David Richards, šéf Prodrivu, hovoří o vstupu jeho týmu do pouštního maratonu, Rally Dakar. Není to přitom pouhá fráze, ale mluví o konkrétním projektu.
Každý rok je zkraje rally sezony na pořadí Rally Dakar. Přesun závodu z Afriky do Jižní Ameriky na atraktivitě soutěže nic neubral. Včera se nechal trojnásobný vítěz Le Mans a čerstvý mistr vytrvalostních závodu šampionátu WEC, Allan McNish, slyšet, že by také rád startoval na Dakaru.
Skotský jezdec ale není jediným, koho Dakar láká - také David Richards, šéf Prodrivu, má v úmyslu vydat se do Jižní Ameriky. "Formule 1 už mě nezajímá. V F1 jsem byl několikrát, strávil jsem tam několik let," vzpomíná 61 letý muž, který působil u Benettonu a BARu. Momentálně má jisté zájmy Richards v australských V8 Supercar.
V MS v automobilových soutěžích je díky projektům Subaru a Mini jeho Prodrive také dobře známý. "Dá se říct, že jsem v motorsportu vyzkoušel už snad všechny série. Je ale stále pár věcí, které mě zajímají. Rádi bychom se například zúčastnili podniku, který jsme doposud nikdy seriózně neobsadili: Dakaru.
S jakým autem pojede Prodrive na Dakaru? Mini to nebude...
Doufám, že zkraje příštího roku něco oznámíme. Toto oznámení by nás mělo posunout na novou cestu. Prodrive pořád na něčem pracuje. Neustále stojíme o nové lidi a přijímame je mezi nás. To udržuje firmu v chodu."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?