Španěl Carlos Sainz pojede letošní Rally Dakar za volantem buggy značky SMG, kterou dříve používal Philippe Gache.
51 letý jezdec má na svém kontě dva tituly mistra světa v automobilových soutěžích (1990 a 1992) a také jednou vyhrál Rally Dakar (2010). Carlos Sainz momentálně působí v roli ambasadora značky Volkswagen v MS. 'El-Matadore' zatím absolvoval Dakar šestkrát.
Největších úspěchů dosáhl s Volkswagenem a jeho speciálem Touareg. Po odchodu německé značky z pouštních soutěží vloni spojil síly s Nasserem Al-Attiyahem a jel s jeho buggy - v průběhu závodu ale musel pro technické problémy vzdát.
Sainz nastoupí v letošním roce v barvách výrobce energetických nápojů, značky Red Bull. Ve voze stejné značky jako letos pojede Sainz byl vloni na Dakaru také Guerlain Chicherit. Toho bychom letos měli opět vidět za volantem této buggy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?