Po pondělní druhé etapě, v níž se tým musel vyrovnat s takovými nepříjemnosti, jako je absence pohonu 4x4 a vyražené čelní sklo, bylo těžké současně dát dohromady techniku a připravit se na další cestu.
Aleš Loprais však jako správný bojovník prohlásil: „I když výsledek po druhé etapě moc dobře nevypadá a určitě z něho nejsem nadšený, při vší smůle bylo super, že se podařilo vůbec dojet do cíle. Teď můžeme znovu bojovat stále o stupně vítězů a věřím, že i o vítězství, protože je to teprve druhá etapa a na De Rooye, který je pro nás zásadní konkurent, ztrácím nějakých dvacet minut. Ten zbytek musíme nějak vyřešit. Samozřejmě není moc prostor na chyby, ale nezbývá nic jiného než nastoupit variantu A a letět, co to jde.“ Mechanici pak odvedli v noci z pondělí na úterý skvělou práci, proto už v šest ráno tamního času mohl Aleš hlásit: „Queen po repasi, noční šichta, jedu to projet!“O půl deváté oznámili organizátoři, že pro auta a kamiony přiblížili cíl z původně naplánovaných 245 na 222 kilometrů. Půl hodiny po poledni ale bylo zase vše jinak. „Na rozdíl od ranního oznámení je vzhledem k podmínkám na trase možné zachovat původní trať speciálky pro osobní a nákladní automobily beze změny,“ prohlásili pořadatelé.Závodníci si tak mohli vychutnat Andy v plné kráse. Čtyřikrát se museli kamioňáci vyšplhat do nadmořské výšky přes tři kilometry, na závodění pod sebou shlížela sopka Aconcagua, s 6 962 metry nejvyšší vrchol amerického kontinentu. A viděla závod, který příznivce Lopraisovic týmu musel potěšit. Po noční dřině mechaniků odvedli svůj díl práce Aleš se svou posádkou a samozřejmě také Queen 69, tedy Královna. Ve vysokých nadmořských výškách se držela a nakonec z toho bylo další umístění na bedně!Aleš Loprais dojel do cíle v San Juanu jako třetí, o necelých pět minut byl v cíli dříve Rus Karginov s Kamazem a Holanďan De Rooy byl před Alešem v cíli o 2 minuty. Po stříbrné první etapě tak vybojovala ve třetím dílu dakarského dobrodružství Lopraisova družina bronz. V celkovém pořadí je kamion s číslem 504 prozatím pátý.„Z patnácté startovní pozice až na etapový bronz! Co dodat? Po pekelném zážitku z druhé etapy dneska příjemné zpestření pro celý tým a druhé pódiové umístění během prvních tří etap. Musím uznat, že začátek Dakaru 2014 je prozatím nejsložitějším, co se týká náročnosti etap. To, co pořadatelé slibovali, opravdu splnili. Devastace posádek, šrotiště techniky a neustále se měnící pořadí napříč všemi kategoriemi je návrat ke kořenům Dakaru. Moc bych si přál, abychom tímto adrenalinovým sítem prošli až do cíle soutěže. Zítra v šest ráno nastupujeme do prozatím nejdelší etapy letošního Dakaru. Dobrou…“ vzkazuje a svěřuje se s pocity Aleš Loprais.A jaký je dnešní program? 4. etapa San Juan – ChilecitoSpojovací úseky (kamiony): 211 km / Rychlostní zkouška (kamiony): 657 kmO středeční etapě by se dalo říct, že se jedná o „dálkový let“. Závodníci pojedou argentinskými pampami směrem na severozápad a po zahřívacím spojovacím úseku dlouhém 43 kilometrů je čeká nebývalá měřená štreka - speciálka má 657 kilometrů! Tak dlouhá rychlostní zkouška byla na Dakaru naposledy v roce 2005. A organizátoři slibují široké a otevřené terény, takže místa na předjíždění bude dost. Jen bude třeba dávat pozor na řeky a kaňony. Přejeme všem prima čtvrtý den s Rallye Dakar 2014 a také s našim InstaForex Loprais Teamem.Share
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.