Dnešní třetí etapa se jela z Volgogradu do Astrachaně a dovedla soutěžící až k pobřeží Kaspického moře.
„Dnešek začal skvěle. Letěli jsme krásně od startu a předjížděli postupně několik aut a kamiónů. Měl jsem z Královny skvělý pocit. Bohužel nám praskla trubice intercooleru, kterou jsme v příšerném vedru opravovali 45 minut. Následně jsem se již standartně snažil maximum ztráty smazat, nicméne došlo k utržení uložení kabiny, což je během etapy neopravitelná záležitost. Řešení bylo jediné - zvolnit na úroveň rychlosti pouštní lišky, která šetří vodu. 300 km jsme jeli celou věčnost. Místy klesl průměr na 35 km/hod, což bylo ubíjející. Trať byla extrémně rozbitá a já jsem si říkal, že tohle je opravdový očistec. Nicméně se musíme povznést nad současné technické problémy a brát to jako test nové evoluce Tatry na Dakar. Koneckonců s tím jsme sem jeli. Dostat auto na limit a pořádně jej otestovat před následujícím Dakarem, který je pro nás hlavním cílem. Silk Way už jsme vyhrát dokázali, nicméně nový Dakar v Jižní Americe prozatím ne. Ale jedeme dál!“ všem vzkazuje a zdraví Aleš Loprais. Posádka 301 v dnešní etapě skončila na 15-tém místě, celkově je na desáté pozici. Princezna a trojice 306 je po třetí etapě, v níž obsadila 9-té místo, celkově třináctá.
Dneska to Silk way žilo už od časných ranních hodin i v centru Ostravy. Hostem vysílání ČT pořadu Dobré ráno byl pan Karel Loprais. Jeho názory, životní zkušenosti ze světových závodů i cestování, stejně tak jako láskyplné vyznání k jeho Tatře Puma můžete shlédnout zde: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10435049455-dobre-rano/
Atmosféra ve studio i před budovou ČT Ostrava byla neuvěřitelně milá a veselá. Závěrečná jízda moderátora Petra Rajcherta za volantem speciálu byla adrenalinovým začátkem dne nejen pro posádku, ale i tým Dobrého rána a náhodné kolemjdoucí diváky. Byla to mimořádná událost, protože Karel si za volant svého miláčka, se kterým zvítězil v Rallye DAKAR v letech 1998,1999 a 2001 (a ještě k tomu v roce 2000 skončil druhý), sedá výhradně sám a jen tak “Pumu” někomu nepůjčuje.
Zítra na stanici Český rozhlas Ostrava v 10:10 v pořadu Koktejl bude Karel Loprais hostem Kateřiny Huberové. Nalaďte si tuto stanici a nechte se na vlnách unést do úžasného světa dobrodružství, odvahy a odhodlání jménem “Loprais”.http://program.rozhlas.cz/stanice/2013-07-10?st=10
Čtvrtá etapa z Astrachaně do Elisty měří 535 km. Rychlostní zkouška 4 „Na hedvábné stezce“ je z 10- ti % tvořena dunami, 30-ti % písčitým povrchem a 60-ti % rychlým úsekem s tvrdým povrchem. Ve čtvrté etapě změní rallye svůj směr – zamíří na západ od pobřeží Kaspického moře směrem k hlavnímu městu republiky Kalmykia. Rychlostní zkouška bude obsahovat mnoho off-road kilometrů. Po prvním úseku opustí rallye Astrachaň a zamíří do nekonečného prostoru jiné pouště – Kalmykia. Při průjezdu kolem přírodních rezervací mohou týmy narazit na volně žijící živočichy, jako jsou antilopy nebo stáda divokých koní. Trať bude rychlá s mnoha změnami směru. Poušť ale bude ustupovat a zvlněná krajina, stepi, údolí a kopce závodníky zavedou k břehům nádherného jezera. Odtud už budou po rychlých a rovných tratích směřovat k Elistě
Zprávy z rallye můžete sledovat denně na ČT Sport pořad Automobilový sport Silk Way Rally 2013 : 09/07 22:25, 10/07 22:00, 11/07 21:00, 12/07 21:55, 13/07 22:00http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/08.07.2013/Všechny cesty ať mají správný směr, šťastný konec a vedou k vytouženému cíli … přejeme Vám i nám!
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.