David Richards, šéf Prodrivu, hovoří o vstupu jeho týmu do pouštního maratonu, Rally Dakar. Není to přitom pouhá fráze, ale mluví o konkrétním projektu.
Každý rok je zkraje rally sezony na pořadí Rally Dakar. Přesun závodu z Afriky do Jižní Ameriky na atraktivitě soutěže nic neubral. Včera se nechal trojnásobný vítěz Le Mans a čerstvý mistr vytrvalostních závodu šampionátu WEC, Allan McNish, slyšet, že by také rád startoval na Dakaru.
Skotský jezdec ale není jediným, koho Dakar láká - také David Richards, šéf Prodrivu, má v úmyslu vydat se do Jižní Ameriky. "Formule 1 už mě nezajímá. V F1 jsem byl několikrát, strávil jsem tam několik let," vzpomíná 61 letý muž, který působil u Benettonu a BARu. Momentálně má jisté zájmy Richards v australských V8 Supercar.
V MS v automobilových soutěžích je díky projektům Subaru a Mini jeho Prodrive také dobře známý. "Dá se říct, že jsem v motorsportu vyzkoušel už snad všechny série. Je ale stále pár věcí, které mě zajímají. Rádi bychom se například zúčastnili podniku, který jsme doposud nikdy seriózně neobsadili: Dakaru.
S jakým autem pojede Prodrive na Dakaru? Mini to nebude...
Doufám, že zkraje příštího roku něco oznámíme. Toto oznámení by nás mělo posunout na novou cestu. Prodrive pořád na něčem pracuje. Neustále stojíme o nové lidi a přijímame je mezi nás. To udržuje firmu v chodu."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.