Španěl Carlos Sainz pojede letošní Rally Dakar za volantem buggy značky SMG, kterou dříve používal Philippe Gache.
51 letý jezdec má na svém kontě dva tituly mistra světa v automobilových soutěžích (1990 a 1992) a také jednou vyhrál Rally Dakar (2010). Carlos Sainz momentálně působí v roli ambasadora značky Volkswagen v MS. 'El-Matadore' zatím absolvoval Dakar šestkrát.
Největších úspěchů dosáhl s Volkswagenem a jeho speciálem Touareg. Po odchodu německé značky z pouštních soutěží vloni spojil síly s Nasserem Al-Attiyahem a jel s jeho buggy - v průběhu závodu ale musel pro technické problémy vzdát.
Sainz nastoupí v letošním roce v barvách výrobce energetických nápojů, značky Red Bull. Ve voze stejné značky jako letos pojede Sainz byl vloni na Dakaru také Guerlain Chicherit. Toho bychom letos měli opět vidět za volantem této buggy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.