Osmá dakarská zkouška, která vedla z argentinské Salty do chilské Calamy, včera odstartovala pro kategorii kamionů dvě minuty před čtrnáctou hodinou tamního času
Posádky musely ve 302 kilometrů dlouhém měřeném úseku nechat za zády Andy, překonat spoustu prudkých stoupání i sjezdů a znovu si poradit se všemi nástrahami, kterými je dakarské dobrodružství prošpikované.Queen 69 Aleše Lopraise si stejně jako v předchozí etapě vedla dobře, posádka vozu s číslem 504 se pohybovala na waypointech kolem páté pozice. Za polovinou speciálky sice Aleš Loprais klesl na sedmou příčku, ale v posledním stoupání etapy Queen 69 se svou posádkou zabojovala. Aleš Loprais předstihl tři soupeře a v cíli z toho bylo čtvrté místo. Byť bývá označováno jako nepopulární nebo bramborové, v dané konkurenci je jistě úspěchem. Na vítězného Rusa Karginova s Kamazem ztratil Aleš Loprais rovných 8 minut, za třetím Sotnikovem, rovněž z ruské stáje Kamaz, zaostal o minutu a pět vteřin. A o tom, že to byl boj, svědčí i fakt, že pátý Nizozemec Versluis s Manem ztratil na Aleše Lopraise jen 33 vteřin.
„Zdravím všechny. Dnes rychlá, ale místy hodně rozbíjející etapa. Je třeba uznat, že Kamazy mají letos bezkonkurenční podvozky. To se týká i motoru. V extrémně kamenitých pasážích jim s Královnou nějak nestačíme. A tak jsem za celkový posun do první pětky opravdu rád. Pokračujeme v našem tažení,“ komentuje včerejší jízdu a závod náš pilot Aleš.Stage 8Pro zajímavost – Aleš Loprais, kterého musel po předchozí etapě dávat kvůli bolestem zad dohromady fyzioterapeut, zvládl tuto 302 km dlouhou a náročnou speciálku za 3 hodiny a 92 vteřin, průměrně tedy hnal Královnu 69 po trati stovkou. Druhá týmová posádka Jana Tománka včera dojela do cíle na 18. příčce s půlhodinovou ztrátou. V celkovém hodnocení si Aleš Loprais díky včerejší etapě o příčku polepšil, posunul se z šesté na pátou pozici a na vedoucího Nizozemce de Rooye ztrácí hodinu a 48 minut. Třetí Rus Nikolajev má před Alešem náskok něco málo přes půl hodiny. Jan Tománek se po včerejšku drží na 18. místě.9. etapa: Calama – IquiqueSpojovací úsek: 29 km / Rychlostní zkouška: 422 kmÚterní devátá etapa zavede účastníky na nejsevernější bod letošní edice Dakaru, kterým bude chilské Iquique. A 422 kilometrů dlouhá speciálka bude především ve znamení jízdy z kopce dolů. Odstartuje totiž v nadmořské výšce 3 000 metrů a závodníky přivede až ke břehům Tichého oceánu! Posádky se nejprve budou muset vypořádat s kamenitými cestami v oblasti Tarapacá, proslulé kvalitními víny, v poslední třetině speciálky se už budou rvát s pískem a dunami pouště Atacama. Na závěr etapy připravili organizátoři test nebojácných závodnických srdcí – tříkilometrový ostrý sešup do cílového Iquique. „Důrazně je doporučováno nezastavovat,“ radí s nadsázkou pořadatelé. Závodníci už budou vědět: cíl etapy a bivak nejsou daleko! Přejeme hezký den.PS: A pokud jste náhodou díky naší zprávě dostali chuť na dobré chilské víno nebo pivo Budvar, přejeme také na zdraví – nejlépe při sledování tažení našeho týmu!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.