Bronz ve třetí etapě a za šplhání ve třítisícových výškách

Loprais, Aleš
Loprais, Aleš, foto: www.loprais.cz
Tomáš Urban 8. ledna 2014 19:46
Sdílej:

Po pondělní druhé etapě, v níž se tým musel vyrovnat s takovými nepříjemnosti, jako je absence pohonu 4x4 a vyražené čelní sklo, bylo těžké současně dát dohromady techniku a připravit se na další cestu.

Aleš Loprais však jako správný bojovník prohlásil: „I když výsledek po druhé etapě moc dobře nevypadá a určitě z něho nejsem nadšený, při vší smůle bylo super, že se podařilo vůbec dojet do cíle. Teď můžeme znovu bojovat stále o stupně vítězů a věřím, že i o vítězství, protože je to teprve druhá etapa a na De Rooye, který je pro nás zásadní konkurent, ztrácím nějakých dvacet minut. Ten zbytek musíme nějak vyřešit. Samozřejmě není moc prostor na chyby, ale nezbývá nic jiného než nastoupit variantu A a letět, co to jde.“ Mechanici pak odvedli v noci z pondělí na úterý skvělou práci, proto už v šest ráno tamního času mohl Aleš hlásit: „Queen po repasi, noční šichta, jedu to projet!“O půl deváté oznámili organizátoři, že pro auta a kamiony přiblížili cíl z původně naplánovaných 245 na 222 kilometrů. Půl hodiny po poledni ale bylo zase vše jinak. „Na rozdíl od ranního oznámení je vzhledem k podmínkám na trase možné zachovat původní trať speciálky pro osobní a nákladní automobily beze změny,“ prohlásili pořadatelé.Závodníci si tak mohli vychutnat Andy v plné kráse. Čtyřikrát se museli kamioňáci vyšplhat do nadmořské výšky přes tři kilometry, na závodění pod sebou shlížela sopka Aconcagua, s 6 962 metry nejvyšší vrchol amerického kontinentu. A viděla závod, který příznivce Lopraisovic týmu musel potěšit. Po noční dřině mechaniků odvedli svůj díl práce Aleš se svou posádkou a samozřejmě také Queen 69, tedy Královna. Ve vysokých nadmořských výškách se držela a nakonec z toho bylo další umístění na bedně!Aleš Loprais dojel do cíle v San Juanu jako třetí, o necelých pět minut byl v cíli dříve Rus Karginov s Kamazem a Holanďan De Rooy byl před Alešem v cíli o 2 minuty. Po stříbrné první etapě tak vybojovala ve třetím dílu dakarského dobrodružství Lopraisova družina bronz. V celkovém pořadí je kamion s číslem 504 prozatím pátý.„Z patnácté startovní pozice až na etapový bronz! Co dodat? Po pekelném zážitku z druhé etapy dneska příjemné zpestření pro celý tým a druhé pódiové umístění během prvních tří etap. Musím uznat, že začátek Dakaru 2014 je prozatím nejsložitějším, co se týká náročnosti etap. To, co pořadatelé slibovali, opravdu splnili. Devastace posádek, šrotiště techniky a neustále se měnící pořadí napříč všemi kategoriemi je návrat ke kořenům Dakaru. Moc bych si přál, abychom tímto adrenalinovým sítem prošli až do cíle soutěže. Zítra v šest ráno nastupujeme do prozatím nejdelší etapy letošního Dakaru. Dobrou…“ vzkazuje a svěřuje se s pocity Aleš Loprais.A jaký je dnešní program? 4. etapa San Juan – ChilecitoSpojovací úseky (kamiony): 211 km / Rychlostní zkouška (kamiony): 657 kmO středeční etapě by se dalo říct, že se jedná o „dálkový let“. Závodníci pojedou argentinskými pampami směrem na severozápad a po zahřívacím spojovacím úseku dlouhém 43 kilometrů je čeká nebývalá měřená štreka - speciálka má 657 kilometrů! Tak dlouhá rychlostní zkouška byla na Dakaru naposledy v roce 2005. A organizátoři slibují široké a otevřené terény, takže místa na předjíždění bude dost. Jen bude třeba dávat pozor na řeky a kaňony. Přejeme všem prima čtvrtý den s Rallye Dakar 2014 a také s našim InstaForex Loprais Teamem.Share

 
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.