Po pondělní druhé etapě, v níž se tým musel vyrovnat s takovými nepříjemnosti, jako je absence pohonu 4x4 a vyražené čelní sklo, bylo těžké současně dát dohromady techniku a připravit se na další cestu.
Aleš Loprais však jako správný bojovník prohlásil: „I když výsledek po druhé etapě moc dobře nevypadá a určitě z něho nejsem nadšený, při vší smůle bylo super, že se podařilo vůbec dojet do cíle. Teď můžeme znovu bojovat stále o stupně vítězů a věřím, že i o vítězství, protože je to teprve druhá etapa a na De Rooye, který je pro nás zásadní konkurent, ztrácím nějakých dvacet minut. Ten zbytek musíme nějak vyřešit. Samozřejmě není moc prostor na chyby, ale nezbývá nic jiného než nastoupit variantu A a letět, co to jde.“ Mechanici pak odvedli v noci z pondělí na úterý skvělou práci, proto už v šest ráno tamního času mohl Aleš hlásit: „Queen po repasi, noční šichta, jedu to projet!“O půl deváté oznámili organizátoři, že pro auta a kamiony přiblížili cíl z původně naplánovaných 245 na 222 kilometrů. Půl hodiny po poledni ale bylo zase vše jinak. „Na rozdíl od ranního oznámení je vzhledem k podmínkám na trase možné zachovat původní trať speciálky pro osobní a nákladní automobily beze změny,“ prohlásili pořadatelé.Závodníci si tak mohli vychutnat Andy v plné kráse. Čtyřikrát se museli kamioňáci vyšplhat do nadmořské výšky přes tři kilometry, na závodění pod sebou shlížela sopka Aconcagua, s 6 962 metry nejvyšší vrchol amerického kontinentu. A viděla závod, který příznivce Lopraisovic týmu musel potěšit. Po noční dřině mechaniků odvedli svůj díl práce Aleš se svou posádkou a samozřejmě také Queen 69, tedy Královna. Ve vysokých nadmořských výškách se držela a nakonec z toho bylo další umístění na bedně!Aleš Loprais dojel do cíle v San Juanu jako třetí, o necelých pět minut byl v cíli dříve Rus Karginov s Kamazem a Holanďan De Rooy byl před Alešem v cíli o 2 minuty. Po stříbrné první etapě tak vybojovala ve třetím dílu dakarského dobrodružství Lopraisova družina bronz. V celkovém pořadí je kamion s číslem 504 prozatím pátý.„Z patnácté startovní pozice až na etapový bronz! Co dodat? Po pekelném zážitku z druhé etapy dneska příjemné zpestření pro celý tým a druhé pódiové umístění během prvních tří etap. Musím uznat, že začátek Dakaru 2014 je prozatím nejsložitějším, co se týká náročnosti etap. To, co pořadatelé slibovali, opravdu splnili. Devastace posádek, šrotiště techniky a neustále se měnící pořadí napříč všemi kategoriemi je návrat ke kořenům Dakaru. Moc bych si přál, abychom tímto adrenalinovým sítem prošli až do cíle soutěže. Zítra v šest ráno nastupujeme do prozatím nejdelší etapy letošního Dakaru. Dobrou…“ vzkazuje a svěřuje se s pocity Aleš Loprais.A jaký je dnešní program? 4. etapa San Juan – ChilecitoSpojovací úseky (kamiony): 211 km / Rychlostní zkouška (kamiony): 657 kmO středeční etapě by se dalo říct, že se jedná o „dálkový let“. Závodníci pojedou argentinskými pampami směrem na severozápad a po zahřívacím spojovacím úseku dlouhém 43 kilometrů je čeká nebývalá měřená štreka - speciálka má 657 kilometrů! Tak dlouhá rychlostní zkouška byla na Dakaru naposledy v roce 2005. A organizátoři slibují široké a otevřené terény, takže místa na předjíždění bude dost. Jen bude třeba dávat pozor na řeky a kaňony. Přejeme všem prima čtvrtý den s Rallye Dakar 2014 a také s našim InstaForex Loprais Teamem.Share
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.