Třetí etapa očistec

Loprais Team
Loprais Team, foto: www.loprais.cz
Lucie Houthoofdtová 10. července 2013 14:19
Sdílej:

Dnešní třetí etapa se jela z Volgogradu do Astrachaně a dovedla soutěžící až k pobřeží Kaspického moře.

„Dnešek začal skvěle. Letěli jsme krásně od startu a předjížděli postupně několik aut a kamiónů. Měl jsem z Královny skvělý pocit. Bohužel nám praskla trubice intercooleru, kterou jsme v příšerném vedru opravovali 45 minut. Následně jsem se již standartně snažil maximum ztráty smazat, nicméne došlo k utržení uložení kabiny, což je během etapy neopravitelná záležitost. Řešení bylo jediné - zvolnit na úroveň rychlosti pouštní lišky, která šetří vodu. 300 km jsme jeli celou věčnost. Místy klesl  průměr na 35 km/hod, což bylo ubíjející. Trať byla extrémně rozbitá a já jsem si říkal, že tohle je opravdový očistec. Nicméně se musíme povznést nad současné technické problémy a brát to jako test nové evoluce Tatry na Dakar. Koneckonců s tím jsme sem jeli. Dostat auto na limit a pořádně jej otestovat před následujícím Dakarem, který je pro nás hlavním cílem. Silk Way už jsme vyhrát dokázali, nicméně nový Dakar v Jižní Americe prozatím ne. Ale jedeme dál!“ všem vzkazuje a zdraví Aleš Loprais. Posádka 301 v dnešní etapě skončila na 15-tém místě, celkově je na desáté pozici. Princezna a trojice 306 je po třetí etapě, v níž obsadila 9-té místo, celkově třináctá.

Dneska to Silk way žilo už od časných ranních hodin i v centru Ostravy. Hostem vysílání ČT pořadu Dobré ráno byl pan Karel Loprais. Jeho názory, životní zkušenosti ze světových závodů i cestování, stejně tak jako láskyplné vyznání k jeho Tatře Puma můžete shlédnout zde: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10435049455-dobre-rano/

Atmosféra ve studio i před budovou ČT Ostrava byla neuvěřitelně milá a veselá.  Závěrečná jízda moderátora Petra Rajcherta za volantem speciálu byla adrenalinovým začátkem dne nejen pro posádku, ale i tým Dobrého rána a náhodné kolemjdoucí diváky. Byla to mimořádná událost, protože Karel si za volant svého miláčka, se kterým zvítězil v Rallye DAKAR v letech 1998,1999 a 2001 (a ještě k tomu v roce 2000 skončil druhý), sedá výhradně sám a jen tak “Pumu” někomu nepůjčuje.

Zítra na stanici Český rozhlas Ostrava v 10:10 v pořadu Koktejl bude Karel Loprais hostem Kateřiny Huberové. Nalaďte si tuto stanici a nechte se na vlnách unést do úžasného světa dobrodružství, odvahy a odhodlání jménem “Loprais”.http://program.rozhlas.cz/stanice/2013-07-10?st=10

Čtvrtá etapa z Astrachaně do  Elisty měří 535 km. Rychlostní zkouška 4 „Na hedvábné stezce“ je z 10- ti % tvořena dunami, 30-ti % písčitým povrchem a 60-ti % rychlým úsekem s tvrdým povrchem. Ve čtvrté etapě změní rallye svůj směr – zamíří na západ od pobřeží Kaspického moře směrem k hlavnímu městu republiky Kalmykia. Rychlostní zkouška bude obsahovat mnoho off-road kilometrů. Po prvním úseku opustí rallye Astrachaň a zamíří do nekonečného prostoru jiné pouště – Kalmykia. Při průjezdu kolem přírodních rezervací mohou týmy narazit na volně žijící živočichy, jako jsou antilopy nebo stáda divokých koní. Trať bude rychlá s mnoha změnami směru. Poušť ale bude ustupovat a zvlněná krajina, stepi, údolí a kopce závodníky zavedou k břehům nádherného jezera. Odtud už budou po rychlých a rovných tratích směřovat k Elistě

Zprávy z rallye můžete sledovat denně na ČT Sport pořad Automobilový sport Silk Way Rally 2013 : 09/07 22:25, 10/07 22:00, 11/07 21:00, 12/07 21:55, 13/07 22:00http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/08.07.2013/Všechny cesty ať mají správný směr, šťastný konec a vedou k vytouženému cíli … přejeme Vám i nám!

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.