Dnešní třetí etapa se jela z Volgogradu do Astrachaně a dovedla soutěžící až k pobřeží Kaspického moře.
„Dnešek začal skvěle. Letěli jsme krásně od startu a předjížděli postupně několik aut a kamiónů. Měl jsem z Královny skvělý pocit. Bohužel nám praskla trubice intercooleru, kterou jsme v příšerném vedru opravovali 45 minut. Následně jsem se již standartně snažil maximum ztráty smazat, nicméne došlo k utržení uložení kabiny, což je během etapy neopravitelná záležitost. Řešení bylo jediné - zvolnit na úroveň rychlosti pouštní lišky, která šetří vodu. 300 km jsme jeli celou věčnost. Místy klesl průměr na 35 km/hod, což bylo ubíjející. Trať byla extrémně rozbitá a já jsem si říkal, že tohle je opravdový očistec. Nicméně se musíme povznést nad současné technické problémy a brát to jako test nové evoluce Tatry na Dakar. Koneckonců s tím jsme sem jeli. Dostat auto na limit a pořádně jej otestovat před následujícím Dakarem, který je pro nás hlavním cílem. Silk Way už jsme vyhrát dokázali, nicméně nový Dakar v Jižní Americe prozatím ne. Ale jedeme dál!“ všem vzkazuje a zdraví Aleš Loprais. Posádka 301 v dnešní etapě skončila na 15-tém místě, celkově je na desáté pozici. Princezna a trojice 306 je po třetí etapě, v níž obsadila 9-té místo, celkově třináctá.
Dneska to Silk way žilo už od časných ranních hodin i v centru Ostravy. Hostem vysílání ČT pořadu Dobré ráno byl pan Karel Loprais. Jeho názory, životní zkušenosti ze světových závodů i cestování, stejně tak jako láskyplné vyznání k jeho Tatře Puma můžete shlédnout zde: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10435049455-dobre-rano/
Atmosféra ve studio i před budovou ČT Ostrava byla neuvěřitelně milá a veselá. Závěrečná jízda moderátora Petra Rajcherta za volantem speciálu byla adrenalinovým začátkem dne nejen pro posádku, ale i tým Dobrého rána a náhodné kolemjdoucí diváky. Byla to mimořádná událost, protože Karel si za volant svého miláčka, se kterým zvítězil v Rallye DAKAR v letech 1998,1999 a 2001 (a ještě k tomu v roce 2000 skončil druhý), sedá výhradně sám a jen tak “Pumu” někomu nepůjčuje.
Zítra na stanici Český rozhlas Ostrava v 10:10 v pořadu Koktejl bude Karel Loprais hostem Kateřiny Huberové. Nalaďte si tuto stanici a nechte se na vlnách unést do úžasného světa dobrodružství, odvahy a odhodlání jménem “Loprais”.http://program.rozhlas.cz/stanice/2013-07-10?st=10
Čtvrtá etapa z Astrachaně do Elisty měří 535 km. Rychlostní zkouška 4 „Na hedvábné stezce“ je z 10- ti % tvořena dunami, 30-ti % písčitým povrchem a 60-ti % rychlým úsekem s tvrdým povrchem. Ve čtvrté etapě změní rallye svůj směr – zamíří na západ od pobřeží Kaspického moře směrem k hlavnímu městu republiky Kalmykia. Rychlostní zkouška bude obsahovat mnoho off-road kilometrů. Po prvním úseku opustí rallye Astrachaň a zamíří do nekonečného prostoru jiné pouště – Kalmykia. Při průjezdu kolem přírodních rezervací mohou týmy narazit na volně žijící živočichy, jako jsou antilopy nebo stáda divokých koní. Trať bude rychlá s mnoha změnami směru. Poušť ale bude ustupovat a zvlněná krajina, stepi, údolí a kopce závodníky zavedou k břehům nádherného jezera. Odtud už budou po rychlých a rovných tratích směřovat k Elistě
Zprávy z rallye můžete sledovat denně na ČT Sport pořad Automobilový sport Silk Way Rally 2013 : 09/07 22:25, 10/07 22:00, 11/07 21:00, 12/07 21:55, 13/07 22:00http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/08.07.2013/Všechny cesty ať mají správný směr, šťastný konec a vedou k vytouženému cíli … přejeme Vám i nám!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.