Osmá etapa o příčku pod pódiem

Rally Dakar
Rally Dakar, foto: www.loprais.cz
Tomáš Urban 14. ledna 2014 22:17
Sdílej:

Osmá dakarská zkouška, která vedla z argentinské Salty do chilské Calamy, včera odstartovala pro kategorii kamionů dvě minuty před čtrnáctou hodinou tamního času

 Posádky musely ve 302 kilometrů dlouhém měřeném úseku nechat za zády Andy, překonat spoustu prudkých stoupání i sjezdů a znovu si poradit se všemi nástrahami, kterými je dakarské dobrodružství prošpikované.Queen 69 Aleše Lopraise si stejně jako v předchozí etapě vedla dobře, posádka vozu s číslem 504 se pohybovala na waypointech kolem páté pozice. Za polovinou speciálky sice Aleš Loprais klesl na sedmou příčku, ale v posledním stoupání etapy Queen 69 se svou posádkou zabojovala. Aleš Loprais předstihl tři soupeře a v cíli z toho bylo čtvrté místo. Byť bývá označováno jako nepopulární nebo bramborové, v dané konkurenci je jistě úspěchem. Na vítězného Rusa Karginova s Kamazem ztratil Aleš Loprais rovných 8 minut, za třetím Sotnikovem, rovněž z ruské stáje Kamaz, zaostal o minutu a pět vteřin. A o tom, že to byl boj, svědčí i fakt, že pátý Nizozemec Versluis s Manem ztratil na Aleše Lopraise jen 33 vteřin.

„Zdravím všechny. Dnes rychlá, ale místy hodně rozbíjející etapa. Je třeba uznat, že Kamazy mají letos bezkonkurenční podvozky. To se týká i motoru. V extrémně kamenitých pasážích jim s Královnou nějak nestačíme. A tak jsem za celkový posun do první pětky opravdu rád. Pokračujeme v našem tažení,“ komentuje včerejší jízdu a závod náš pilot Aleš.Stage 8Pro zajímavost – Aleš Loprais, kterého musel po předchozí etapě dávat kvůli bolestem zad dohromady fyzioterapeut, zvládl tuto 302 km dlouhou a náročnou speciálku za 3 hodiny a 92 vteřin, průměrně tedy hnal Královnu 69 po trati stovkou. Druhá týmová posádka Jana Tománka včera dojela do cíle na 18. příčce s půlhodinovou ztrátou. V celkovém hodnocení si Aleš Loprais díky včerejší etapě o příčku polepšil, posunul se z šesté na pátou pozici a na vedoucího Nizozemce de Rooye ztrácí hodinu a 48 minut. Třetí Rus Nikolajev má před Alešem náskok něco málo přes půl hodiny. Jan Tománek se po včerejšku drží na 18. místě.9. etapa: Calama – IquiqueSpojovací úsek: 29 km / Rychlostní zkouška: 422 kmÚterní devátá etapa zavede účastníky na nejsevernější bod letošní edice Dakaru, kterým bude chilské Iquique. A 422 kilometrů dlouhá speciálka bude především ve znamení jízdy z kopce dolů. Odstartuje totiž v nadmořské výšce 3 000 metrů a závodníky přivede až ke břehům Tichého oceánu! Posádky se nejprve budou muset vypořádat s kamenitými cestami v oblasti Tarapacá, proslulé kvalitními víny, v poslední třetině speciálky se už budou rvát s pískem a dunami pouště Atacama. Na závěr etapy připravili organizátoři test nebojácných závodnických srdcí – tříkilometrový ostrý sešup do cílového Iquique. „Důrazně je doporučováno nezastavovat,“ radí s nadsázkou pořadatelé. Závodníci už budou vědět: cíl etapy a bivak nejsou daleko! Přejeme hezký den.PS: A pokud jste náhodou díky naší zprávě dostali chuť na dobré chilské víno nebo pivo Budvar, přejeme také na zdraví – nejlépe při sledování tažení našeho týmu!

 
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.