Dnešní třetí etapa se jela z Volgogradu do Astrachaně a dovedla soutěžící až k pobřeží Kaspického moře.
„Dnešek začal skvěle. Letěli jsme krásně od startu a předjížděli postupně několik aut a kamiónů. Měl jsem z Královny skvělý pocit. Bohužel nám praskla trubice intercooleru, kterou jsme v příšerném vedru opravovali 45 minut. Následně jsem se již standartně snažil maximum ztráty smazat, nicméne došlo k utržení uložení kabiny, což je během etapy neopravitelná záležitost. Řešení bylo jediné - zvolnit na úroveň rychlosti pouštní lišky, která šetří vodu. 300 km jsme jeli celou věčnost. Místy klesl průměr na 35 km/hod, což bylo ubíjející. Trať byla extrémně rozbitá a já jsem si říkal, že tohle je opravdový očistec. Nicméně se musíme povznést nad současné technické problémy a brát to jako test nové evoluce Tatry na Dakar. Koneckonců s tím jsme sem jeli. Dostat auto na limit a pořádně jej otestovat před následujícím Dakarem, který je pro nás hlavním cílem. Silk Way už jsme vyhrát dokázali, nicméně nový Dakar v Jižní Americe prozatím ne. Ale jedeme dál!“ všem vzkazuje a zdraví Aleš Loprais. Posádka 301 v dnešní etapě skončila na 15-tém místě, celkově je na desáté pozici. Princezna a trojice 306 je po třetí etapě, v níž obsadila 9-té místo, celkově třináctá.
Dneska to Silk way žilo už od časných ranních hodin i v centru Ostravy. Hostem vysílání ČT pořadu Dobré ráno byl pan Karel Loprais. Jeho názory, životní zkušenosti ze světových závodů i cestování, stejně tak jako láskyplné vyznání k jeho Tatře Puma můžete shlédnout zde: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10435049455-dobre-rano/
Atmosféra ve studio i před budovou ČT Ostrava byla neuvěřitelně milá a veselá. Závěrečná jízda moderátora Petra Rajcherta za volantem speciálu byla adrenalinovým začátkem dne nejen pro posádku, ale i tým Dobrého rána a náhodné kolemjdoucí diváky. Byla to mimořádná událost, protože Karel si za volant svého miláčka, se kterým zvítězil v Rallye DAKAR v letech 1998,1999 a 2001 (a ještě k tomu v roce 2000 skončil druhý), sedá výhradně sám a jen tak “Pumu” někomu nepůjčuje.
Zítra na stanici Český rozhlas Ostrava v 10:10 v pořadu Koktejl bude Karel Loprais hostem Kateřiny Huberové. Nalaďte si tuto stanici a nechte se na vlnách unést do úžasného světa dobrodružství, odvahy a odhodlání jménem “Loprais”.http://program.rozhlas.cz/stanice/2013-07-10?st=10
Čtvrtá etapa z Astrachaně do Elisty měří 535 km. Rychlostní zkouška 4 „Na hedvábné stezce“ je z 10- ti % tvořena dunami, 30-ti % písčitým povrchem a 60-ti % rychlým úsekem s tvrdým povrchem. Ve čtvrté etapě změní rallye svůj směr – zamíří na západ od pobřeží Kaspického moře směrem k hlavnímu městu republiky Kalmykia. Rychlostní zkouška bude obsahovat mnoho off-road kilometrů. Po prvním úseku opustí rallye Astrachaň a zamíří do nekonečného prostoru jiné pouště – Kalmykia. Při průjezdu kolem přírodních rezervací mohou týmy narazit na volně žijící živočichy, jako jsou antilopy nebo stáda divokých koní. Trať bude rychlá s mnoha změnami směru. Poušť ale bude ustupovat a zvlněná krajina, stepi, údolí a kopce závodníky zavedou k břehům nádherného jezera. Odtud už budou po rychlých a rovných tratích směřovat k Elistě
Zprávy z rallye můžete sledovat denně na ČT Sport pořad Automobilový sport Silk Way Rally 2013 : 09/07 22:25, 10/07 22:00, 11/07 21:00, 12/07 21:55, 13/07 22:00http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/08.07.2013/Všechny cesty ať mají správný směr, šťastný konec a vedou k vytouženému cíli … přejeme Vám i nám!
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.