Konečně dobré zprávy a velká radost po předcházejících dvou náročných dnech.
Čtvrtá etapa přinesla posádce 301 druhé místo, vykouzlila stíbrně dobrou náladu v týmu a přinesla také satisfakci za odvedenou práci všech, kteří ve dne v noci intenzivně pracují na ladění nového vozu. Celkově jsou Aleš, Radim a Serge desátí. Posádka 306 ve složení Jan Tománek, Tomáš Kašpárek a Michael Honda skončila v etapě na 13-tém místě, celkově je dvanáctá. Původně sice trojice nechtěla být prezentována ani medializována, ale po četných dotazech fanoušků se zveřejňováním nakonec souhlasí se zveřejňováním jejich umístění v našem zpravodajském servisu.
Aleš Loprais spokojeně hlásí: „Dneska jsme měli první čistou etapu. Trať byla velmi rozbitá. Projížděli jsme nehostinnou krajinou. Kromě solného jezera a stáda divokého skotu to byla jen cesta plná děr a výmolů napříč pouští. Zdejší terény jsou extrémně náročné hlavně na páteř a hlavu, otřesy jsou místy k nevydržení. Pro zítřejší den zkusíme jiné nastavení podvozku. Krok za krokem měníme vlastnosti nového vozidla a ladíme jej na profil zdejších erzet. Dnes jsme v etapě obsadili hezkou stříbrnou pozici, přestože jsme startovali až 39–tí a museli jsme tak předjíždět desítky aut a kamiónů před námi a jestě jsme na minutu zastavili pro kontrolu uložení kabiny. Naše stíhací jízda nakonec vyšla.“Pátá etapa vede z Elisty do Astracháně. Pátá rychlostní zkouška rallye „Tisíc a jedna duna“ bude složena 5-ti % v dunách, 25-ti % na písčitém povrchu, 20-ti % klikatící se cestou na tvrdém povrchu a 50-ti % na velmi rychlém povrchu ve stepích.Etapa znovu změní směr rallye na jih. Role navigátorů bude klíčová. Týmy budou muset dávat pozor, aby se nezachytily v otvorech a průrvách skrytých v trávě. V tomto úseku, který je v Silk Way Rallye novinkou, se mohou dostavit nečekané obtíže, trať bude zvlněná, zejména při přejezdech pastvinami. Následovat budou písečné zóny. I zde bude role navigátorů velmi důležitá. V samém srdci pouště uvidí posádky pouze horizont při dosažení vrcholu duny. Před cílem se ale tempo závodu zvýší. Ti, kteří dosáhnou cíle této etapy a ještě k tomu stanou na stupni vítězů, budou oprávněně považováni za hrdiny.
Zprávy z rallye můžete sledovat denně na ČT Sport pořad Automobilový sport Silk Way Rally 2013: 10/07 22:00, 11/07 21:00, 12/07 21:55, 13/07 22:00http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/08.07.2013/
Ve čtvrtek se k InstaForex Loprais týmu v Astrakhani připojí pan Karel Loprais. Jistě všem přinese nejen dobrou náladu, ale bude i cennou moudrou oporou týmu na místě. Karlovi přejeme šťastnou cestu! Gratulujeme všem pánům posádek 301 a 306 i celé expedici za dnešní obdivuhodný výkon a fanouškům děkujeme za neutuchající podporu a víru v celý tým.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?