Konečně dobré zprávy a velká radost po předcházejících dvou náročných dnech.
Čtvrtá etapa přinesla posádce 301 druhé místo, vykouzlila stíbrně dobrou náladu v týmu a přinesla také satisfakci za odvedenou práci všech, kteří ve dne v noci intenzivně pracují na ladění nového vozu. Celkově jsou Aleš, Radim a Serge desátí. Posádka 306 ve složení Jan Tománek, Tomáš Kašpárek a Michael Honda skončila v etapě na 13-tém místě, celkově je dvanáctá. Původně sice trojice nechtěla být prezentována ani medializována, ale po četných dotazech fanoušků se zveřejňováním nakonec souhlasí se zveřejňováním jejich umístění v našem zpravodajském servisu.
Aleš Loprais spokojeně hlásí: „Dneska jsme měli první čistou etapu. Trať byla velmi rozbitá. Projížděli jsme nehostinnou krajinou. Kromě solného jezera a stáda divokého skotu to byla jen cesta plná děr a výmolů napříč pouští. Zdejší terény jsou extrémně náročné hlavně na páteř a hlavu, otřesy jsou místy k nevydržení. Pro zítřejší den zkusíme jiné nastavení podvozku. Krok za krokem měníme vlastnosti nového vozidla a ladíme jej na profil zdejších erzet. Dnes jsme v etapě obsadili hezkou stříbrnou pozici, přestože jsme startovali až 39–tí a museli jsme tak předjíždět desítky aut a kamiónů před námi a jestě jsme na minutu zastavili pro kontrolu uložení kabiny. Naše stíhací jízda nakonec vyšla.“Pátá etapa vede z Elisty do Astracháně. Pátá rychlostní zkouška rallye „Tisíc a jedna duna“ bude složena 5-ti % v dunách, 25-ti % na písčitém povrchu, 20-ti % klikatící se cestou na tvrdém povrchu a 50-ti % na velmi rychlém povrchu ve stepích.Etapa znovu změní směr rallye na jih. Role navigátorů bude klíčová. Týmy budou muset dávat pozor, aby se nezachytily v otvorech a průrvách skrytých v trávě. V tomto úseku, který je v Silk Way Rallye novinkou, se mohou dostavit nečekané obtíže, trať bude zvlněná, zejména při přejezdech pastvinami. Následovat budou písečné zóny. I zde bude role navigátorů velmi důležitá. V samém srdci pouště uvidí posádky pouze horizont při dosažení vrcholu duny. Před cílem se ale tempo závodu zvýší. Ti, kteří dosáhnou cíle této etapy a ještě k tomu stanou na stupni vítězů, budou oprávněně považováni za hrdiny.
Zprávy z rallye můžete sledovat denně na ČT Sport pořad Automobilový sport Silk Way Rally 2013: 10/07 22:00, 11/07 21:00, 12/07 21:55, 13/07 22:00http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/08.07.2013/
Ve čtvrtek se k InstaForex Loprais týmu v Astrakhani připojí pan Karel Loprais. Jistě všem přinese nejen dobrou náladu, ale bude i cennou moudrou oporou týmu na místě. Karlovi přejeme šťastnou cestu! Gratulujeme všem pánům posádek 301 a 306 i celé expedici za dnešní obdivuhodný výkon a fanouškům děkujeme za neutuchající podporu a víru v celý tým.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.