Dnešní třetí etapa se jela z Volgogradu do Astrachaně a dovedla soutěžící až k pobřeží Kaspického moře.
„Dnešek začal skvěle. Letěli jsme krásně od startu a předjížděli postupně několik aut a kamiónů. Měl jsem z Královny skvělý pocit. Bohužel nám praskla trubice intercooleru, kterou jsme v příšerném vedru opravovali 45 minut. Následně jsem se již standartně snažil maximum ztráty smazat, nicméne došlo k utržení uložení kabiny, což je během etapy neopravitelná záležitost. Řešení bylo jediné - zvolnit na úroveň rychlosti pouštní lišky, která šetří vodu. 300 km jsme jeli celou věčnost. Místy klesl průměr na 35 km/hod, což bylo ubíjející. Trať byla extrémně rozbitá a já jsem si říkal, že tohle je opravdový očistec. Nicméně se musíme povznést nad současné technické problémy a brát to jako test nové evoluce Tatry na Dakar. Koneckonců s tím jsme sem jeli. Dostat auto na limit a pořádně jej otestovat před následujícím Dakarem, který je pro nás hlavním cílem. Silk Way už jsme vyhrát dokázali, nicméně nový Dakar v Jižní Americe prozatím ne. Ale jedeme dál!“ všem vzkazuje a zdraví Aleš Loprais. Posádka 301 v dnešní etapě skončila na 15-tém místě, celkově je na desáté pozici. Princezna a trojice 306 je po třetí etapě, v níž obsadila 9-té místo, celkově třináctá.
Dneska to Silk way žilo už od časných ranních hodin i v centru Ostravy. Hostem vysílání ČT pořadu Dobré ráno byl pan Karel Loprais. Jeho názory, životní zkušenosti ze světových závodů i cestování, stejně tak jako láskyplné vyznání k jeho Tatře Puma můžete shlédnout zde: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10435049455-dobre-rano/
Atmosféra ve studio i před budovou ČT Ostrava byla neuvěřitelně milá a veselá. Závěrečná jízda moderátora Petra Rajcherta za volantem speciálu byla adrenalinovým začátkem dne nejen pro posádku, ale i tým Dobrého rána a náhodné kolemjdoucí diváky. Byla to mimořádná událost, protože Karel si za volant svého miláčka, se kterým zvítězil v Rallye DAKAR v letech 1998,1999 a 2001 (a ještě k tomu v roce 2000 skončil druhý), sedá výhradně sám a jen tak “Pumu” někomu nepůjčuje.
Zítra na stanici Český rozhlas Ostrava v 10:10 v pořadu Koktejl bude Karel Loprais hostem Kateřiny Huberové. Nalaďte si tuto stanici a nechte se na vlnách unést do úžasného světa dobrodružství, odvahy a odhodlání jménem “Loprais”.http://program.rozhlas.cz/stanice/2013-07-10?st=10
Čtvrtá etapa z Astrachaně do Elisty měří 535 km. Rychlostní zkouška 4 „Na hedvábné stezce“ je z 10- ti % tvořena dunami, 30-ti % písčitým povrchem a 60-ti % rychlým úsekem s tvrdým povrchem. Ve čtvrté etapě změní rallye svůj směr – zamíří na západ od pobřeží Kaspického moře směrem k hlavnímu městu republiky Kalmykia. Rychlostní zkouška bude obsahovat mnoho off-road kilometrů. Po prvním úseku opustí rallye Astrachaň a zamíří do nekonečného prostoru jiné pouště – Kalmykia. Při průjezdu kolem přírodních rezervací mohou týmy narazit na volně žijící živočichy, jako jsou antilopy nebo stáda divokých koní. Trať bude rychlá s mnoha změnami směru. Poušť ale bude ustupovat a zvlněná krajina, stepi, údolí a kopce závodníky zavedou k břehům nádherného jezera. Odtud už budou po rychlých a rovných tratích směřovat k Elistě
Zprávy z rallye můžete sledovat denně na ČT Sport pořad Automobilový sport Silk Way Rally 2013 : 09/07 22:25, 10/07 22:00, 11/07 21:00, 12/07 21:55, 13/07 22:00http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/08.07.2013/Všechny cesty ať mají správný směr, šťastný konec a vedou k vytouženému cíli … přejeme Vám i nám!
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?