Španěl Carlos Sainz pojede letošní Rally Dakar za volantem buggy značky SMG, kterou dříve používal Philippe Gache.
51 letý jezdec má na svém kontě dva tituly mistra světa v automobilových soutěžích (1990 a 1992) a také jednou vyhrál Rally Dakar (2010). Carlos Sainz momentálně působí v roli ambasadora značky Volkswagen v MS. 'El-Matadore' zatím absolvoval Dakar šestkrát.
Největších úspěchů dosáhl s Volkswagenem a jeho speciálem Touareg. Po odchodu německé značky z pouštních soutěží vloni spojil síly s Nasserem Al-Attiyahem a jel s jeho buggy - v průběhu závodu ale musel pro technické problémy vzdát.
Sainz nastoupí v letošním roce v barvách výrobce energetických nápojů, značky Red Bull. Ve voze stejné značky jako letos pojede Sainz byl vloni na Dakaru také Guerlain Chicherit. Toho bychom letos měli opět vidět za volantem této buggy.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?