bivak nejsou daleko! Přejeme hezký den.PS: A pokud jste náhodou díky naší zprávě dostali chuť na dobré chilské víno nebo pivo Budvar, přejeme také na zdraví – nejlépe při sledování tažení našeho týmu!

 
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.